Εμφάνιση απλής εγγραφής

Γυναίκες και ηγεσία στην εκπαίδευση

dc.contributor.advisorΙωακειμίδη, Μαριλού
dc.contributor.authorΑρμουτάκη, Καλλιόπη
dc.date.accessioned2021-12-20T08:04:27Z
dc.date.available2021-12-20T08:04:27Z
dc.date.issued2021-11
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/13981
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/1404
dc.description.abstractΣκοπός της εργασίας αυτής είναι να παρουσιάσει και να αναδείξει τους φραγμούς με τους οποίους έρχονται αντιμέτωπες οι γυναίκες εκπαιδευτικοί στην προσπάθεια τους να αναλάβουν κάποια θέση ηγεσίας. Πρόκειται για μία εργασία βιβλιογραφικής ανασκόπησης για την συγγραφή της οποίας χρησιμοποιήθηκε ξένη και ελληνική βιβλιογραφία. Μέσω της εργασίας αυτής επιχειρείται να παρουσιαστεί το φαινόμενο κατά το οποίο οι γυναίκες δυσκολεύονται να κατακτήσουν ηγετικές θέσεις στην εκπαίδευση αλλά και τους παράγοντες που συμβάλλουν στην εμφάνιση της δυσκολίας αυτής. Αναλυτικότερα, το πρώτο κεφάλαιο αναφέρεται στην ηγεσία που ασκείται στις ελληνικές σχολικές μονάδες. Παρουσιάζεται ο ορισμός της ηγεσίας, η έννοια της διοίκησης στην εκπαίδευση, οι μορφές της ηγεσίας, ο ρόλος που έχει ο διευθυντής και τέλος, τα χαρακτηριστικά εκείνα που πρέπει να διαθέτει κανείς για να χαρακτηριστεί αποτελεσματικός διευθυντής. Το δεύτερο κεφάλαιο περιλαμβάνει πληροφορίες που αφορούν τις γυναίκες στις θέσεις ηγεσίας. Πιο αναλυτικά, παρουσιάζεται μία σύντομη ιστορική αναδρομή, οι ερμηνευτικές προσεγγίσεις που έχουν διατυπωθεί σχετικά με την υπο-αντιπροσώπευση των γυναικών, το φαινόμενο της γυάλινης οροφής, της απειλής του στερεοτύπου και τέλος, την ισορροπία αναφορικά με την επαγγελματική και την οικογενειακή ζωή. Τέλος, το τρίτο κεφάλαιο αναφέρεται στα εμπόδια και τις ευκαιρίες. Ειδικότερα, στα στερεότυπα που επικρατούν στον εκπαιδευτικό χώρο, τα εμπόδια που παρουσιάζονται τα οποία ταξινομούνται σε δύο κατηγορίες και οι ευκαιρίες που έχουν οι γυναίκες για επαγγελματική ανέλιξη. Ολοκληρώνοντας την εργασία αυτή, διαπιστώθηκε πως αν και οι εκπαιδευτικοί κατά πλειοψηφία είναι γυναίκες, αυτές που βρίσκονται σε θέσεις ηγεσίας είναι λίγες. Το φαινόμενο αυτό έχει άμεση σχέση με τα εμπόδια που συναντούν κατά την προσπάθεια τους να αναλάβουν ηγετικά καθήκοντα και τα οποία ποικίλουν.el
dc.format.extent64el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.titleΓυναίκες και ηγεσία στην εκπαίδευσηel
dc.title.alternativeWomen and leadership on educationel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Οικονομικής Επιστήμηςel
dc.description.abstractENThe purpose of this work is to present and highlight the barriers faced by female teachers in their attempt to take up a leadership position. This is a bibliographic review work in which foreign and Greek bibliography was used. Through this work, an attempt is made to present the phenomenon in which women find it difficult to gain leadership positions in education, as well as the factors that contribute to the emergence of this difficulty. More specifically, the first chapter refers to the leadership applied in Greek schools. The main points presented in the first chapter is the definition of leadership, the concept of management in education, the forms of leadership, the role of the manager and finally and the characteristics of an effective manager. The second chapter contains information about women in leadership positions. In more detail, a brief historical background is presented, the interpretive approaches that have been formulated regarding the under-representation of women, the phenomenon of the glass ceiling, the threat of the stereotype and finally, the balance regarding professional and family life. Finally, the third chapter deals with obstacles and opportunities. In particular, the stereotypes that prevail in the field of education, the obstacles which are classified into two categories and the opportunities for the professional development of women. Concluding this work, it was found that although the majority of teachers are women, those in leadership positions are limited. This phenomenon is directly related to the wide range of obstacles they encounter in their attempt to take up leadership positions.el
dc.contributor.masterΟικονομική της Εκπαίδευσης και Διαχείριση Εκπαιδευτικών Μονάδωνel
dc.subject.keywordΓυναίκες εκπαιδευτικοίel
dc.subject.keywordΣχολική ηγεσίαel
dc.subject.keywordΕμπόδιαel
dc.subject.keywordΣτερεότυπαel
dc.date.defense2021-12-18


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής


Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»