Θαλάσσιος κυματισμός και μοντέλα προσδιορισμού βέλτιστης διαδρομής πλοίου
Wave modeling and optimal routing models
Master Thesis
Συγγραφέας
Κάπονας, Χάρης
Αγαθοκλέους, Παναγιώτης
Ημερομηνία
2022-03Επιβλέπων
Γαλάνης, ΓεώργιοςΠροβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Weather routing ; Optimal routing ; Βέλτιστη διαδρομή πλοίου ; Αλγόριθμος Dijkstra ; Ισόχρονη μέθοδος ; Three-Dimensional Modified Isochrone MethodΠερίληψη
Στα πλαίσια της παρούσας διπλωματικής εργασίας παρουσιάζεται η μελέτη επιλεγμένων μεθόδων οι οποίες χρησιμοποιούνται στην εύρεση βέλτιστης διαδρομής πλοίου και αναλύονται συγκεκριμένα παραδείγματα μέσα από τα οποία προκύπτει η επίδραση των μεθόδων αυτών σε διάφορες περιοχές υπό την επίδραση διαφορετικών καιρικών συνθηκών.
Η εύρεση της βέλτιστης διαδρομής πλοίου είναι ένα ζήτημα που απασχολεί τη ναυτιλία ολοένα και περισσότερο αφού τα λογισμικά εύρεσης βέλτιστης δρομολόγησης πλοίων αναβαθμίζονται και εξελίσσονται συνεχώς προσθέτοντας περισσότερες παραμέτρους έτσι ώστε να μπορούν να γίνουν όσο το δυνατό ακριβέστερα με στόχο την εύρεση της βέλτιστης διαδρομής του πλοίου και την μέγιστη εξοικονόμηση καυσίμων. Πρόκειται για ένα μεγάλο ζήτημα για τη ναυτιλία με επίδραση στην οικονομία αφού ο στόχος κάθε εμπορικού πλοίου είναι ο καλύτερος συνδυασμός χρόνου - καυσίμων και αυτό υποστηρίζεται μέσα από τις μεθόδους που παρουσιάζονται.
Αρχικά, παρουσιάζεται ο αλγόριθμος Dijkstra, ο τρόπος με τον οποίο βρίσκει την συντομότερη διαδρομή και τα σημεία που πλεονεκτεί και υστερεί. Ακολούθως, προβάλλεται η ισόχρονη μέθοδος και ο τρόπος εύρεσης της βέλτιστης διαδρομής συμπεριλαμβανομένου και της κατάστασης θαλάσσης. Τέλος, αναφέρονται κάποιες πρακτικές εφαρμογές δρομολόγησης πλοίου μέσα από τις οποίες φαίνεται με αριθμητικά δεδομένα, η σημασία και τα οφέλη που αποκομίζονται με την βοήθεια του τρισδιάστατου αλγόριθμου Dijkstra και της τρισδιάστατης τροποποιημένης ισόχρονης μεθόδου.