Σχολική ηγεσία και διαχείριση κρίσεων: διερεύνηση του αντίκτυπου της πανδημίας COVID-19 στη σχολική πραγματικότητα και τρόποι διαχείρισης από διευθυντές σχολικών μονάδων
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Σχολική ηγεσία ; Σχολική μονάδα ; Διαχείριση κρίσεων ; Πανδημία COVID-19Περίληψη
Το ξέσπασμα της πανδημίας λόγω της νόσου COVID-19 επέφερε πρωτοφανείς συνέπειες στον τομέα της εκπαίδευσης, ο οποίος βρέθηκε αντιμέτωπος με μια σειρά από προκλήσεις που αφορούσαν πρωτίστως τη διαφύλαξη της υγείας των μαθητών και των εκπαιδευτικών, καθώς και την απρόσκοπτη διεξαγωγή της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Επιπλέον, δημιουργήθηκαν νέα δεδομένα όσον αφορά τη διοίκηση των σχολικών μονάδων. Συνεπώς, οι σχολικοί ηγέτες τέθηκαν ενώπιον νέων, πρωτόγνωρων και δύσκολα διαχειρίσιμων καταστάσεων, οι οποίες επέδρασαν σε μεγάλο βαθμό στις μέχρι τούδε ασκούμενες διευθυντικές πρακτικές, επηρεάζοντας καθοριστικά τον ρόλο τους.
Στην παρούσα εργασία επιχειρείται η καταγραφή των απόψεων και εμπειριών 16 διευθυντών Γυμνασίων της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Β’ Αθήνας, με στόχο τη διερεύνηση των παραγόντων που επηρέασαν την αποτελεσματικότητα της άσκησης της σχολικής ηγεσίας κατά την περίοδο της πανδημίας COVID-19.
Από την καταγραφή των αποτελεσμάτων της έρευνας προκύπτουν νέες προσεγγίσεις εκ μέρους των διευθυντών, όπως η συνεργατικότητα και η προσαρμοστικότητα, αλλά και νέα δεδομένα για τις επιμέρους δράσεις τους, την αδιάλειπτη προσπάθειά τους για τη διατήρηση θετικού σχολικού κλίματος και την επιτυχή έκβαση του εγχειρήματος της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Πλέον, η διαχείριση κρίσεων και αλλαγών αποτελεί μια εξαιρετικά σημαντική δεξιότητα για έναν σχολικό ηγέτη.