Νέες τεχνολογίες και χρήση των ΤΠΕ στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση
View/ Open
Keywords
ΤΠΕ ; Πρωτοβάθμια εκπαίδευση ; Νέες τεχνολογίεςAbstract
Γίνεται ευρέως αντιληπτό σε παγκόσμιο επίπεδο από την ανασκόπηση των
ερευνών που έχουν πραγματοποιηθεί η άποψη των εκπαιδευτικών ότι η υλοποίηση και
ένταξη των Τεχνολογιών Πληροφοριών και Επικοινωνιών δίνουν αρκετές δυνατότητες
για διδασκαλία στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Η απουσία εκμάθησης των Τεχνολογιών
Πληροφοριών και Επικοινωνιών στην σύγχρονη εκπαιδευτική πραγματικότητα μπορεί
να προκαλέσει αρνητικές επιπτώσεις στην κοινωνικοποίηση και διαμόρφωση του
χαρακτήρα των παιδιών καθώς με την έλλειψη των ΤΠΕ δεν θα αποκτήσουν κάποιες
σημαντικές και ειδικές δεξιότητες που είναι απαραίτητες για να γίνουν πλήρως
συμμετέχοντες σε ένα όλο και περισσότερο μεσολαβούμενο και παγκοσμιοποιημένο
κόσμο των ΤΠΕ. Ακόμα κι έτσι, πρέπει να αναγνωριστεί ότι η ύπαρξη ΤΠΕ στο
πρωτοβάθμιο πρόγραμμα σπουδών και στην τάξη δεν εγγυάται βελτιωμένη μάθηση και
μπορεί να αντιπροσωπεύει κάτι περισσότερο από νέα μέσα για την επίτευξη
προϋπαρχόντων, και ίσως ακατάλληλων ή ξεπερασμένων, σκοπών. Επιπλέον, οι ΤΠΕ
στην εκπαίδευση πρέπει να υποστηρίζονται από κατάλληλες πολιτικές που είναι ικανές
να εφαρμοστούν ως ισχυρό εφόδιο ή «όπλο» για την υποστήριξη της ένταξης και ότι οι
πληροφορίες σχετικά με την χρήση των ΤΠΕ από τους μαθητές μπορούν να
διευκολύνουν την ενσωμάτωσή τους. Κλείνοντας, στην συγκεκριμένη εργασία θα
διεξαχθεί και έρευνα στο να διευρύνει τις απόψεις και γνώσεις των εκπαιδευτικών που
συμμετέχουν κυρίως στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση σχετικά με την εφαρμογή και
υιοθέτηση των Τεχνολογιών Πληροφοριών και Επικοινωνιών στα σχολεία και το πώς
επιδρούν στα παιδιά. Τέλος, η έρευνα θα αναδείξει αν οι συγκεκριμένες τεχνολογίες θα
επιφέρουν θετικά ή αρνητικά αποτελέσματα στην εκπαίδευση.