dc.contributor.advisor | Κανάς, Άγγελος | |
dc.contributor.author | Σεργεντάκη, Αικατερίνη | |
dc.date.accessioned | 2022-07-28T06:59:54Z | |
dc.date.available | 2022-07-28T06:59:54Z | |
dc.date.issued | 2022-06 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/14503 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/1926 | |
dc.description.abstract | Η ανάγκη παροχής ποιοτικής εκπαίδευσης από τους εκπαιδευτικούς οργανισμούς όλων των βαθμίδων του εκπαιδευτικού συστήματος είναι διαχρονικά αντικείμενο πολλών συζητήσεων και ερευνών σε εθνικό και διεθνές επίπεδο. Η απόδοση της επένδυσης σε ποιοτική εκπαίδευση είναι προς όφελος όχι μόνο των εκπαιδευόμενων αλλά και ολόκληρης της κοινωνίας . Το υψηλό μορφωτικό επίπεδο των νέων συμβάλει στην οικονομική αναβάθμιση της χώρας στην εύρυθμη λειτουργία των θεσμών στην ευημερία του συνόλου της κοινωνίας. Στη διαμόρφωση των χαρακτηριστικών που θα καθορίσουν την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης καθοριστικό ρόλο παίζει η κατάλληλη διοίκηση και οργάνωση των εκπαιδευτικών οργανισμών.
Η Διοίκηση Ολικής Ποιότητας αποτελεί μια διαφορετική φιλοσοφία και μεθοδολογία διοίκησης επιχειρήσεων και οργανισμών, με στόχο τη διαρκή βελτίωση των παρεχόμενων προϊόντων και υπηρεσιών με τη συμμετοχή όλου του ανθρώπινου δυναμικού και την ικανοποίηση του τελικού αποδέκτη των προϊόντων και υπηρεσιών.
Σκοπός αυτής της διπλωματικής εργασίας είναι η διερεύνηση της εφαρμογής της διοίκησης ολικής ποιότητας στη λειτουργία των εκπαιδευτικών μονάδων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και ιδιαίτερα των παραγόντων που αφορούν στην ηγεσία, στο ανθρώπινο δυναμικό, την πολιτική και στρατηγική και τις διαδικασίες που ακολουθούνται. Για το λόγο αυτό πραγματοποιήθηκε ποσοτική έρευνα, βασιζόμενη στα κριτήρια που ορίζει το μοντέλο αξιολόγησης ποιότητας και επιχειρηματικής αριστείας EFQM (European Foundation for Quality Management) . Το δείγμα της έρευνας αποτέλεσαν εκπαιδευτικοί που υπηρετούν σε σχολικές μονάδες δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, από τους οποίους ζητήθηκε να αποτυπώσουν τις απόψεις τους για τα χαρακτηριστικά της λειτουργίας του σχολείου που καθορίζουν τους τέσσερεις υπό εξέταση παράγοντες . Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι το μεγαλύτερο ποσοστό των εκπαιδευτικών (65%) χαρακτηρίζει την ποιότητα των εκπαιδευτικών υπηρεσιών που προσφέρει η μονάδα τους το πολύ μετρίου επιπέδου και ακολούθως ένα ποσοστό 35% χαρακτηρίζει την ποιότητα υψηλού και πολύ υψηλού επιπέδου. Από την έρευνα αναδείχθηκε η σημασία του επιπέδου της ηγεσίας, των ανθρώπινων πόρων και των διαδικασιών διοίκησης στη διαμόρφωση της ποιότητας των υπηρεσιών εκπαίδευσης. | el |
dc.format.extent | 99 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.title | Διοίκηση ολικής ποιότητας στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Οικονομικής Επιστήμης | el |
dc.description.abstractEN | The need for quality education by educational organizations at all levels of the education system has been the subject of much discussion and research at national and international level. The return on investment in quality education is for the benefit of the trainees and the whole society. The high educational level of the youth contributes to the country's economic upgrading and the prosperity of society as a whole.
An important parameter in shaping the characteristics that will determine the quality of the education provided in the educational process is the proper administration of the educational organizations. Total Quality Management is a different management philosophy and methodology aimed at the continuous improvement of the provided product with the participation of all human resources and the satisfaction of the final recipient.
The purpose of this dissertation is to investigate the application of total quality management in the operation of secondary education units and in particular the factors related to leadership, human resources, policy and strategy, and the processes followed. For this reason, a quantitative survey was conducted based on the criteria of the European Foundation for Quality Management (EFQM) model of quality and business excellence evaluation.
The sample of the research consisted of 63 secondary school teachers who were asked to express their opinion on the characteristics of school operation that determine the four factors under consideration. The research results showed that the largest percentage of teachers, 65%, assess the quality of educational services offered by their unit as moderate and a percentage of 35% characterizes the quality as high and very high level. The research highlighted the importance of leadership, human resources and management processes in determining the quality of education services provided. | el |
dc.contributor.master | Οικονομική της Εκπαίδευσης και Διαχείριση Εκπαιδευτικών Μονάδων | el |
dc.subject.keyword | Διοίκηση ολικής ποιότητας | el |
dc.subject.keyword | Total quality management | el |
dc.subject.keyword | Μοντέλο αριστείας EFQM | el |
dc.subject.keyword | Δευτεροβάθμια εκπαίδευση | el |
dc.date.defense | 2022-07-15 | |