Τεχνική και περιβαλλοντική αξιολόγηση της χρήσης μεθανόλης σε πλοία
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Μεθανόλη ; Εναλλακτικά καύσιμα ; Εκπομπές ρύπων ; Ναυτικοί κινητήρεςΠερίληψη
Σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι η τεχνική και περιβαλλοντική αξιολόγηση της χρήσης μεθανόλης ως εναλλακτικού καυσίμου σε πλοία. Η μεθανόλη είναι ένα εναλλακτικό καύσιμο με πολύ μικρό ποσοστό σε άνθρακα το οποίο μπορεί να χρησιμοποιηθεί στις κύριες και στις βοηθητικές μηχανές των πλοίων με στόχο την σημαντική μείωση του αποτυπώματος τους σε άνθρακα. Στα πλαίσια της παρούσας εργασίας εξετάστηκαν, με βάση δεδομένα της βιβλιογραφίας, οι μέθοδοι παραγωγής ορυκτής μεθανόλης και βιο-μεθανόλης και καταγράφηκαν τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα κάθε μεθόδου. Στη συνέχεια εξετάστηκαν οι φυσικές και χημικές ιδιότητες της μεθανόλης και αυτές συγκρίθηκαν με τις αντίστοιχες ιδιότητες άλλων συμβατικών και εναλλακτικών καυσίμων της ναυτιλίας. Στη συνέχεια παρουσιάστηκαν πειραματικά και θεωρητικά αποτελέσματα από την βιβλιογραφία τα οποία αφορούσαν τις λειτουργικές επιδόσεις και τις εκπομπές ρύπων από ναυτικούς κινητήρες με μεθανόλη με στόχο κυρίως την εκτίμηση των επιπτώσεων της μεθανόλης στο περιβάλλον. Τέλος παρουσιάστηκε από τεχνικής άποψης το παράδειγμα μετατροπής ενός επιβατηγού/οχηματαγωγού πλοίου για λειτουργία των κυρίων και βοηθητικών μηχανών με μεθανόλη. Το βασικό συμπέρασμα της εργασίας είναι ότι μεθανόλη παρουσιάζει συγκεκριμένα πλεονεκτήματα που την καθιστούν ένα αρκετά υποσχόμενο εναλλακτικό καύσιμο που μπορεί να συνεισφέρει στην περιστολή του αποτυπώματος άνθρακα των πλοίων.