Παράγοντες που επηρεάζουν το βαθμό εξοικείωσης των εκπαιδευτικών στην ενσωμάτωση των νέων τεχνολογιών στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση
Factors that affect the teachers’ level of familiarity with the integration of new technologies in primary education
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
ΤΠΕ ; Αντιλήψεις ; Εξοικείωση ; Πρωτοβάθμια εκπαίδευσηΠερίληψη
Παρά την τεχνολογική εξέλιξη του 21ου αιώνα, παρατηρείται ότι οι εκπαιδευτικοί αδυνατούν να ενσωματώσουν τις Νέες Τεχνολογίες σε έναν ικανοποιητικό βαθμό, όσον αφορά την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση. Στη συγκεκριμένη εργασία ερευνούνται οι παράγοντες που επηρεάζουν το βαθμό εξοικείωσης των εκπαιδευτικών στις Νέες Τεχνολογίες. Για το λόγο αυτό διενεργήθηκε μια έρευνα σε εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμια Εκπαίδευσης. Το δείγμα αποτελείται από 127 εκπαιδευτικούς (94 γυναίκες και 33 άντρες), οι οποίοι διδάσκουν σε διαφορετικές περιφέρειες της Ελλάδας. Η ανάλυση των ερευνητικών ερωτημάτων πραγματοποιήθηκε με τη χρήση των συντελεστών συσχέτισης Chi- Square και Kendall’s Tau B. Παρατηρήθηκε ότι οι παράγοντες του Φύλου, της Κατάρτισης και της Θεσμικής Διοίκησης επηρεάζουν τους εκπαιδευτικούς στην εξοικείωσή τους με τις ΤΠΕ στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση. Η Πολιτεία με βάση τα αποτελέσματα της έρευνας καλείται να προσαρμόσει την εκπαιδευτική πολιτική της προκειμένου να συμβάλλει στην εξοικείωση των εκπαιδευτικών με τις Νέες Τεχνολογίες.