dc.contributor.advisor | Φιλιππάκης, Μιχαήλ | |
dc.contributor.author | Βούλγαρης, Στέργιος | |
dc.date.accessioned | 2021-10-18T06:48:52Z | |
dc.date.available | 2021-10-18T06:48:52Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/13740 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/1163 | |
dc.description.abstract | Σε αυτή την διπλωματική εργασία σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε ένα e-course για το μάθημα των μαθηματικών της ΣΤ΄ τάξης δημοτικού σχολείου για την ενότητα των δεκαδικών αριθμών. Το εκπαιδευτικό μοντέλο στο οποίο στηρίχθηκε ο σχεδιασμός αυτός ήταν το ARCS, βάση των τεσσάρων συνιστωσών του, οι οποίες είναι οι εξής:
1. Attention (Προσοχή).
2. Relevance (Συσχέτιση).
3. Confidence (Εμπιστοσύνη).
4. Satisfaction (Ικανοποίηση).
Επίσης, το συγκεκριμένο e-course στηρίχθηκε, ως προς το περιεχόμενό του, στα παρακάτω τρία διδακτικά παιχνίδια μαθηματικών:
1. Οι αριθμοί διασταυρώνονται.
2. Φτάσε στην άκρη.
3. Τουρνουά πρόσθεσης.
Στην έρευνα που έγινε μελετήθηκε κατά πόσο τα διδακτικά παιχνίδια μαθηματικών ΣΤ΄ τάξης δημοτικού σχολείου, μπορούν να βελτιώσουν την απόδοση των μαθητών, το κίνητρό τους και την ικανοποίησή τους για το συγκεκριμένο μαθησιακό αντικείμενο.
Στην έρευνά μας έλαβαν μέρος 37 μαθητές ΣΤ΄ τάξης από τρία δημοτικά σχολεία των περιοχών της Αρτέμιδας, της Ραφήνας και των Σπάτων. Ως ερευνητικό εργαλείο χρησιμοποιήθηκε ένα ερωτηματολόγιο.
Τα στατιστικά κριτήρια που χρησιμοποιήθηκαν ήταν τα εξής:
1. Χρήση δεικτών περιγραφικής στατιστικής, όπως μέσος όρος (mean), διάμεσος (median), τυπική απόκλιση (standard deviation), μέγιστο (max) και ελάχιστο (min).
2. Ανάλυση συχνοτήτων (frequencies).
3. Ανάλυση αξιοπιστίας (reliability analysis) Cronbach΄s Alpha.
4. Έλεγχος κανονικότητας Shapiro-Wilk.
5. One-Sample T Test.
6. One-Sample Wilcoxon Signed Rank Test.
Η έρευνα μας έδειξε τα παρακάτω αποτελέσματα:
1. Δεν υπάρχει σαφής βελτίωση της απόδοσης των μαθητών της ΣΤ΄ τάξης δημοτικού σχολείου στα μαθηματικά, όταν αυτά διδάσκονται μέσω διδακτικών παιχνιδιών.
2. Δεν υπάρχει σαφής βελτίωση του κινήτρου των μαθητών της ΣΤ΄ τάξης δημοτικού σχολείου για τα μαθηματικά, όταν αυτά διδάσκονται μέσω διδακτικών παιχνιδιών.
3. Υπάρχει σαφής βελτίωση της ικανοποίησης των μαθητών της ΣΤ΄ τάξης δημοτικού σχολείου για τα μαθηματικά, όταν αυτά διδάσκονται μέσω διδακτικών παιχνιδιών. | el |
dc.format.extent | 125 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.title | Εκμάθηση μαθηματικών με βάση το παιχνίδι στο δημοτικό σχολείο | el |
dc.title.alternative | Game-based learning of mathematics at primary school | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών. Τμήμα Ψηφιακών Συστημάτων | el |
dc.description.abstractEN | In this dissertation an e-course was designed and implemented for the mathematics lesson of the 6th grade of elementary school for the unit of decimal numbers. The training model on which this design was based was ARCS, based on its four components, which are:
1. Attention.
2. Relevance.
3. Confidence.
4. Satisfaction.
Also, this e-course was based, in terms of its content, on the following three mathematical teaching games:
1. The numbers intersect.
2. Get to the edge.
3. Addition tournament.
In the research that was done, it was studied whether the teaching games of mathematics in the elementary school class, can improve the performance of the students, their motivation and their satisfaction for the specific learning object.
Our research involved 37 sixth grade students from three primary schools in the areas of Artemis, Rafina and Spata. A questionnaire was used as a research tool.
The statistical criteria used were the following:
1. Use of descriptive statistics indicators, such as mean, median, standard deviation, max and min.
2. Frequency analysis.
3. Cronbach΄s Alpha reliability analysis.
4. Shapiro-Wilk regularity check.
5. One-Sample T Test.
6. One-Sample Wilcoxon Signed Rank Test.
Our research showed the following results:
1. There is no clear improvement in the performance of sixth grade elementary school students in mathematics when they are taught through teaching games.
2. There is no clear improvement in the motivation of sixth grade elementary school students about math when they are taught through teaching games.
3. There is a clear improvement in the satisfaction of sixth grade elementary school students with mathematics when they are taught through teaching games. | el |
dc.contributor.master | Ηλεκτρονική Μάθηση | el |
dc.subject.keyword | Εκμάθηση με βάση το παιχνίδι | el |
dc.subject.keyword | ARCS | el |
dc.subject.keyword | Διδακτικά παιχνίδια μαθηματικών | el |
dc.subject.keyword | Game-based learning | el |
dc.date.defense | 2021-09-30 | |