Εμφάνιση απλής εγγραφής

Εκτίμηση της ικανοποίησης και της ποιότητας ζωής των εξυπηρετούμενων από το πρόγραμμα «Βοήθεια στο Σπίτι» του Δήμου Περιστερίου

dc.contributor.advisorΧατζηδήμα, Σταματίνα
dc.contributor.authorΣκαλτσά, Θεοφανώ
dc.date.accessioned2021-09-30T08:12:44Z
dc.date.available2021-09-30T08:12:44Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/13710
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/1133
dc.description.abstractΣκοπός: Κύριος στόχος της συγκεκριμένης εργασίας ήταν η εκτίμηση της ποιότητας ζωής και της ικανοποίησης των ηλικιωμένων εξυπηρετούμενων από το προγράμματα «Βοήθεια στο Σπίτι» του Δήμου Περιστερίου. Η μελέτη αυτή είχε σαν κύριο σκοπό να ερευνήσει την προσφορά της πρωτοβάθμιας μέριμνας υγείας για τους ανθρώπους της Τρίτης Ηλικίας σε επίπεδο τοπικό. Επιπροσθέτως, μελετάει τις πεποιθήσεις των ηλικιωμένων για τη φροντίδα που λαμβάνουν μέσω του προγράμματος και του επιπέδου αποτελεσματικότητάς του. Υλικό-Μεθοδολογία: Το δείγμα της έρευνας αποτελείται από 83 χρήστες του προγράμματος «Βοήθεια στο Σπίτι» του Δήμου Περιστερίου-Αττικής .Η ηλικία τους κυμαίνεται από 65 μέχρι 90 ετών , με τις ηλικίες των 75-85 ετών να φτάνουν το ποσοστό 68,7% . Από τους ερωτηθέντες οι άντρες ήταν 51, ποσοστό 61,4% ενώ οι γυναίκες ήταν 32,ποσοστό 38,6%. Τα στοιχεία συγκεντρώθηκαν με την διανομή στους χρήστες του προγράμματος ερωτηματολόγια : Ικανοποίησης από το πρόγραμμα «Βοήθεια στο Σπίτι» και ποιότητας ζωής (EQ-5D). Για την ανάλυση τους εφαρμόστηκε το στατιστικό πρόγραμμα SPSS22.0. Αποτελέσματα: Ο γενικός Μέσος όρος ικανοποίησης από το πρόγραμμα ήταν 86,1 % (SD=9,1%). Το ποσοστό ικανοποίησης από την συμπεριφορά του προσωπικού είχε Μέση τιμή 80,5% (SD=7,7%). Η συνολική ικανοποίηση από την κοινωνικο-οικονομική αλλαγή που επήλθε λόγω της συμμέτοχης στο πρόγραμμα είναι 84,3% (SD=7,6%). Διαπιστώθηκαν αρκετές διαφορές στην βαθμολογία ανάλογα με το φύλλο. Οι γυναίκες εμφάνισαν μεγαλύτερη βαθμολογία από τους άντρες. Η ηλικιακή ομάδα 60-70 ετών παρουσίασε καλύτερη βαθμολογία από την ηλικιακή ομάδα 80-90 ετών. Με βάση το μορφωτικό επίπεδο των ερωτηθέντων είχαμε σημαντικές διαφορές στη συνολική ικανοποίηση. Οι απόφοιτοι ΑΕΙ/ΤΕΙ έφτασαν σε ποσοστό 71,7%, ενώ οι αναλφάβητοι ή και απόφοιτοι Δημοτικού έφτασαν σε ποσοστό 77,1%. Από τα απαντήσεις των ερωτηθέντων ως προς την ποιότητα ζωής, διαπιστώθηκε ότι όσο περισσότερο ικανοποιημένοι ήταν λόγω της αποτελεσματικότητας του προγράμματος τόσο καλύτερη ποιότητα ζωής είχαν, η οποία φυσικά επηρεάζεται από την παρουσία παιδιών, γειτόνων αλλά και από το μηνιαίο εισόδημα τους. Συμπεράσματα: Από την έρευνα μας διαπιστώθηκαν: -Πολύ μεγάλη ικανοποίηση των ηλικιωμένων του Δήμου Περιστερίου από το πρόγραμμα «Βοήθεια στο Σπίτι». -Η αποτελεσματικότητα του προγράμματος κρίνεται εξαιρετικά θετική -Η προσφορά του προγράμματος είναι ουσιαστική για τους ηλικιωμένους και στη βελτίωση της ψυχο-συναισθηματικής τους κατάστασηςel
dc.format.extent102el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.titleΕκτίμηση της ικανοποίησης και της ποιότητας ζωής των εξυπηρετούμενων από το πρόγραμμα «Βοήθεια στο Σπίτι» του Δήμου Περιστερίουel
dc.title.alternativeAssessment of the satisfaction and quality of life of the services provided by the help program in the home aid of Peristeri Cityel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Οικονομικής Επιστήμηςel
dc.description.abstractENPurpose:The chief goal of this examination was to assess the satisfaction and quality of life of the elderly serving in the "Help at Home" programs of the Municipality of Peristeri. The main aim of this research was to investigate the offer of primary health care for the older people at a local level. In addition, it explores the beliefs of elderly about the efficacy and maintenance of the program. Materials-Methodology: The sample of the research consists of 83 users of the program "Help at Home" of the Municipality of Peristeri-Attica. Their age ranges from 65 to 90 years, with the ages of 75-85 years reaching 68.7%. Of the respondents, men were 51 with a percentage of 61.4 while women were 32 with a percentage of 38.6%. The data were collected by distributing to the users of the program questionnaires: Satisfaction from the program "Help at Home" and quality of life (EQ-5D). The statistical program SPSS22.0 was applied for their analysis. Results: The overall average satisfaction with the program was 86.1% (SD = 9.1%). The satisfaction rate from the behavior of the staff had an average value of 80.5% (SD = 7.7%) The total satisfaction from the socio-economic change that occurred due to the participation in the program is 84.3% (SD = 7, 6). Differences were found in the score depending on the sheet. Women scored higher than men. The age group 60-70 years showed a better score than the age group 80-90 years. Based on the educational level of the respondents we had significant differences in overall satisfaction. The graduates of AEI / TEI reached a percentage of 71.7%, while the illiterate or primary school graduates reached a percentage of 77.1%. From the answers of the respondents regarding the quality of life, it was found that the more satisfied they were due to the effectiveness of the program, the better quality of life they had, which of course is affected by the presence of children, neighbors and their monthly income. Conclusions: Our research revealed: -very great satisfaction of the elderly of the Municipality of Peristeri who participated in the program "Help at Home". -The effectiveness of the program is considered extremely positive -The offer of the program is essential for the elderlyel
dc.contributor.masterΟικονομικά και Διοίκηση της Υγείαςel
dc.subject.keywordΠρόγραμμα «Βοήθεια στο Σπίτι»el
dc.subject.keywordΙκανοποίησηel
dc.subject.keywordΠοιότηταel
dc.subject.keywordΗλικιωμένοιel
dc.date.defense2021-07-01


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής


Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»