dc.contributor.advisor | Καρκαλάκος, Σωτήριος | |
dc.contributor.author | Λιάγκου, Αγγελική | |
dc.date.accessioned | 2021-12-20T10:17:19Z | |
dc.date.available | 2021-12-20T10:17:19Z | |
dc.date.issued | 2021-11 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/13983 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/1406 | |
dc.description.abstract | Η επιμόρφωση αποτελεί το σύνολο των δραστηριοτήτων και των διαδικασιών που συνδέονται
με τη σύλληψη, το σχεδιασμό και την εφαρμογή ειδικών προγραμμάτων που έχουν ως
πρωταρχικό σκοπό τον εμπλουτισμό, την αναβάθμιση και την περαιτέρω ανάπτυξη των
ακαδημαϊκών, θεωρητικών, και πρακτικών επαγγελματικών και προσωπικών ενδιαφερόντων,
ικανοτήτων, γνώσεων και δεξιοτήτων των εκπαιδευτικών κατά την διάρκεια της θητείας τους.
Αν και οι εκπαιδευτικοί κατά τη διάρκεια των προπτυχιακών σπουδών τους έχουν
αποκτήσει τις θεμελιώδεις γνώσεις με τη βοήθεια των οποίων θα αντιμετωπίσουν τις
προκλήσεις μέσα στην τάξη, είναι χρήσιμο αν όχι απαραίτητο να παρακολουθούν
επιμορφωτικά προγράμματα έτσι ώστε να κάνουν πιο αποτελεσματικό το έργο της διδασκαλίας
και να μπορούν να εξελιχθούν επαγγελματικά.
Οι εκπαιδευτικές προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι εκπαιδευτικοί μπορούν να
περιγραφούν από τις κοινωνικοπολιτισμικές συνθήκες που επικρατούν στην Ελλάδα. Πιο
συγκεκριμένα:
1. τα τελευταία χρόνια έχει αυξηθεί κατά πολύ ο αριθμός των μαθητών που έχουν
διαγνωστεί με κάποια μορφή μαθησιακής δυσκολίας ή με συναισθηματικές διαταραχές
2. η Ελλάδα τα τελευταία χρόνια έχει δεχθεί μεγάλο αριθμό μεταναστών και προσφύγων
με συνέπεια οι τάξεις να έχουν γίνει πολυπολιτισμικές
2
3. οι οικονομικές συνθήκες, οι κρίσεις μέσα στην οικογένεια και πολλοί άλλοι
παράγοντες έχουν αυξήσει τον αριθμό των παιδιών που παρουσιάζουν παραβατικές
συμπεριφορές
Πολλές φορές λοιπόν, η βασική εκπαίδευση που έχουν λάβει εκπαιδευτικοί από το
πανεπιστήμιο δεν επαρκεί προκειμένου να αντιμετωπίσουν τις καταστάσεις που
προαναφέραμε. Έτσι είναι επιτακτική η ανάγκη για περαιτέρω επιμόρφωση.
Η αυτοαξιολόγηση είναι μία διαδικασία κατά την οποία ο εργαζόμενος κρίνει την ίδια του
την εργασία. Όσον αφορά το εκπαιδευτικό σύστημα οι τομείς της αυτοαξιολόγησης είναι η
αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας, η αυτοαξιολόγηση του μαθητή, η αυτοαξιολόγηση του
εκπαιδευτικού και η αυτοαξιολόγηση της ομάδας του διδακτικού προσωπικού.
Κατά τη διαδικασία της αυτοαξιολόγησης ο εκπαιδευτικός διερευνά τα συναισθήματα του,
τον εαυτό του, παρατηρεί και αξιολογεί τις ενέργειές του, τις επιδόσεις του, την εκπαιδευτική
του επάρκεια και επαναπροσδιορίζει τους στόχους του.
Η αυτοαξιολόγηση των εκπαιδευτικών είναι μία διαδικασία που στοχεύει στη βελτίωσή
τους, επικεντρώνεται στους εκπαιδευτικούς πραγματοποιείται από τους εκπαιδευτικούς, είναι
συνεχής και δεν σταματά να βελτιώνεται, δεν έχει συγκεκριμένο τρόπο που πραγματοποιείται,
αποτελεί στάδιο λήψης αποφάσεων από τους εκπαιδευτικούς για το έργο και τη συμπεριφορά
τους, τους δίνει τη δυνατότητα να δουν τα επιτεύγματά τους και τέλος αποτελεί μέθοδο
αυτογνωσίας και αυτό αποδοχής. | el |
dc.format.extent | 80 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.title | Επιμορφωτικές ανάγκες των εκπαιδευτικών και αυτοαξιολόγηση | el |
dc.title.alternative | Teachers’ training needs and self assessment | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Οικονομικής Επιστήμης | el |
dc.description.abstractEN | Training is the set of activities and procedures related to the conception, design and
implementation of special programs with the primary purpose of enriching, upgrading and
further developing the academic, theoretical, and practical professional and personal interests,
skills , knowledge and skills of teachers during their term.
Although teachers during their undergraduate studies have acquired the basic
knowledge with the help of which they will face the challenges in the classroom, it is useful if
not necessary, to attend training programs in order to make the teaching work more effective
and to be able to develop professionally.
The educational challenges faced by teachers can be described by the socio-cultural
conditions prevailing in Greece. More specifically:
1. in recent years the number of students diagnosed with some form of learning disability or
emotional disorder has greatly increased
2. Greece in recent years has received a large number of immigrants and refugees with the result
that the classes have become multicultural
3. financial conditions, family crises and many other factors have increased the number of
children with delinquent behaviors
So many times the basic training that teachers have received from the university is not
enough in order to deal with the situations mentioned above. Thus, the need for further training
is imperative.
Self-assessment is a process in which the employee judges his own work. Regarding the
educational system, the areas of self-evaluation are the self-evaluation of the school unit, the
self-evaluation of the student, the self-evaluation of the teacher and the self-evaluation of the
team of the teaching staff.
During the process of self-evaluation, the teacher explores his feelings, himself,
observes and evaluates his actions, his performance, his educational competence and redefines
his goals.
Teachers' self-evaluation is a process that aims to improve them, focuses on teachers, is
carried out by teachers, is continuous and does not stop improving, has no specific way of being
carried out, is a stage of decision-making by teachers for their work and behavior, gives them
the opportunity to see their achievements and finally it is a method of self-knowledge and that
of acceptance. | el |
dc.contributor.master | Οικονομική της Εκπαίδευσης και Διαχείριση Εκπαιδευτικών Μονάδων | el |
dc.subject.keyword | Επιμόρφωση | el |
dc.subject.keyword | Αυτοαξιολόγηση | el |
dc.subject.keyword | Σχεδιασμός | el |
dc.subject.keyword | Εκπαιδευτικά προγράμματα | el |
dc.subject.keyword | Εκπαιδευτικές προκλήσεις | el |
dc.subject.keyword | Διαδικασία βελτίωσης | el |
dc.date.defense | 2021-12-17 | |