Show simple item record

dc.contributor.advisorΚοκορέ, Ιωάννα
dc.contributor.advisorΓιαννέλης, Δημήτριος
dc.contributor.authorΜιχαλόπουλος, Παναγιώτης
dc.date.accessioned2022-07-18T13:17:12Z
dc.date.available2022-07-18T13:17:12Z
dc.date.issued2022-06
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/14464
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/1887
dc.description.abstractΤις τελευταίες δεκαετίες στο διεθνή χώρο, το ζήτημα της εκπαιδευτικής διοίκησης και ηγεσίας βρίσκεται στο επίκεντρο πολλών σύγχρονων εκπαιδευτικών συστημάτων, καθώς θεωρείται ότι σχετίζεται άμεσα με τη λειτουργία και την αποδοτικότητα των εκπαιδευτικών οργανισμών. Στην παρούσα εργασία ζητούμενο είναι η διερεύνηση της άσκησης εσωτερικής εκπαιδευτικής πολιτικής στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση, καθώς και η ανάληψη του διευθυντικού ρόλου από τις γυναίκες και κατ’ επέκταση το αποτύπωμα που αφήνουν στην καθημερινότητα, του σχολικού οργανισμού. Η εκπαιδευτική μονάδα μέσα στα πλαίσια της σχετικής αυτονομίας είναι δυνατόν να εκφράσει δυναμικά την κριτική της για την εκπαιδευτική πολιτική που διαμορφώνεται κεντρικά, αλλά και να οργανώσει τη δική της «εσωτερική» εκπαιδευτική πολιτική. Οι ευκαιρίες σταδιοδρομίας θα πρέπει να προσφέρονται με αντικειμενικά κριτήρια σε όσους έχουν τη δυνατότητα να ανταποκριθούν στις αυξημένες απαιτήσεις της σύγχρονης εκπαίδευσης, ενώ παράλληλα θα δίνεται δυνατότητα προσαρμογής σε ένα μεταβαλλόμενο εκπαιδευτικό περιβάλλον σε όλους τους εκπαιδευτικούς, ανεξάρτητα από το φύλο τους. Σκοπός μας είναι να παραθέσουμε την αναγκαιότητα ύπαρξης των γυναικών ως διευθύντριες, να αναλύσουμε το στυλ ή τα στυλ ηγεσίας που χρησιμοποιούν για την εφαρμογή της εσωτερικής εκπαιδευτικής πολιτικής, καθώς και τις δυσκολίες που μπορεί να αντιμετωπίζουν στην εφαρμογή αυτής. Επιπρόσθετα θα γίνει προσπάθεια, για την διερεύνηση και καταγραφή των παραγόντων, κυρίως υποστηρικτικών, που επηρέασαν την πορεία των διευθυντριών προς την ανάληψη της θέσης που κατέχουν με σκοπό την προώθηση της οπτικής του φύλλου και της ισότητας. Για τους παραπάνω λόγους, η έρευνα που θα εκπονηθεί θα αφορά την ποιοτική προσέγγιση με εργαλείο την ημιδομημένη συνέντευξη, προσπαθώντας να δώσει απαντήσεις στα παραπάνω ερωτήματα. Στην προσπάθεια εγκυρότητας και αξιοπιστίας των αποτελεσμάτων της έρευνας, οι συνεντεύξεις που θα εκπονηθούν θα αφορούν και γυναίκες διευθύντριες αλλά και άντρες διευθυντές που ασκούν ή έχουν ασκήσει στο παρελθόν τον διευθυντικό ρόλο στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Τέλος, όπως αποδεικνύεται και από την έρευνά μας παρακάτω, οι διευθυντές και διευθύντριες, έρχονται αντιμέτωποι με πληθώρα ζητημάτων που καλούνται να αντιμετωπίσουν σε καθημερινή βάση στην διοίκηση της σχολικής μονάδας και στην διαδικασία λήψης των αποφάσεων. Επίσης παρατηρείται τα τελευταία χρόνια μία άμβλυνση της υποεκπροσώπισης των γυναικών σε διευθυντικές θέσεις και των έμφυλων διακρίσεων σε αυτές. Στην ευρύτερη εικόνα πάντως, γίνεται αντιληπτό πως ναι μεν οι στερεοτυπικές αντιλήψεις τείνουν να μειώνονται αλλά αυτό δεν σημαίνει πως παύουν και να υφίσταται.el
dc.format.extent87el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/*
dc.titleΆσκηση εσωτερικής εκπαιδευτικής πολιτικής και ανάληψη του διευθυντικού ρόλου στην σύγχρονη εποχή από γυναίκες στη δευτεροβάθμια εκπαίδευσηel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Οικονομικής Επιστήμηςel
dc.description.abstractENIn recent decades in the international arena, the issue of educational administration and leadership has been at the center of many modern educational systems, as it is considered to be directly related to the operation and efficiency of educational organizations. In the present work, the aim is to investigate the exercise of internal educational policy in secondary education, as well as the assumption of the managerial role by women and consequently the imprint they leave in the daily life of the school organization. The educational unit within the framework of the relevant autonomy can dynamically express its criticism of the educational policy that is formed centrally, but also to organize its own "internal" educational policy. Career opportunities should be offered with objective criteria to those who have the opportunity to meet the increased demands of modern education, while at the same time it will be possible to adapt to a changing educational environment to all teachers, regardless of gender Our purpose is to list the need for women as principals, to analyze the leadership style or styles they use to implement educational policy, as well as the difficulties they may face in implementing it. In addition, an effort will be made to investigate and record the factors, mainly supportive, that influenced the progress of the directors towards taking the position they hold in order to promote the vision of gender and equality. For the above reasons, the research that will be carried out will concern the qualitative approach with the tool of the semi-structured interview, trying to give answers to the above questions. In the effort to validate and validate the results of the research, the interviews that will be conducted will concern both female principals and male principals who hold or have previously held the managerial role in Secondary Education. Finally, as evidenced by our research below, principals are faced with a variety of issues that they are called upon to address on a daily basis in the administration of the school unit and in the decision-making process. In recent years, there has also been a decline in the under-representation of women in managerial positions and gender discrimination in them. In the bigger picture, however, it is understood that yes, stereotypes tend to decrease, but this does not mean that they cease and exist.el
dc.contributor.masterΟικονομικά της Εκπαίδευσηςel
dc.subject.keywordΕκπαιδευτική διοίκησηel
dc.subject.keywordΕσωτερική εκπαιδευτική πολιτικήel
dc.subject.keywordΓυναίκες διευθύντριεςel
dc.subject.keywordΗγεσίαel
dc.subject.keywordΔευτεροβάθμια εκπαίδευσηel
dc.subject.keywordΦύλοel
dc.subject.keywordΕπαγγελματική ανάπτυξηel
dc.date.defense2022-07-15


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα
Except where otherwise noted, this item's license is described as
Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Contact Us
Send Feedback
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»