dc.contributor.advisor | Ιωακειμίδη, Μαριλού | |
dc.contributor.author | Αρμουτάκη, Καλλιόπη | |
dc.date.accessioned | 2021-12-20T08:04:27Z | |
dc.date.available | 2021-12-20T08:04:27Z | |
dc.date.issued | 2021-11 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/13981 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/1404 | |
dc.description.abstract | Σκοπός της εργασίας αυτής είναι να παρουσιάσει και να αναδείξει τους φραγμούς με τους οποίους έρχονται αντιμέτωπες οι γυναίκες εκπαιδευτικοί στην προσπάθεια τους να αναλάβουν κάποια θέση ηγεσίας. Πρόκειται για μία εργασία βιβλιογραφικής ανασκόπησης για την συγγραφή της οποίας χρησιμοποιήθηκε ξένη και ελληνική βιβλιογραφία. Μέσω της εργασίας αυτής επιχειρείται να παρουσιαστεί το φαινόμενο κατά το οποίο οι γυναίκες δυσκολεύονται να κατακτήσουν ηγετικές θέσεις στην εκπαίδευση αλλά και τους παράγοντες που συμβάλλουν στην εμφάνιση της δυσκολίας αυτής. Αναλυτικότερα, το πρώτο κεφάλαιο αναφέρεται στην ηγεσία που ασκείται στις ελληνικές σχολικές μονάδες. Παρουσιάζεται ο ορισμός της ηγεσίας, η έννοια της διοίκησης στην εκπαίδευση, οι μορφές της ηγεσίας, ο ρόλος που έχει ο διευθυντής και τέλος, τα χαρακτηριστικά εκείνα που πρέπει να διαθέτει κανείς για να χαρακτηριστεί αποτελεσματικός διευθυντής. Το δεύτερο κεφάλαιο περιλαμβάνει πληροφορίες που αφορούν τις γυναίκες στις θέσεις ηγεσίας. Πιο αναλυτικά, παρουσιάζεται μία σύντομη ιστορική αναδρομή, οι ερμηνευτικές προσεγγίσεις που έχουν διατυπωθεί σχετικά με την υπο-αντιπροσώπευση των γυναικών, το φαινόμενο της γυάλινης οροφής, της απειλής του στερεοτύπου και τέλος, την ισορροπία αναφορικά με την επαγγελματική και την οικογενειακή ζωή. Τέλος, το τρίτο κεφάλαιο αναφέρεται στα εμπόδια και τις ευκαιρίες. Ειδικότερα, στα στερεότυπα που επικρατούν στον εκπαιδευτικό χώρο, τα εμπόδια που παρουσιάζονται τα οποία ταξινομούνται σε δύο κατηγορίες και οι ευκαιρίες που έχουν οι γυναίκες για επαγγελματική ανέλιξη. Ολοκληρώνοντας την εργασία αυτή, διαπιστώθηκε πως αν και οι εκπαιδευτικοί κατά πλειοψηφία είναι γυναίκες, αυτές που βρίσκονται σε θέσεις ηγεσίας είναι λίγες. Το φαινόμενο αυτό έχει άμεση σχέση με τα εμπόδια που συναντούν κατά την προσπάθεια τους να αναλάβουν ηγετικά καθήκοντα και τα οποία ποικίλουν. | el |
dc.format.extent | 64 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.title | Γυναίκες και ηγεσία στην εκπαίδευση | el |
dc.title.alternative | Women and leadership on education | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Οικονομικής Επιστήμης | el |
dc.description.abstractEN | The purpose of this work is to present and highlight the barriers faced by female teachers in their attempt to take up a leadership position. This is a bibliographic review work in which foreign and Greek bibliography was used. Through this work, an attempt is made to present the phenomenon in which women find it difficult to gain leadership positions in education, as well as the factors that contribute to the emergence of this difficulty. More specifically, the first chapter refers to the leadership applied in Greek schools. The main points presented in the first chapter is the definition of leadership, the concept of management in education, the forms of leadership, the role of the manager and finally and the characteristics of an effective manager. The second chapter contains information about women in leadership positions. In more detail, a brief historical background is presented, the interpretive approaches that have been formulated regarding the under-representation of women, the phenomenon of the glass ceiling, the threat of the stereotype and finally, the balance regarding professional and family life. Finally, the third chapter deals with obstacles and opportunities. In particular, the stereotypes that prevail in the field of education, the obstacles which are classified into two categories and the opportunities for the professional development of women. Concluding this work, it was found that although the majority of teachers are women, those in leadership positions are limited. This phenomenon is directly related to the wide range of obstacles they encounter in their attempt to take up leadership positions. | el |
dc.contributor.master | Οικονομική της Εκπαίδευσης και Διαχείριση Εκπαιδευτικών Μονάδων | el |
dc.subject.keyword | Γυναίκες εκπαιδευτικοί | el |
dc.subject.keyword | Σχολική ηγεσία | el |
dc.subject.keyword | Εμπόδια | el |
dc.subject.keyword | Στερεότυπα | el |
dc.date.defense | 2021-12-18 | |