dc.contributor.advisor | Tsouknidis, Dimitris | |
dc.contributor.advisor | Τσουκνιδής, Δημήτρης | |
dc.contributor.author | Skourlis, Ilias | |
dc.contributor.author | Σκουρλής, Ηλίας | |
dc.date.accessioned | 2021-09-28T08:46:25Z | |
dc.date.available | 2021-09-28T08:46:25Z | |
dc.date.issued | 2021-09-28 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/13698 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/1121 | |
dc.description.abstract | Στόχος της παρούσα εργασίας είναι να αποτυπωθούν οι παράμετροι που διαφοροποιούν
την απόφαση μιας ναυτιλιακής επιχείρησης για την κεφαλαιακή της διάρθρωση. Ενώ ένα
μέρος της θεωρίας υποστηρίζει ότι ουσιαστικά η εταιρία θα πρέπει να είναι αδιάφορη για
το εάν θα χρησιμοποιήσει ίδια κεφάλαια ή δανεισμό, ωστόσο ένα άλλο τμήμα θεωρεί ότι
υπάρχουν σημαντικές διαφοροποιήσεις, τόσο στα κίνητρα, όσο και στα αποτελέσματα
αυτής της επιλογής.
Στην συγκεκριμένη εργασία εξετάστηκαν τα στοιχεία Ελληνικών εισηγμένων ναυτιλιακών
εταιριών bulk carriers, tankerships και containerships για την περίοδο 2008-2020. Στην
ανάλυση χρησιμοποιήθηκαν διαφορετικά μοντέλα εξαρτημένων όσο και ανεξάρτητων
μεταβλητών. Στην ανάλυση χρησιμοποιήθηκε linear regression με panel data.
Από την ανάλυση διαπιστώθηκε ότι η χρήση των δεικτών κερδοφορίας δίνει πιο αξιόπιστα
αποτελέσματα αναφορικά με τις στατιστικά σημαντικές ανεξάρτητες μεταβλητές, ενώ
επίσης υπάρχει διαφοροποίηση μεταξύ των dependent variables of book leverage.
Από την εργασία διαπιστώθηκε ότι το size και το tangibility έχουν στατιστικά σημαντική
επίδραση στο book leverage, γεγονός που είναι αναμενόμενο, αφού η ανάπτυξη του
στόλου απαιτεί σημαντικότατα κεφάλαια. Ωστόσο, καταγράφεται μια διαφοροποίηση
μεταξύ των containerships και των bulk carriers,καθώς τα πρώτα χρησιμοποιούν
περισσότερη μόχλευση απ’ όσο τα δεύτερα. Αυτό αιτιολογείται από το ότι τα bulk carriers
έχουν καταγράψει ζημίες για σειρά ετών, με αποτέλεσμα να υπάρχει προβληματισμός από
τις τράπεζες, άρα υπάρχει θέμα μείωσης της προσφοράς δανειακών κεφαλαίων και όχι της
ζήτησης. | el |
dc.format.extent | 92 | el |
dc.language.iso | en | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.title | Capital structure of shipping companies listed in the American Stock Exchange | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Ναυτιλίας και Βιομηχανίας. Τμήμα Ναυτιλιακών Σπουδών | el |
dc.description.abstractEN | Τhe aim of the study dy is to examine the parameters that differentiate a shipping
company's decision on its capital structure. While one part of the theory argues that
essentially the firm should be indifferent between using equity or borrowing, another part
of the theory argues that there are significant variations in both the incentives and the
outcomes of this choice.
In this paper, the data of Greek listed shipping companies bulk carriers, tankerships and
containerships for the period 2008-2020 were examined. Different models of dependent
and independent variables were used in the analysis. Linear regression with panel data was
used in the analysis.
From the analysis it was found that the use of profitability ratios gives more reliable results
regarding the statistically significant independent variables, and there is also a difference
between the dependent variables of book leverage.
The paper found that size and tangibility have a statistically significant effect on book
leverage, which is expected since the development of the stall requires significant capital.
Moreover, a differentiation is recorded between containerships and bulk carriers, as the
former use more leverage than the latter. This is justified by the fact that bulk carriers have
been making losses for a number of years, which has led to concerns from banks, so there
is a question of a reduction in the supply of loan capital rather than demand. | el |
dc.contributor.master | Shipping Management | el |
dc.subject.keyword | Capital structure | el |
dc.subject.keyword | Shipping companies | el |
dc.date.defense | 2021-09-24 | |