dc.contributor.advisor | Σαΐτη, Άννα | |
dc.contributor.author | Κόχιλας, Νικόλαος | |
dc.date.accessioned | 2021-04-23T11:07:48Z | |
dc.date.available | 2021-04-23T11:07:48Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/13412 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/835 | |
dc.description.abstract | Απαραίτητη προϋπόθεση στη σημερινή εποχή για να είναι η εκπαίδευση αποτελεσματική είναι να προσαρμοστεί ο εκπαιδευτικός τομέας στις σημερινές κοινωνικές και τεχνολογικές απαιτήσεις. Κρίνεται επομένως αναγκαίο, για την επίτευξη της αποτελεσματικότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης, η εισαγωγή, η εφαρμογή και η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών καινοτομιών. Ο ρόλος των διευθυντικών στελεχών των σχολικών μονάδων της τυπικής εκπαίδευσης στην όλη αυτή προσπάθεια είναι καταλυτικός, διότι επωμίζονται με τον ρόλο του διευκολυντικού παράγοντα αλλά και του ρόλου του ενισχυτή στις όποιες προσπάθειες των εκπαιδευτικών που θελήσουν να εισάγουν καινοτόμες δράσεις στη σχολική μονάδα.
Η σχεδίαση και η υλοποίηση καινοτόμων προγραμμάτων από τα διευθυντικά στελέχη ωθεί τον επαναπροσδιορισμό των στόχων της σχολικής εκπαίδευσης και την προσαρμογή των σχολικών μονάδων στις κοινωνικές προκλήσεις. Η εισαγωγή των νέων τεχνολογιών και η αξιοποίηση τους σε μέγιστο βαθμό από τους ενδιαφερόμενους, η υιοθέτηση νέων μεθόδων και τεχνικών μάθησης και η διαρκής επιμόρφωση των εκπαιδευτικών συνδράμουν στην εισαγωγή και την εφαρμογή των καινοτόμων προγραμμάτων με τελικό σκοπό την αναβάθμιση της σχολικής μονάδας.
Σε αντίθετη περίπτωση, η εμμονή σε εκπαιδευτικές μεθόδους και τεχνικές οι οποίες κρίνονται ως παρωχημένες αφενός δεν συνάδουν με τη σημερινή κοινωνική πραγματικότητα και αφετέρου δημιουργούν ένα μέγιστο χάσμα ανάμεσα στον εκπαιδευτικό τομέα και τον κοινωνικό ιστό.
Ως καινοτομία ορίζεται οποιαδήποτε πράξη που εισάγει και εφαρμόζει νέες ιδέες στον εκπαιδευτικό χώρο σε τρία πλαίσια, στο πλαίσιο της εισαγωγής των νέων τεχνολογιών, στο πλαίσιο της υλοποίησης νέων διδακτικών μεθόδων και τεχνικών, στο πλαίσιο της διαφοροποίησης των αντιλήψεων και των θέσεων του εκπαιδευτικού προσωπικού, (Fullan, 1991).
Στην παρούσα εργασία γίνεται προσπάθεια να αναδειχθεί η καταγραφή αλλά και η ανάδειξη της σημασίας του ρόλου των διευθυντικών στελεχών των σχολικών μονάδων και του εκπαιδευτικού προσωπικού της τυπικής εκπαίδευσης στην εισαγωγή, την υλοποίηση και την αξιολόγηση των καινοτόμων προγραμμάτων. | el |
dc.format.extent | 66 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.title | Οι καινοτόμες εκπαιδευτικές προσεγγίσεις και ο ρόλος των διευθυντικών στελεχών των σχολικών μονάδων της τυπικής εκπαίδευσης | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Οικονομικής Επιστήμης | el |
dc.description.abstractEN | A prerequisite for today's education to be effective is to adapt the education sector to today's social and technological requirements. It is therefore necessary to achieve the effectiveness of the education provided, the introduction, implementation and evaluation of educational innovations. The role of school administrators in formal education in this whole endeavor is catalytic because they play the role of facilitator but also of the role of the facilitator in any efforts of teachers who want to introduce innovative actions in the school unit.
The design and implementation of innovative programs by principals pushes for the redefinition of school goals and the adaptation of school units to social challenges. The introduction of new technologies and their utilization to the maximum extent by those interested in the adoption of new methods and learning techniques and the continuous training of teachers help in the introduction and implementation of innovative programs with the ultimate goal of upgrading the school unit.
Otherwise, the obsession with educational methods and techniques that are considered obsolete on the one hand are not in line with today's social reality and on the other hand create a maximum gap between the educational sector and the social fabric.
Innovation is defined as any act that introduces and implements new ideas in the educational space in three contexts, in the context of the introduction of new technologies, in the context of the implementation of new teaching methods and techniques, in the context of differentiating perceptions and positions of teaching staff. (Fullan, 1991).
In the present work, an attempt is made to highlight the recording but also to highlight the importance of the role of school principals and teaching staff in the introduction of the implementation and evaluation of innovative programs. | el |
dc.contributor.master | Οικονομικά της Εκπαίδευσης | el |
dc.subject.keyword | Καινοτομία | el |
dc.subject.keyword | Τυπική εκπαίδευση | el |
dc.subject.keyword | Διευθυντής | el |
dc.subject.keyword | Σχολικές μονάδες | el |
dc.subject.keyword | Νέες τεχνολογίες | el |
dc.date.defense | 2021-04-02 | |