dc.contributor.advisor | Ασδεράκη, Φωτεινή | |
dc.contributor.author | Τσουρής, Ιωάννης | |
dc.date.accessioned | 2021-07-26T12:01:28Z | |
dc.date.available | 2021-07-26T12:01:28Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/13606 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/1029 | |
dc.description.abstract | Η ήπια ισχύς είναι μια πτυχή της θέλησης των κρατών για επιβολή και επικράτηση με ειρηνικά μέσα. Ένα σύγχρονο κράτος, ερχόμενο αντιμέτωπο με τις σύγχρονες προκλήσεις, καλείται εκ των συνθηκών να λειτουργήσει περισσότερο υβριδικά, παρά με την πεπατημένη οδό του πολέμου. Σε μια εποχή που οι εξοπλισμοί είναι εργαλεία αποτροπής και οι διεθνείς συνθήκες περικλείουν με ισχυρές δεσμεύσεις τα κράτη, οι κρατικές οντότητες ενεργούν μεθοδικά με εναλλακτικούς τρόπους για να ενισχύσουν τη θέση τους στο άναρχο διεθνές περιβάλλον. Ένας τέτοιος τρόπος ισχυροποίησης της θέσης του κράτους είναι η διπλωματία. Η εκπαίδευση, και ειδικότερα η τριτοβάθμια, μπορεί να εξυπηρετήσει τους σκοπούς της διπλωματίας. Η διεθνοποίηση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης προσελκύει αριθμό αλλοδαπών φοιτητών στη χώρα που την εφαρμόζει, με σκοπό την σύσφιξη των σχέσεων ανάμεσα στο κράτος υποδοχής και το κράτος καταγωγής των φοιτητών. Αυτή η ανατροφοδοτούμενη διαδικασία δεν είναι μια φάση συνεργασίας δύο μερών αλλά καλλιεργείται και εφαρμόζεται μονομερώς. Η Ελλάδα είναι μια χώρα που έχει ανάγκη από φίλα προσκείμενους σε αυτή γείτονες αλλά και φιλικά διακείμενες χώρες, που θα τη στηρίζουν μελλοντικά, όποτε απαιτηθεί, στο σκληρό πεδίο της διπλωματίας. Όπως είχε πει ο Πάλμεστρον: «Τα έθνη δεν έχουν σταθερούς φίλους ή εχθρούς. Έχουν μόνο σταθερά συμφέροντα». Συμφέρον λοιπόν σταθερό της χώρας είναι να επιδιώξει την καλλιέργεια φιλικού προς αυτή θυμικού σε ένα άναρχο περιβάλλον, που ο εχθρός μετατρέπεται σε φίλο εν μία νυκτί. | el |
dc.format.extent | 77 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.title | Η διεθνοποίηση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης ως μέσο ενίσχυσης της ήπιας ισχύος της Ελλάδας | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Διεθνών και Ευρωπαϊκών Σπουδών | el |
dc.description.abstractEN | Soft power is an aspect of the willing for enforcement and dominance. A modern state, faced with modern challenges, is called by the conditions to operate more hybrid than with the trodden path of war. At a time when armaments are tools of deterrence and international treaties involve states with strong commitments, government entities must act methodically in alternative ways. A different way of strengthening the position of the state is diplomacy. Education, and in particular higher education, can serve the purposes of diplomacy. The internationalization of higher education attracts a large number of foreign students to the country of application, in order to strengthen the relationship between the host country and the students' country of origin. This feedback process is not a two-part collaboration phase but is cultivated and applied unilaterally.
Greece is a country that needs friends close to it, neighbors but also friendly countries, who will support it in the future whenever required in the hard field of diplomacy. As Palmestron had said: "We have no eternal allies, and we have no perpetual enemies. Our interests are eternal and perpetual, and those interests it is our duty to follow." It is therefore a constant interest of the country to pursue the cultivation of a friendly atmosphere in an anarchic environment, where the enemy becomes a friend overnight. | el |
dc.contributor.master | Διεθνείς κι Ευρωπαϊκές Πολιτικές στην Εκπαίδευση, Κατάρτιση και Έρευνα | el |
dc.subject.keyword | Ήπια ισχύς | el |
dc.subject.keyword | Τριτοβάθμια εκπαίδευση | el |
dc.subject.keyword | Διεθνοποίηση | el |
dc.subject.keyword | ΑΕΙ | el |
dc.subject.keyword | Καινοτομία | el |
dc.date.defense | 2021-06-15 | |