Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αξιολόγηση δεξιοτήτων συνεργατικής επίλυσης προβλήματος με τη χρήση ενός συστήματος διαχείρισης περιεχομένου

dc.contributor.advisorΣαντιπαντάκης, Γεώργιος
dc.contributor.authorΤαβερναράκη, Πολυξένη
dc.date.accessioned2021-07-01T09:20:49Z
dc.date.available2021-07-01T09:20:49Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/13526
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/949
dc.description.abstractΣτις μέρες μας, οι υποχρεώσεις που οι άνθρωποι αντιμετωπίζουν σε καθημερινή βάση έχουν αυξηθεί τόσο σε αριθμό όσο και σε πολυπλοκότητα. Οι μέχρι πρότινος κυρίαρχες γνωστικές δεξιότητες δεν επαρκούν. Η αύξηση της πολυπλοκότητας των υποχρεώσεων έχει δημιουργήσει την ανάγκη ανάπτυξης κι άλλων δεξιοτήτων που υπερβαίνουν τις γνωστικές. Μία από αυτές είναι η δεξιότητα συνεργατικής επίλυσης προβλήματος. Η ανάπτυξη αυτής της δεξιότητας κρίνεται απαραίτητη σε πολλούς τομείς στη ζωή ενός ανθρώπου, όπως είναι ο εκπαιδευτικός, ο κοινωνικός αλλά κυρίως ο επαγγελματικός τομέας. Ένας κλάδος ο οποίος προϋποθέτει την ύπαρξη συνεργασίας για την επίλυση προβλημάτων είναι η Επιχειρηματικότητα. Η Επιχειρηματικότητα αποτελεί ένας τομέας δραστηριότητας που επιλέγουν όλο και περισσότεροι άνθρωποι για να προσφέρουν προϊόντα ή υπηρεσίες. Παρά το γεγονός ότι ένα μεγάλο ποσοστό ανθρώπων ασχολείται με αυτό, τα ποσοστά αποτυχίας είναι αρκετά υψηλά. Ένας κύριος λόγος είναι η έλλειψη διοικητικών ικανοτήτων και γνώσεων που με τη σειρά τους προϋποθέτουν και την ανάπτυξη δεξιοτήτων συνεργατικής επίλυσης προβλημάτων. Ταυτόχρονα, η χρήση της τεχνολογίας καταλαμβάνει μεγάλο μέρος του χρόνου των ανθρώπων. Ακόμα, και στο τομέα της εκπαίδευσης έχουν αναπτυχθεί τεχνολογικά περιβάλλοντα που αλλάζουν τον τρόπο διδασκαλίας. Αυτό έγινε ακόμα πιο εμφανές από την υγειονομική κρίση που επέβαλε την εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Τα συνήθη μαθήματα στοχεύουν περισσότερο στην εκμάθηση γνωστικών δεξιοτήτων παρά στην απόκτηση σύγχρονων δεξιοτήτων. Κρίνεται λοιπόν απαραίτητη η δημιουργία περισσότερων ηλεκτρονικών μαθημάτων με έμφαση σε τέτοιου είδους δεξιότητες όπως η συνεργατική επίλυση προβλήματος. Λαμβάνοντας υπόψιν τις παραπάνω ανάγκες, η παρούσα έρευνα προσπαθεί να καλύψει το κενό. Βασικός σκοπός της παρούσας έρευνας είναι ο σχεδιασμός και η εφαρμογή ενός εκπαιδευτικού μαθήματος σε ένα τεχνολογικό περιβάλλον με γνωστικό αντικείμενο την Επιχειρηματικότητα. Εφαρμόζονται οι διαδικασίες ατομικής επίλυσης ενός προβλήματος που έχει ορίσει η PISA (Program of International Student Assessment) σε συνδυασμό με την συνεργατική στρατηγική Ομαδική Έρευνα (Group Investigation) με απώτερο σκοπό την ανάπτυξη δεξιοτήτων επίλυσης προβλήματος μέσω της συνεργασίας. Καθώς οι δεξιότητες συνεργατικής επίλυσης του προβλήματος εντοπίζονται σε συγκεκριμένες ενέργειες και δράσεις του μαθητή, το μάθημα αυτό σχεδιάστηκε βασισμένο σε ένα συγκεκριμένο πλαίσιο το οποίο προσδιορίζει τα γεγονότα και τα αποδεικτικά στοιχεία που χρειάζεται να συλλεχθούν προκειμένου να αξιολογηθούν οι δεξιότητες αυτές. Το πλαίσιο αυτό ονομάζεται Evidence Centered Design Framework (ECD Framework). Το μάθημα απευθύνεται σε ανθρώπους που έχουν πάρει το πτυχίο τους και προέρχονται από διαφορετικά πανεπιστήμια με διαφορετικό τομέα εξειδίκευσης. Συνεπώς, ένα βασικό ερευνητικό ερώτημα είναι αν το μάθημα που έχει σχεδιαστεί μπορεί να αναπτύξει δεξιότητες συνεργατικής επίλυσης του προβλήματος ανεξαρτήτως τομέα εξειδίκευσης και εμπειρίας στη συνεργασία. Τα αποτελέσματα της έρευνας δείχνουν πως το μάθημα μπορεί να αναπτύξει δεξιότητες συνεργατικής επίλυσης προβλήματος από μέτριο έως πολύ καλό επίπεδο. Επίσης, το μάθημα είναι κατάλληλα σχεδιασμένο για την ανάπτυξη δεξιοτήτων συνεργατικής επίλυσης προβλήματος τόσο για ανθρώπους που δεν έχουν αντίστοιχο τομέα εξειδίκευσης όσο και για ανθρώπους που δεν έχουν συνεργαστεί ξανά στο παρελθόν.el
