Ο ρόλος Τεχνολογιών Πληροφοριών και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) στην παροχή διοικητικού και εκπαιδευτικού έργου στην μετά πανδημία εποχή
The role of ICT in providing administrative and educational work in the post-pandemic era
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Εξ αποστάσεως εκπαίδευση ; ΤΠΕ ; Διοίκηση ; ΠανδημίαΠερίληψη
Εισαγωγή: Η αξιοποίηση των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνίας
(ΤΠΕ) όπως είναι της εξ’ αποστάσεως εκπαίδευσης στη μετά πανδημία εποχή
από την εκπαιδευτική διοίκηση, μπορεί να γίνει σε κάθε βαθμίδα. Σημειώνεται
πως πρόκειται για μια ακόμη μορφή τεχνολογίας. Μέσω αυτής, τόσο ο
διδάσκων όσο και ο εκπαιδευόμενος μπορούν να επικοινωνούν, καθώς φέρει
παρόμοια χαρακτηριστικά με τη δια ζώσης διδασκαλία.
Σκοπός: Διερεύνηση των απόψεων των εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας
Εκπαίδευσης όσον αφορά στα πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα της
εφαρμογής της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης καθώς και τη χρήση εργαλείων εξ
αποστάσεως εκπαίδευσης κατά τη διάρκεια της πανδημίας.
Μεθοδολογία: Για τη διεξαγωγή της έρευνας χρησιμοποιήθηκες η ποσοτική
μέθοδος έρευνας με τη χρήση πλήρως δομημένου ερωτηματολογίου το οποίο
διανεμήθηκε ηλεκτρονικά μέσω της πλατφόρμας GoogleForms.
Αποτελέσματα: Ως σημαντικότερα πλεονεκτήματα αναδείχθηκαν οι
δυνατότητες αποθήκευσης και επαναχρησιμοποίησης και εύκολης
τροποποίησης - ανανέωσης του εκπαιδευτικού υλικού ενώ ως μειονεκτήματα
αναδείχθηκαν τα τεχνικά προβλήματα, η περιορισμένη εμπλοκής και δυσκολία
διατήρησης της ενεργής συμμετοχής των μαθητών και της έλλειψης άμεσης
κοινωνικής αλληλεπίδρασης. Σχεδόν όλοι οι εκπαιδευτικού υλοποίησαν
σύγχρονη και ασύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση κατά τη διάκρεια
κλεισίματος των σχολικών μονάδων. Οι περισσότεροι εκπαιδευτικοί επέλεξαν
την το Ηλεκτρονικό Ταχυδρομείο (E-Mail) και την Ηλεκτρονική Τάξη (e-class)
για την ασύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση ενώ για τη σύγχρονη επέλεξαν
ως το συχνότερα χρησιμοποιούμενο το Webex. Τέλος σχεδόν όλοι πλην ενός οι
εκπαιδευτικοί της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης προτίθενται να συνεχίσουν να
χρησιμοποιούν τα εργαλεία αυτά και στην μετά κορωνοϊού εποχή.
Συμπεράσματα: Προκειμένου να αντιμετωπιστεί αυτή η πρωτοφανής
κατάσταση, η συμβολή όλων των εκπαιδευτικών συστημάτων ήταν η δέουσα.
Σε πρώτο επίπεδο, οι σχολικές μονάδες, τα πανεπιστήμια και εν γένει όλες οι
εκπαιδευτικές δομές ανέστειλαν τη λειτουργία τους, σύμφωνα με τις συστάσεις
των ειδικών, ούτως ώστε να μειωθεί η διασπορά του συγκεκριμένου ιού. Σε
δεύτερο επίπεδο, ο σχεδιασμός τρόπων και μορφών εκπαίδευσης κρίθηκε
απαραίτητος, προκειμένου να αντιμετωπιστεί αυτή η έκτακτη και πρωτόγνωρη
κατάσταση.