Πως η τηλεκπαίδευση επηρεάζει την ψυχολογία των εκπαιδευτικών
Master Thesis
Συγγραφέας
Ζέρβας, Ιωάννης
Ημερομηνία
2021Επιβλέπων
Κοκορέ, ΙωάνναΓιαννέλης, Δημήτριος
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Τηλεκπαίδευση ; Ψυχολογία ; ΕκπαιδευτικοίΠερίληψη
Η εμφάνιση του Covid-19 έχει αναγκάσει τις κυβερνήσεις σε πολλές χώρες παγκοσμίως να εφαρμόσουν πολιτικές ώστε να περιοριστεί η εξάπλωσή του. Τα μέτρα που έχουν λάβει οι κυβερνήσεις έχουν επηρεάσει την καθημερινή ζωή των ανθρώπων σε μεγάλο βαθμό σε πολλούς τομείς. Σχετικά με τον τομέα της εκπαίδευσης, αποφασίστηκε η μετάβαση της διδασκαλίας από την δια ζώσης εκπαίδευση στην τηλεκπαίδευση. Πρέπει να σημειωθεί ότι κατά την διάρκεια της τηλεκπαίδευσης οι δάσκαλοι και οι καθηγητές πρέπει να προετοιμάζουν τους μαθητές και τους φοιτητές ψυχολογικά ώστε να μπορούν να ανταποκριθούν στον συγκεκριμένο τρόπο εκπαίδευσης. Στην εξ αποστάσεως μάθηση χρησιμοποιούνται διαφορετικές πρακτικές και τεχνικές σε σχέση με την δια ζώσης εκπαίδευση. Οι δάσκαλοι και οι καθηγητές στην Ελλάδα, αντιμετώπισαν δύσκολες εμπειρίες, και απρογραμμάτιστα μαθήματα, ρωτώντας και μοιράζοντας ιδέες, χρησιμοποιώντας το Google και αναζητώντας κατάλληλα υλικά και υποστηρίζοντας τους εαυτούς τους και τους μαθητές. Στην παρούσα εργασία γίνεται μία προσπάθεια ώστε να διερευνηθεί εάν έχει προκληθεί άγχος στους εκπαιδευτικούς λόγω της τηλεκπαίδευσης και να προσδιοριστεί η επίδραση των διαδικτυακών μαθημάτων στην ψυχολογία τους. Η συγκεκριμένη έρευνα επικεντρώνεται σε καίρια σημεία της επαγγελματικής ζωής των εκπαιδευτικών όπως είναι το άγχος, η επικοινωνία, η ψυχολογία κ.ά. Τα αποτελέσματα της έρευνας, έδειξαν ότι η πλειοψηφία των εκπαιδευτικών αισθάνθηκε έντονα του στοιχείο του άγχους σε πολλές πτυχές της εργασίας του.