Καλλιεργώντας το επιχειρηματικό πνεύμα στο δημοτικό σχολείο
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Επιχειρηματικότητα ; Επιχειρηματική εκπαίδευση ; Εκπαίδευση στην επιχειρηματικότητα ; Επιχειρηματική νοοτροπία ; Ικανότητες ; Δεξιότητες ζωής ; Καλλιέργεια δεξιοτήτων ; Εκπαιδευτικοί ; Δημοτικό σχολείο ; Χρόνια υπηρεσίας ; Εκπαιδευτική περιφέρεια ; Entrepreneurship ; Entrepreneurial education ; Entrepreneurial mindset ; Soft skills ; Life skills ; Primary schoolΠερίληψη
Η επιχειρηματικότητα αποτελεί έναν όρο-ομπρέλα στην οικονομική επιστήμη, ο οποίος δίνει έμφαση στην αξιοποίηση ευκαιριών για την παραγωγή αξίας μέσω της διαχείρισης των υπαρχόντων πόρων. Συνδέεται άμεσα με την οικονομική μεγέθυνση γι’ αυτό και η ενίσχυσή της αποτελεί στόχο των σύγχρονων κοινωνιών. Έναν στόχο που δύναται να επιτευχθεί και μέσω της εκπαίδευσης, και συγκεκριμένα της Επιχειρηματικής Εκπαίδευσης, αφού το επιχειρηματικό πνεύμα και οι συναφείς ικανότητες, δεξιότητες και συμπεριφορές μπορούν να καλλιεργηθούν στο άτομο. Για να καταστεί βέβαια εφικτή η καλλιέργειά τους πρέπει οι εκπαιδευτικοί να αξιοποιούν συγκεκριμένες διδακτικές μεθόδους, τεχνικές και δραστηριότητες κατά τη διδακτική πράξη, οι οποίες να δίνουν ιδιαίτερη έμφαση στην καλλιέργεια τέτοιων δεξιοτήτων.
Μέχρι προσφάτως στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση στην Ελλάδα δεν υπήρχε κάποιο πρόγραμμα Επιχειρηματικής Εκπαίδευσης. Η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας όμως σχεδίασε να εφαρμοστούν από τη σχολική χρονιά 2021-2022 στα Δημοτικά Σχολεία τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων, κύκλος των οποίων θα περιλαμβάνει ως θεματολογία και την επιχειρηματικότητα.
Στην παρούσα έρευνα η οποία έγινε με τη συμμετοχή 153 δασκάλων από σχολεία όλης της Ελλάδας στην ηλεκτρονική συμπλήρωση ενός ερωτηματολογίου, επιχειρήθηκε να καταδειχθεί πως διάκεινται οι εκπαιδευτικοί απέναντι στην εισαγωγή της Επιχειρηματικής Εκπαίδευσης κι αν καλλιεργούν ήδη επιχειρηματικές δεξιότητες κατά τη διδασκαλία τους. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι, αν και καλλιεργούνται κάποιες δεξιότητες, αυτό δεν γίνεται συστηματικά ούτε στον μέγιστο δυνατό βαθμό, ενώ επηρεάζεται και από τα έτη υπηρεσίας του εκπαιδευτικού, αλλά και την περιφέρεια στην οποία βρίσκεται το σχολείο. Παρ’ όλ’ αυτά οι εκπαιδευτικοί, αν και δεν έχουν ιδιαίτερες γνώσεις επί του θέματος, συμφωνούν με την εισαγωγή της Επιχειρηματικής Εκπαίδευσης στο Δημοτικό Σχολείο και δη, κυρίως με τη μορφή Εργαστηρίων Δεξιοτήτων.