Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisorΣαΐτη, Άννα
dc.contributor.authorΦούρλα, Ευτυχία
dc.date.accessioned2021-02-18T11:32:10Z
dc.date.available2021-02-18T11:32:10Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/13263
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/686
dc.description.abstractΓια την αποτελεσματική λειτουργία μιας σχολικής μονάδας απαιτείται ικανή ηγεσία που να συμβάλει στη διαμόρφωση θετικού σχολικού κλίματος. Στην παρούσα διερευνητική μελέτη εξετάστηκαν οι επιδράσεις που έχει το σχολικό κλίμα για τους συμμετέχοντες στην εκπαιδευτική διαδικασία και για τη συνολική λειτουργία της μονάδας, μέσω της χρήσης του ποιοτικού εργαλείου της συνέντευξης. Ακόμα, εξετάστηκε ο ρόλος του διευθυντή στη διαμόρφωση σχολικού κλίματος και τα χαρακτηριστικά που πρέπει να διαθέτει για να θεωρηθεί ικανός. Στην έρευνα συμμετείχαν 10 εκπαιδευτικοί της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης σχολείων της Αθήνας του νομού Αττικής. Τα βασικά συμπεράσματα της έρευνας είναι: α) το σχολικό κλίμα είναι αποτέλεσμα της ομαλής συνεργασίας μεταξύ διευθυντή-εκπαιδευτικού και μαθητή, β) το σχολικό κλίμα έχει αντίκτυπο σε όλα τα μέλη που συμμετέχουν στην εκπαιδευτική διαδικασία, δηλαδή σε μαθητές και εκπαιδευτικούς και δίνει ταυτότητα σε έναν εκπαιδευτικό οργανισμό, γ) ο ρόλος του διευθυντή είναι καθοριστικός για τη δημιουργία κατάλληλου σχολικού κλίματος, δ) οι εκπαιδευτικοί θεωρούν πως για να λειτουργήσει σωστά η σχολική μονάδα πρέπει ο διευθυντής να διαθέτει πνεύμα συνεργασίας, αυτογνωσία, κίνητρα επιτυχίας, συναισθηματική νοημοσύνη, αποφασιστικότητα και διάθεση για ανάληψη πρωτοβουλιών, ε) οι εκπαιδευτικοί του δείγματος υποστηρίζουν πως στα περισσότερα σχολεία η συνεργασία μεταξύ των μελών που εμπλέκονται στην εκπαιδευτική διαδικασία είναι αποδοτική και τους προσφέρει επαγγελματική ικανοποίηση. Κάποιες επιθυμητές αλλαγές των εκπαιδευτικών από το χώρο εργασίας τους είναι: η καλύτερη συνεργασία μεταξύ εκπαιδευτικών και διευθυντών, η μεγαλύτερη συμμετοχή στη λήψη αποφάσεων, η επιβράβευση από τον διευθυντή/ντρια και η καλύτερη οργάνωση της σχολικής μονάδας. Λέξεις κλειδιά: ηγεσία, διευθυντής, σχολικό κλίμα, εκπαιδευτικοί, μαθητές, σχολική μονάδα.el
dc.format.extent73el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.titleΗγεσία και εκπαιδευτικό εργασιακό περιβάλλονel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Οικονομικής Επιστήμηςel
dc.description.abstractENThe effective operation of a school unit requires competent leadership that contributes to the formation of a positive school climate. Τhe present study investigates the effects of the school climate for the participants in the educational process and the overall operation of the unit, through the use of the qualitative research tool, namely the interview. The role of the principal in shaping the school climate and the characteristics he must have in order to be considered competent were also examined. The research involved 10 teachers of Primary and Secondary Education of schools in Athens, Attica. The main conclusions of the research are: a) the school climate is the result of the smooth cooperation between the principal-teacher and the student, b) the school climate has an impact on all members involved in the educational process, ie students and teachers and gives identity to an educational organization, c) the role of the principal is crucial for creating an appropriate school climate, d) teachers believe that in order for the school unit to function properly, the principal must have a spirit of cooperation, self-knowledge, success motivation, emotional intelligence, determination and willingness to take initiatives, e) the teachers of the sample claim that in most schools the cooperation between the members involved in the educational process is efficient and offers them professional satisfaction. Some desirable changes of teachers from their workplace are: better cooperation between teachers and principals, greater participation in decision making, reward by the principal and better organization of the school unit. Keywords: leadership, principal, school climate, teachers, students, school unit.el
dc.contributor.masterΟικονομικά της Εκπαίδευσηςel
dc.subject.keywordΗγεσίαel
dc.subject.keywordΔιευθυντήςel
dc.subject.keywordΣχολικό κλίμαel
dc.subject.keywordΕκπαιδευτικοίel
dc.subject.keywordΜαθητέςel
dc.subject.keywordΣχολική μονάδαel
dc.date.defense2021-02-06


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής


Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»