Η συμβολή των μεταπτυχιακών σπουδών στην αποτελεσματικότερη διεξαγωγή του έργου των διευθυντών / διευθυντριών στο δημοτικό σχολείο
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Μεταπτυχιακές σπουδές ; Έργο διευθυντών ; Δημοτικό σχολείοΠερίληψη
Ο διευθυντής Δημοτικού σχολείου, ως ηγέτης, θεωρείται ακρογωνιαίος λίθος στην επίτευξη των οραμάτων και των στόχων της σχολικής μονάδας. Για τον λόγο αυτό, δίνεται μεγάλη σημασία στη διαδικασία επιλογής των διευθυντών στις σχολικές μονάδες. Στην παρούσα διερευνητική μελέτη εξετάζονται οι απόψεις διευθυντών και εκπαιδευτικών σχολείων ως προς τη συμβολή των Μεταπτυχιακών σπουδών στην αποτελεσματικότερη διεξαγωγή του έργου των διευθυντών/-ντριών στο Δημοτικό Σχολείο. Οι συμμετέχοντες στην έρευνα ήταν εκατόν πενήντα εννέα (159), εκ των οποίων οι είκοσι ένας (21) ήταν διευθυντές Δημοτικών σχολείων και οι υπόλοιποι εκατόν τριάντα οκτώ (138) ήταν εκπαιδευτικοί οι οποίοι δεν υπηρετούν στη θέση του διευθυντή στα σχολεία τους. Κατά την ανάλυση των αποτελεσμάτων οι απόψεις διευθυντών και εκπαιδευτικών συγκρίθηκαν μεταξύ τους. Τα βασικά συμπεράσματα της έρευνας είναι τα εξής: α) εκπαιδευτικοί και διευθυντές των Δημοτικών σχολείων δε θεωρούν τις Μεταπτυχιακές σπουδές απαραίτητο προσόν ενός διευθυντή, κατατάσσουν δε τον τομέα «Οργάνωσης και Διοίκησης σχολικής μονάδας» πολύ πιο ψηλά από εκείνον των «Οικονομικών της Εκπαίδευσης», ως τομέα επιμόρφωσης των διευθυντών και επισημαίνουν ότι η σεμιναριακού τύπου επιμόρφωση είναι προτιμότερη από την κατάκτηση κάποιου μεταπτυχιακού τίτλου, β) οι εκπαιδευτικοί δείχνουν να γνωρίζουν ποιες είναι οι προϋπηρεσίες και οι τίτλοι που κατέχουν οι διευθυντές τους, ενώ οι διευθυντές θεωρούν ότι κατέχουν σε μεγαλύτερο βαθμό το προσόν του να έχουν όραμα, το οποίο έρχεται σε αντίθεση με τις απόψεις των εκπαιδευτικών, οι οποίοι θεωρούν ότι οι διευθυντές τους κατέχουν σε μεγαλύτερο βαθμό το προσόν του να παρέχουν βοήθεια στους εκπαιδευτικούς τους, όταν τους ζητείται και γ) οι απόψεις διευθυντών και εκπαιδευτικών παρουσιάζουν τεράστια απόκλιση ως προς τη συμμετοχή του Συλλόγου Διδασκόντων στη διαδικασία επιλογής διευθυντών, με τους εκπαιδευτικούς να τη θεωρούν αρκετά πιο σημαντική από τους διευθυντές τους.