dc.format.extent123el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.titleΑξιολόγηση δεξιοτήτων συνεργατικής επίλυσης προβλήματος με τη χρήση ενός συστήματος διαχείρισης περιεχομένουel
dc.title.alternativeAssessment of collaborative problem solving skills using a Content Management Systemel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών. Τμήμα Ψηφιακών Συστημάτωνel
dc.description.abstractENNowadays, the obligations that people face daily have increased both in number and in complexity. The previously dominant cognitive skills are not enough. The increasing complexity of responsibilities has created the need to develop other skills that go beyond cognitive. Some of them are the skills of collaborative problem solving. The development of these skills is considered necessary in many areas of a person's life, such as education, social but especially the professional sector. One professional area that requires collaboration to solve problems is Entrepreneurship. Entrepreneurship is an area of activity that more and more people choose to offer products or services. Although a large percentage of people are occupied with it, the failure rates are quite high. A major reason is the lack of administrative skills and knowledge which in turn presuppose the development of collaborative problem-solving skills. At the same time, the use of technology is being developed rapidly. Even in the field of education, technological environments have been developed that change the way of teaching. This became even more apparent from the health crisis that imposed distance education. Standard courses focus more on learning cognitive skills than on acquiring modern skills. It is therefore necessary to create more e-courses with emphasis on such skills as collaborative problem solving. Considering the above needs, the present research tries to fill the gap. The main purpose of this research is the design and implementation of an educational course in a technological environment with the subject of Entrepreneurship. The individual problem-solving procedures defined by PISA (Program of International Student Assessment) are applied in combination with the collaborative strategy of Group Investigation with the intention of developing collaborative problem-solving skills. As the collaborative problem-solving skills are identified in specific actions of the student, this lesson was designed based on a specific framework that identifies the facts and evidence that need to be collected to assess these skills. This framework is called the Evidence Centered Design Framework (ECD Framework). The course is appealed to people who have received their degree and come from different universities with different fields of specialization. Therefore, a key research question is whether the course designed can develop collaborative problem-solving skills regardless of area of expertise and collaboration experience. The results of the research show that the course can develop collaborative-problem solving skills from a moderate to a very good level. Also, the course is appropriately designed to develop collaborative problem-solving skills for both groups of people who do or do not have a relevant area of expertise and for people who have or have not experience in collaboration.el
dc.contributor.masterΗλεκτρονική Μάθησηel
dc.subject.keywordContent Management Systems (CMS)el
dc.subject.keywordΣυνεργατική επίλυση προβλήματοςel
dc.subject.keywordΣύστημα διαχείρισης περιεχομένουel
dc.subject.keywordDrupalel
dc.subject.keywordΕπίλυση προβλήματοςel
dc.subject.keywordΣυνεργασίαel
dc.subject.keywordΕπιχειρηματικότηταel
dc.date.defense2021-06-30


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής


Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»