dc.contributor.advisor | Σαΐτη, Άννα | |
dc.contributor.author | Λαμπροπούλου, Βασιλική | |
dc.date.accessioned | 2022-07-22T08:51:35Z | |
dc.date.available | 2022-07-22T08:51:35Z | |
dc.date.issued | 2022-01 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/14484 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/1907 | |
dc.description.abstract | Σκοπός: Ο σκοπός της παρούσας εργασίας ήταν να διερευνήσει τους παράγοντες εκείνους που συνδέονται με την ένταξη των νεοεισερχόμενων εκπαιδευτικών στο νέο τους εργασιακό περιβάλλον και να εξετάσει παράλληλα τον ρόλο της βιώσιμης ηγεσίας στη διαδικασία της ομαλής μετάβασης τους στις καινούργιες συνθήκες εργασίας τους.
Μεθοδολογία: Εκατόν πενήντα νεοεισερχόμενοι εκπαιδευτικοί, 133 γυναίκες (88,7%) και 17 άνδρες (11,3%) από τον γενικό πληθυσμό της Ελλάδος έλαβαν μέρος στην έρευνα. Η διαδικασία συλλογής των δεδομένων έγινε με την μέθοδο της σκόπιμης δειγματοληψίας/διαθεσιμότητας και χιονοστιβάδας. Ένα αυτό-συμπληρούμενο ερωτηματολόγιο το οποίο σχεδιάστηκε από την ερευνήτρια για τις ανάγκες της συγκεκριμένης εργασίας χορηγήθηκε στους συμμετέχοντες. Το ερωτηματολόγιο αποτελούταν αρχικά από 42 στοιχεία τα οποία αξιολογούσαν διάφορους παράγοντες που συνδέονται με την καλύτερη ενσωμάτωση των νέων εκπαιδευτικών στην εργασία τους όπως δυσκολίες, χαρακτηριστικά σχολικού ηγέτη, χαρακτηριστικά βιώσιμης σχολικής ηγεσίας και στρατηγικές διαχείρισης δυσκολιών.
Αποτελέσματα: Η διερευνητική παραγοντική ανάλυση με την μέθοδο των κυρίων συνιστωσών ανέδειξε την ύπαρξη 3 παραγόντων, ονόματι στάσεις/χαρακτηριστικά σχολικού ηγέτη, δυσκολίες νεοεισερχόμενων και προώθηση στρατηγικών. Επιπλέον, στατιστικά σημαντικές θετικές συσχετίσεις σημειώθηκαν ανάμεσα στις στάσεις/χαρακτηριστικά του σχολικού ηγέτη και τον περιορισμό των δυσκολιών των νεοεισερχόμενων εκπαιδευτικών (p= 0,001), ανάμεσα στις στάσεις/χαρακτηριστικά του σχολικού ηγέτη και την προώθηση στρατηγικών (p=0,003) και ανάμεσα στην προώθηση στρατηγικών και την αποτελεσματικότερη αντιμετώπιση των δυσκολιών (p=0,032).
Συζήτηση: Τα ευρήματά μας επιβεβαιώνουν παλαιότερες έρευνες που ανέφεραν παρόμοιες συσχετίσεις. Παρόλα αυτά, δεν καταφέραμε να επεξηγήσουμε πλήρως τον ρόλο της βιώσιμης ηγεσίας στην ομαλότερη ένταξη των νέων εκπαιδευτικών αφού ορισμένα από τα χαρακτηριστικά της δεν θεωρήθηκαν ως ξεχωριστοί παράγοντες ηγεσίας αλλά ενσωματώθηκαν με τα κοινά χαρακτηριστικά της σχολικής ηγεσίας. Περαιτέρω έρευνα στο κοινωνικό-πολιτισμικό πλαίσιο της Ελλάδας κρίνεται απαραίτητη προκειμένου να αποκτήσουμε μια πλήρης εικόνα της βιώσιμης ηγεσίας στην εκπαίδευση. | el |
dc.format.extent | 154 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.title | Ο ρόλος της σχολικής ηγεσίας στην ένταξη των νεοεισερχόμενων εκπαιδευτικών. Η βιώσιμη ηγεσία μπορεί να κάνει τη διαφορά; | el |
dc.title.alternative | The role of school leadership in the integration of new teachers. Can sustainable leadership make a difference? | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Οικονομικής Επιστήμης | el |
dc.description.abstractEN | Aim: The aim of the present study was to investigate the factors that were associated with the integration of novice teachers in their new working environment and at the same instant to examine the role of sustainable leadership in the underlying process of their transition to their new working conditions.
Method: One hundred and fifty new teachers, 133 females (88.7%) and 17 males (11.3%) from the general population of Greece participated at the study. Data were collected through the method of availability/purposive sampling and through the method of snowball sampling. A self-reported questionnaire designed by the researcher was administered to the participants. The questionnaire initially consisted of 42 items that assessed various factors related to the better integration of novice teachers in their work such as difficulties, characteristics of school leader, characteristics of sustainable school leader and problem solving strategies.
Results: Exploratory factor analysis with the method of principal components analysis revealed 3 factors, namely, attitudes/characteristics of school leaders, difficulties of new incomes, and promotion of strategies. Moreover, significant positive correlations were reported between the attitudes/characteristics of the school leader and the restriction of the difficulties (p=.001), between the attitudes/characteristics of the school leader and the promotion of strategies (p=.003) and between the promotion of strategies and the effective coping of difficulties (p=.032).
Discussion: Our findings corroborate with previous studies that reported the occurrence of similar relationships. However, we have not been able to fully explain the role of sustainable leadership in the smoother integration of novice teachers in their new working environment since some of its characteristics were not considered as distinguishable leadership factors but were integrated within the common characteristics of school leadership. Further research into the cultural context of Greece is necessary in order to obtain a clear picture of sustainable leadership in educational settings. | el |
dc.contributor.master | Οικονομική της Εκπαίδευσης και Διαχείριση Εκπαιδευτικών Μονάδων | el |
dc.subject.keyword | Σχολική ηγεσία | el |
dc.subject.keyword | Νεοεισερχόμενοι εκπαιδευτικοί | el |
dc.subject.keyword | Ένταξη | el |
dc.subject.keyword | Βιώσιμη ηγεσία | el |
dc.date.defense | 2022-07 | |