Εμφάνιση απλής εγγραφής

A decision support system for accident prevention using wave field analysis

dc.contributor.advisorLagoudis, Ioannis
dc.contributor.advisorΛαγούδης, Ιωάννης
dc.contributor.authorBitsikokos, Petros
dc.contributor.authorΜπιτσικώκος, Πέτρος
dc.date.accessioned2022-04-13T06:04:19Z
dc.date.available2022-04-13T06:04:19Z
dc.date.issued2022-03
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/14297
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/1720
dc.format.extent65el
dc.language.isoenel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/*
dc.titleA decision support system for accident prevention using wave field analysisel
dc.title.alternativeΣύστημα λήψης αποφάσεων προς αποφυγή ατυχημάτων με χρήση κυματικής ανάλυσηςel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Ναυτιλίας και Βιομηχανίας. Τμήμα Ναυτιλιακών Σπουδώνel
dc.description.abstractENThis thesis presents a Decision Support System based on wave field analysis aimed at accident prevention for those mishaps attributed to parametric rolling phenomena. The DSS is created under a Java environment and aims at producing a NetCdf formatted geo referenced data of wave field ship specific risk index. The basic methodology for DSS creation is the relevant IMO guide to the master for rough seas ship handling. Colored risk index thematic maps are produced, plotting in a time space georeferenced grid, wave risk levels, across the area of interest. As a proof of concept, the case of a widely published mishap of MV APUS ONE in NE Pacific Ocean is analyzed, under the notion of wave field interactions between the sea surface and ship hull. The user-friendly approach via the production of colored risk indexed thematic maps, allows the personnel involved to passage planning, to take operational decisions in order to avoid high risk areas of the ocean, even away from the obvious high wave height areas. These sectors present a danger zone for parametric rolling phenomena to occur. The locate and avoid principle, alleviates the safety factor, and procures risk minimization for the ship and the company alike. All these parameters are discussed thoroughly in this dissertation.el
dc.corporate.nameΣχολή Ναυτικών Δοκίμωνel
dc.contributor.masterΔΠΜΣ στη Διοίκηση στη Ναυτική Επιστήμη και Τεχνολογίαel
dc.subject.keywordDecision support systemel
dc.subject.keywordOperational oceanographyel
dc.subject.keywordMETOC support toolel
dc.date.defense2022-03-30


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»