Οι θέσεις των εκπαιδευτικών για την χρήση των Επιστημών της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών (ΤΠΕ) στην περιβαλλοντική εκπαίδευση
Teachers’ positions for the use of Information and Communication Sciences (ICT) in environmental education
Master Thesis
Συγγραφέας
Καραπανάγου, Μαρία - Ευδοκία
Ημερομηνία
2021-10Επιβλέπων
Γιαννέλης, ΔημήτριοςΠροβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
ΤΠΕ ; Νέες τεχνολογίες ; Περιβαλλοντική εκπαίδευση ; Αειφορία ; Απόψεις εκπαιδευτικώνΠερίληψη
Στη σύγχρονη εποχή όπου οι Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών (ΤΠΕ) παρουσιάζονται στην εκάστοτε διάσταση της καθημερινότητάς του ανθρώπου επηρεάζοντας και διαμορφώνοντας πολλούς τομείς της, δεν θα ήταν δυνατό να μην επηρεαστεί ο τομέας της εκπαίδευσης ο οποίος οφείλει πάντοτε να αφουγκράζεται και να ενσωματώνει τις αλλαγές, καθώς συνιστά το βασικό μοχλό διαμόρφωσης των αυριανών πολιτών. Η ουσιαστική ενσωμάτωση των ΤΠΕ στο πλαίσιο της εκπαίδευσης απασχόλησε τα εκπαιδευτικά συστήματα ποικίλων ανεπτυγμένων χωρών. Οι ΤΠΕ δύνανται να αποτελέσουν ένα εργαλείο καθοριστικής σημασίας στα χέρια του εκάστοτε παιδαγωγού ενδυναμώνοντας τη διδακτική και μαθησιακή διαδικασία, διότι διαθέτουν τη δυναμική να εξισώσουν την εκπαίδευση που προσφέρεται σε ένα αστικό κέντρο με εκείνην που παρέχεται σε μία απομακρυσμένη περιοχή. Ωστόσο, παρότι τα οφέλη που ανακύπτουν μέσω της ενσωμάτωσης των ΤΠΕ στη διδακτική και μαθησιακή διαδικασία έχουν πολλάκις διαπιστωθεί, οι παιδαγωγοί δεν κατάφεραν ακόμα να τις ενσωματώσουν ουσιαστικά τόσο στο πλαίσιο της γενικής εκπαίδευσης, όσο και της περιβαλλοντικής. Βέβαια, βάσει ερευνών έχει αναδειχθεί πως υφίσταται μία πληθώρα παραγόντων που μπορούν να ασκήσουν επιρροή στην επιτυχή χρήση των ΤΠΕ στην εκπαίδευση και συνδέονται με διάφορους τομείς.