dc.contributor.advisor | Παρασκευά, Φωτεινή | |
dc.contributor.author | Παρασύρη, Μαρία Αικατερίνη | |
dc.date.accessioned | 2021-03-29T06:02:42Z | |
dc.date.available | 2021-03-29T06:02:42Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/13352 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/775 | |
dc.description.abstract | Η τεχνολογική και ψηφιακή εξέλιξη του 21ου αιώνα έχει επηρεάσει τον χώρο της εκπαίδευσης και έχει ανεβάσει ψηλά τον πήχη, αναφορικά με τις δεξιότητες που απαιτείται να έχουν οι επαγγελματίες της. Η εκμάθηση νέων δεξιοτήτων αποτελεί μία αναγκαιότητα, η οποία προϋποθέτει την προσωπική βούληση, θέληση και αυτορρύθμιση της μάθησης ώστε να συμβαδίσει με τους γρήγορους ρυθμούς επαγγελματικής κατάρτισης που απαιτεί η αγορά εργασίας και να επιτευχθούν τα μέγιστα μαθησιακά αποτελέσματα. Ιδιαίτερα οι εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης είναι απαραίτητο να κατακτούν νέες δεξιότητες, όπως δεξιότητες καθοδήγησης (mentoring) ώστε να είναι σε θέση να βοηθήσουν τους μαθητές τους να εξελιχθούν γνωστικά και να τους ενισχύσουν ψυχολογικά.
Για τον σκοπό αυτό, σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε το τεχνολογικά υποστηριζόμενο εργαστήριο (e-workshop) "Apt2The Mentoring Labyrinth", το οποίο ενορχηστρώθηκε με το θεωρητικό μοντέλο της αυτορρυθμιζόμενης μάθησης (self-regulated learning) του Zimmerman (2000), ώστε να διερευνηθούν οι γνωστικοί παράγοντες και παράγοντες κινήτρων των συμμετεχόντων και να ενισχυθούν μέσω του εργαστηρίου. Ο στόχος της ερευνητικής μελέτης είναι αφενός η εξέταση της επίδρασης των παραγόντων αυτών στην κατάκτηση δεξιοτήτων mentoring όπως της επικοινωνίας, της ενεργητικής ακρόασης, των αποτελεσματικών ερωτήσεων, της ανατροφοδότησης και του μοντέλου καθοδήγησης GROW, αφετέρου δε η κατάκτηση των ανωτέρω δεξιοτήτων από τους συμμετέχοντες.
Η ερευνητική μελέτη πραγματοποιήθηκε με δείγμα 39 εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Για τη συλλογή των δεδομένων δημιουργήθηκαν ερωτηματολόγια προ-ελέγχου και μετά-ελέγχου καθώς και ερωτηματολόγιο αξιολόγησης των συμμετεχόντων και αυτοαξιολόγησης για την κατάκτηση δεξιοτήτων mentoring. Από την ανάλυση των στατιστικών αποτελεσμάτων προέκυψε ότι το σύνολο των ερευνητικών υποθέσεων παρουσίασε ότι υπήρχε στατιστικά σημαντική διαφορά, με μία μόνη εξαίρεση.
Συνοψίζοντας, η ανάλυση των αποτελεσμάτων στο σύνολο τους, έδειξε ότι οι δραστηριότητες του εργαστηρίου (e-workshop) ενίσχυσαν τους παράγοντες αυτορρυθμιζόμενης μάθησης και συντέλεσαν στην κατάκτηση δεξιοτήτων mentoring από τους εκπαιδευτικούς. | el |
dc.format.extent | 149 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.title | Σχεδιασμός και υλοποίηση ενός εξ αποστάσεως προγράμματος κατάρτισης (e-workshop) με βάση το θεωρητικό μοντέλο της αυτορρυθμιζόμενης μάθησης για την ανάπτυξη δεξιοτήτων mentoring σε εκπαιδευτικούς | el |
dc.title.alternative | Developing mentoring skills for teachers: developing an online training program (workshop) based on self-regulated learning | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών. Τμήμα Ψηφιακών Συστημάτων | el |
dc.description.abstractEN | The Technological and digital development of the 21st century has affected the field of education and has raised the standards regarding the skills required by professional educators. Learning new skills is a necessity, which demands personal will and self-regulation in learning in order to keep up with the fast pace and achieve maximum learning results. Especially, primary and secondary school teachers need to acquire new skills, such as mentoring skills in order to be able to help their student’ s in order to develop cognitively and make them stronger psychologically.
For this purpose, it has been designed and implemented a technologically supported workshop, name "Apt2The Mentoring Labyrinth", organized according to the Zimmerman’s (2000) theoretical model of self-regulated learning, in order to help us explore and reinforce participants’ cognitive and motivational aspects. The research study in question on the one hand aims to examine how these aspects affect the acquisition of mentoring skills, such as communication, active listening, effective questioning, feedback and the GROW mentoring model, and on the other hand, how to lead participants acquire these skills.
The research study was conducted with a sample of 39 primary and secondary school teachers. Data collection was based on pre-test and post-test questionnaires as well as a questionnaire for participants evaluation and self–evaluation regarding mentoring skills acquisition. The analysis of the statistical results showed that all research hypotheses displayed that there was a statistically significant difference, with one and only exemption.
To sum up, result analysis showed that workshop activities enhanced self-regulated aspects and helped the acquisition of mentoring skills by the teachers. | el |
dc.contributor.master | Ηλεκτρονική Μάθηση | el |
dc.subject.keyword | Δεξιότητες καθοδήγησης | el |
dc.subject.keyword | Στοχοθεσία | el |
dc.subject.keyword | Στρατηγικός σχεδιασμός | el |
dc.subject.keyword | Ενδιαφέροντα | el |
dc.subject.keyword | Αυτοαποτελεσματικότητα | el |
dc.subject.keyword | Ικανοποίηση | el |
dc.subject.keyword | Αυτοαξιολόγηση | el |
dc.subject.keyword | Αυτορρυθμιζόμενη μάθηση | el |
dc.date.defense | 2021-02-26 | |