Αξιολόγηση εκπαιδευτικών εφαρμογών στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση
Evaluation of educational platforms in distance education
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Εξ αποστάσεως εκπαίδευση ; Εκπαιδευτικές εφαρμογές ; Εκπαιδευτικές πλατφόρμες ; Αξιολόγηση ; Απόψεις εκπαιδευτικώνΠερίληψη
Οι συνθήκες περιοριστικών μέτρων λόγω covid-19 στη χώρα μας σε συνδυασμό με τις εξελίξεις των τελευταίων χρόνων στην εκπαιδευτική τεχνολογία, οδήγησαν στην προώθηση της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης ως μια εναλλακτική λύση, προκειμένου να συνεχίζεται η εκπαίδευση με εναλλακτικό τρόπο και μέσα. Η έρευνα αυτή αποσκοπεί στην αξιολόγηση των εκπαιδευτικών εφαρμογών που χρησιμοποιήθηκαν κατά τη διάρκεια της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και της αποτελεσματικότητάς τους, σύμφωνα με τις απόψεις των εκπαιδευτικών. Αρχικά, έγινε βιβλιογραφική ανασκόπιση σχετικά με την εφαρμογή της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, τις διαθέσιμες εκπαιδευτικές πλατφόρμες, σύγχρονες και ασύγχρονες και τις σχετικές νομοθεσίες. Η έρευνα διεξήχθη τον Φεβρουάριο και Μάρτιο του 2022, με ερωτηματολόγιο που απαντήθηκε διαδικτυακά από εκπαιδευτικούς όλων των ειδικοτήτων της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης.
Από τα αποτελέσματα της έρευνας προκύπτει ότι το επίπεδο τεχνογνωσίας και εξοικείωσης των εκπαιδευτικών με τις τεχνολογίες επηρεάζει τόσο τις δυσκολίες που αντιμετώπισαν κατά τη διάρκεια της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, όσο και την ευχρηστία και την αποτελεσματικότητα που απέδωσαν στις εφαρμογές που χρησιμοποίησαν. Φαίνεται ακόμα ότι παρά τις δυσκολίες που αντιμετώπισαν οι εκπαιδευτικοί, όπως η έλλειψη τεχνολογικού εξοπλισμού, προσωπικού χώρου, τα προβλήματα με τη σύνδεση στο διαδίκτυο, τελικά επιτεύχθηκαν οι μαθησιακοί στόχοι, χωρίς όμως τη διατήρηση του ενδιαφέροντος και της συνεργασίας των μαθητών. Όμως, αν και αποδόθηκε σχετικά μεγάλος βαθμός ευχρηστίας και αποτελεσματικότητας στις εφαρμογές σύγχρονης και ασύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, η πλειοψηφία των εκπαιδευτικών δεν επιλέγει να τις χρησιμοποιεί πλέον παράλληλα με τη δια ζώσης διδασκαλία, παρά μόνο σε λίγες περιπτώσεις.