dc.contributor.advisor | Κοτταρίδη, Κωνσταντίνα | |
dc.contributor.author | Δεμίρη, Βασιλική | |
dc.date.accessioned | 2022-02-21T12:36:42Z | |
dc.date.available | 2022-02-21T12:36:42Z | |
dc.date.issued | 2022-01 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/14128 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/1551 | |
dc.description.abstract | Σε μια εποχή που διακρίνεται από τα μεγάλα οικονομικά, κοινωνικά και περιβαλλοντικά
προβλήματα, με δυσμενείς επιπτώσεις στην ποιότητα ζωής, η αειφορία προβάλλει ως
ζητούμενο εδώ και τρεις δεκαετίες, με επιστημονικές, κοινωνικές και πολιτικές προτάσεις. Η
εκπαίδευση, έχοντας τη δυνατότητα μέσω της Εκπαίδευσης για την Αειφορία, να
λειτουργήσει ως πεδίο εφαρμογής των αρχών της αειφορίας και με την προοπτική του
μετασχηματισμού του σχολείου σε αειφόρο, μπορεί να προκαλέσει ανάλογο μετασχηματισμό
στην κοινωνία.
Η παρούσα εργασία αφού προσέγγισε θεωρητικά τις έννοιες του Περιβάλλοντος και των
περιβαλλοντικών προβλημάτων, της Αειφόρου Ανάπτυξης, της Εκπαίδευσης για την Αειφορία,
της ολιστικής σχολικής προσέγγισης του Αειφόρου Σχολείου και την δυνατότητα εφαρμογής
του στην Προσχολική Εκπαίδευση, πραγματοποίησε την αναγκαία βιβλιογραφική ανασκόπηση
και υλοποίησε έρευνα των απόψεων των εκπαιδευτικών της προσχολικής εκπαίδευσης.
Σκοπός της έρευνας ήταν να διερευνηθούν οι απόψεις τους σχετικά με την Αειφορία και το
Αειφόρο Σχολείο. Στην έρευνα, που πραγματοποιήθηκε συμμετείχαν 120
εκπαιδευτικοί/νηπιαγωγοί. Από τη στατιστική ανάλυση των απαντήσεων προκύπτει ότι η
μεγάλη πλειοψηφία των εκπαιδευτικών εστιάζει πρωτίστως στην περιβαλλοντική και
κοινωνική διάσταση της αειφορίας και δευτερευόντως στη διάσταση της οικονομικής
ανάπτυξης. Αναγνωρίζουν τη σημασία της Εκπαίδευσης για την Αειφορία και την αξία της
ύπαρξης χαρακτηριστικών στο σύγχρονο σχολείο, σχετικά με τη συμμετοχικότητα στη λήψη
αποφάσεων, τη συνεργατικότητα, την ύπαρξη υποδομών και τις μαθησιακές καινοτομίες,
ωστόσο η ύπαρξη των Αειφόρων Νηπιαγωγείων και η πληροφόρηση είναι ελάχιστη όπως
προκύπτει από το δείγμα. | el |
dc.format.extent | 160 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.title | Εκπαίδευση για την αειφορία. Η περίπτωση του αειφόρου σχολείου. Στόχοι, προοπτική, στρατηγική στην εφαρμογή του στο νηπιαγωγείο | el |
dc.title.alternative | Sustainable education. The case of the sustainable school. Goals, perspective, strategy in its implementation in the early primary school | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Οικονομικής Επιστήμης | el |
dc.description.abstractEN | At a time marked by major economic, social and environmental problems, with adverse effects on quality of life, sustainability has been a matter of demand for three decades, with scientific, social and political proposals. Education, having the opportunity through Sustainability Education, to function as a field of application of the principles of sustainability and with the perspective of the transformation of the school into a sustainable one, can cause a similar transformation in society.
The present work, after theoretically approaching the concepts of Environment and environmental problems, Sustainable Development, Education for Sustainability, the whole school approach of Sustainable School and its applicability to Preschool Education, carried out the necessary literature review and material. views of preschool teachers.
The aim of the research was to explore their views on Sustainability and the Sustainable School. The research, which took place, involved 120 teachers / kindergarten teachers. The statistical analysis of the answers shows that most of teachers focus primarily on the environmental and social dimension of sustainability and secondarily on the dimension of economic development. Recognize the importance of Sustainability Education and the value of having features in the modern school, in terms of decision-making participation, collaboration, infrastructure and learning innovations, however the existence of Sustainable Kindergartens and information is minimal as it appears from the sample. | el |
dc.contributor.master | Οικονομική της Εκπαίδευσης και Διαχείριση Εκπαιδευτικών Μονάδων | el |
dc.subject.keyword | Αειφόρος ανάπτυξη | el |
dc.subject.keyword | Αειφορία | el |
dc.subject.keyword | Εκπαίδευση για την αειφορία | el |
dc.subject.keyword | Αειφόρο σχολείο | el |
dc.subject.keyword | Αειφόρο νηπιαγωγείο | el |
dc.subject.keyword | Περιβάλλον | el |
dc.subject.keyword | Κοινωνία | el |
dc.subject.keyword | Οικονομία | el |
dc.date.defense | 2022-02-19 | |