Εμφάνιση απλής εγγραφής

Μελέτη της επίδρασης του νοσοκομειακού περιβάλλοντος στη συμπεριφορά των ασθενών κατά την παροχή ιατρονοσηλευτικών υπηρεσιών

dc.contributor.advisorΠολλάλης, Ιωάννης
dc.contributor.authorΚορμέντζα, Ειρήνη - Βασιλική
dc.date.accessioned2022-04-04T14:54:51Z
dc.date.available2022-04-04T14:54:51Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/14277
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/1700
dc.description.abstractΣκοπός της παρούσας μελέτης είναι η διεπιστημονική προσέγγιση για τη διερεύνηση της επίδρασης των στοιχείων που συνθέτουν την ατμόσφαιρα ενός νοσοκομείου (servicescape) κατά την παροχή υπηρεσιών υγείας σε ασθενείς. Για την πραγματοποίηση της έρευνας οργανώθηκε δειγματοληπτική έρευνα στην οποία συμμετείχαν 114 ασθενείς που νοσηλεύθηκαν στο Π.Γ.Ν. Αττικόν. Τα δεδομένα συλλέχθηκαν με τη χρήση τριών ερωτηματολογίων 128 ερωτήσεων βασιζόμενα στη διεθνή βιβλιογραφία (Physical elements, Social elements, 5P Personality test), τον Αύγουστο του 2021. Χρησιμοποιήθηκε το μοντέλο S-O-R (Stimulus – Organism – Response) των Mehrabian and Russel (1974), ώστε να προσδιοριστούν τα ερεθίσματα που διεγείρουν τους ασθενείς, καθώς και την επίδραση που έχουν στην ικανοποίηση αλλά και στην συμπεριφορική τους κατάσταση. Χρησιμοποιήθηκε η Two Step Cluster Analysis για την μελέτη ύπαρξης ομάδων ασθενών, η Multiple Discriminant Analysis για τον προσδιορισμό σημαντικά στατιστικών διαφορών ανάμεσα στις ομάδες που δημιουργήθηκαν, T-Tests για τον προσδιορισμό των στοιχείων της προσωπικότητας των ασθενών καθώς και άλλων δημογραφικών και ιδιαίτερων στοιχείων που χαρακτηρίζουν τις ομάδες και η Multiple Regression Analysis για τον προσδιορισμό της επίδρασης των παραγόντων που συνθέτουν το περιβάλλον ενός νοσοκομείου στη συμπεριφορική πρόθεση των ασθενών για την επανεπιλογή του παρόχου υπηρεσιών υγείας. Η ανάλυση των δεδομένων παρουσιάζει τη δημιουργία δύο ομάδων ασθενών/καταναλωτών υπηρεσιών ιατρονοσηλευτικής περίθαλψης. Η 1η ομάδα χαρακτηρίζεται από εξωστρεφείς ασθενείς που επηρεάζονται σημαντικά από τα συναισθήματα άλλων ασθενών καθώς και από την κοινωνική πυκνότητα εντός του νοσοκομείου, ενώ η 2η ομάδα χαρακτηρίζεται από συγκαταβατικούς και οργανωτικούς ασθενείς που επηρεάζονται σημαντικά από το προσωπικό και το φυσικό περιβάλλον του νοσοκομείου. Αξιοποιώντας τα αποτελέσματα της παρούσας μελέτης, αποδεικνύεται ότι τα στοιχεία που συνθέτουν το φυσικό και κοινωνικό περιβάλλον του νοσοκομείου επηρεάζουν σημαντικά την ικανοποίηση των ασθενών κατά την παραμονή τους σε αυτό και τη συμπεριφορική τους πρόθεση ως προς την επανεπιλογή του παρόχου υγείας τους. Με την ανάπτυξη έξυπνων εργαλείων ομαδοποίησης των ασθενών, αξιοποιώντας γνώσεις από τον χώρο του μάρκετινγκ, της κοινωνικής ψυχολογίας και της διοίκησης υπηρεσιών υγείας, δίνεται η δυνατότητα στους παρόχους υγείας να δημιουργούν περιβάλλοντα παροχής ιατρονοσηλευτικών υπηρεσιών που θα καλύπτουν τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των ασθενών με σκοπό την ίδια αντιληπτή ποιότητα υπηρεσίας και βαθμό ικανοποίησης από όλους.el
dc.format.extent235el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/*
dc.titleΜελέτη της επίδρασης του νοσοκομειακού περιβάλλοντος στη συμπεριφορά των ασθενών κατά την παροχή ιατρονοσηλευτικών υπηρεσιώνel
dc.title.alternativeStudy of the impact of the hospital environment on the behavior of patients during the provision of medical and nursing esrvicesel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Οικονομικής Επιστήμηςel
dc.description.abstractENThe purpose of this study is the multidisciplinary approach to investigate the impact of the elements that make up the atmosphere of a hospital (servicescape) during the provision of health services to patients. For the realization of the research, a sample survey was organized in which 114 patients who were hospitalized at the University Hospital of Attica participated. The data were collected using three questionnaires of 128 questions based on the international literature (Physical elements, Social elements, 5P Personality test), in August 2021. The model S-O-R (Stimulus – Organism – Response) of Mehrabian and Russel (1974) was used to identify the stimuli that stimulate patients, as well as the effect they have on their satisfaction and behavioral status. Two Step Cluster Analysis was used to study the existence of patient groups, Multiple Discriminant Analysis to determine significant statistical differences between the groups created, T-Tests to determine the personality elements of patients as well as other demographic and particular elements that characterize the groups and Multiple Regression Analysis to determine the effect of the factors that make up the environment of a hospital on the patients' behavioral intention to re-elect the healthcare provider. The analysis of the data presents the creation of two groups of patients/consumers of healthcare services. The 1st group is characterized by extroverted patients who are significantly influenced by the feelings of other patients as well as by the social density within the hospital, while the 2nd group is characterized by condescending and organizational patients who are significantly affected by the staff and the natural environment of the hospital. Utilizing the results of the present study, it is proved that the elements that make up the physical and social environment of the hospital significantly affect the satisfaction of patients during their stay in it and their behavioral intention to re-elect their health provider. With the development of smart tools for the grouping of patients, utilizing knowledge from the field of marketing, social psychology and health service management, health providers are given the opportunity to create environments for the provision of medical and nursing services that will cover the specific characteristics of patients in order to achieve the same perceived quality of service and degree of satisfaction from all.el
dc.contributor.masterΟικονομικά και Διοίκηση της Υγείαςel
dc.subject.keywordΠεριβάλλον νοσοκομείουel
dc.subject.keywordΑτμόσφαιρα νοσοκομείουel
dc.subject.keywordServicescapeel
dc.subject.keywordHealthscapeel
dc.subject.keywordΠαροχή υπηρεσιών υγείαςel
dc.subject.keywordΙκανοποίηση ασθενώνel
dc.date.defense2022-03-30


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»