Εμφάνιση απλής εγγραφής

Ψηφιακός μετασχηματισμός στον ασφαλιστικό κλάδο - Μελέτη περίπτωσης Allianz Ελλάδος

dc.contributor.advisorΠολλάλης, Ιωάννης
dc.contributor.authorΛουκά, Μαρία
dc.date.accessioned2021-02-11T10:40:06Z
dc.date.available2021-02-11T10:40:06Z
dc.date.issued2020-12
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/13258
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/681
dc.description.abstractΣκοπός της παρούσας εργασίας ήταν η μελέτη της έννοιας και του βαθμού ενσωμάτωσης του ψηφιακού μετασχηματισμού στον ασφαλιστικό κλάδο, τόσο διεθνώς αλλά κυρίως στην Ελλάδα. Για αυτό επιλέχθηκε η μελέτη περίπτωσης της Allianz Ελλάδας, μιας καινοτόμου εταιρείας του κλάδου που καλύπτει όλο το φάσμα των ασφαλιστικών υπηρεσιών, έχει μακρόχρονη ιστορία στην ελληνική αγορά και στηρίζεται στην τεχνογνωσία και την υποστήριξη μιας παγκόσμιας ηγέτιδας του κλάδου. Το insurtech καλύπτει έννοιες πέρα από τον συνδυασμό της ασφάλισης και της τεχνολογίας και περιλαμβάνει την εγγενή πελατοκεντρική προσέγγιση καθώς και τη δυναμική που έχει η τεχνολογία να ενεργοποιήσει την αλυσίδα αξίας των εμπλεκόμενων φορέων και να διαταράξει τα ενοποιημένα επιχειρηματικά μοντέλα του κλάδου. Ο κλάδος της ιδιωτικής ασφάλισης παρουσιάζει βραδύτερους ρυθμούς ενσωμάτωσης της τεχνολογίας για τον ψηφιακό μετασχηματισμό του σε σχέση με άλλους κλάδους, ενώ παράλληλα δεν φαίνεται ακόμα να έχει υιοθετήσει την ουσία του insurtech. Στην Ελλάδα το insurtech φαίνεται να είναι ακόμα στα σπάργανα και ο ψηφιακός μετασχηματισμός στην πλειοψηφία των περιπτώσεων περιορίζεται στην στείρα υιοθέτηση ψηφιακών λύσεων χωρίς όμως να συμβαδίζει από μια κάθετη αλλαγή στην κουλτούρα των ασφαλιστικών επιχειρήσεων. Η καινοτομία καθοδηγείται κυρίως από τον ανταγωνισμό και δεν αποτελεί φιλοσοφία ολιστικής δράσης. Οι προσπάθειες ψηφιακού μετασχηματισμού κυρίως περιορίζονται στον κλάδο ασφάλισης των οχημάτων και της διεπαφής με συνεργάτες, ενώ ελάχιστες είναι οι ψηφιακές καινοτομίες σε άλλους επιχειρηματικούς τομείς. Συγκεκριμένα η Allianz Ελλάδος έχει υιοθετήσει τεχνολογικά εργαλεία όπως η τηλεματική, τα μεγάλα δεδομένα και η τεχνητή νοημοσύνη, αλλά κυρίως στον κλάδο ασφάλισης οχημάτων και στην τηλεκπαίδευση και την υποστήριξη των συνεργατών της. Στο διαρκώς μεταβαλλόμενο περιβάλλον που οι εξελίξεις στην τεχνολογία είναι ραγδαίες, ο ασφαλιστικός κλάδος χρειάζεται να εντείνει περισσότερο τις προσπάθειές του για να συμβαδίσει με άλλους κλάδους και να μεγιστοποιήσει τα οφέλη της τεχνολογίας προς όλα τα εμπλεκόμενα μέρη.el
dc.format.extent85el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.titleΨηφιακός μετασχηματισμός στον ασφαλιστικό κλάδο - Μελέτη περίπτωσης Allianz Ελλάδοςel
dc.title.alternativeDigital transformation in insurance industry - Case study Allianz Greeceel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Οικονομικής Επιστήμηςel
dc.description.abstractENThe purpose of this paper was to study the concept and degree of integration of digital transformation in the insurance industry, internationally but mainly in Greece. That is why the case study of Allianz Greece was chosen, an innovative company in the industry that covers the entire range of insurance services, has a long history in the Greek market and relies on the know-how and support of a world leader in the industry. Insurtech covers concepts beyond the combination of insurance and technology and includes the inherent customer-centric approach as well as the potential of technology to activate the value chain of the actors involved and to disrupt the unified business models of the industry. The private insurance industry has a slower pace of technology integration for its digital transformation than other industries, while at the same time it does not yet seem to have adopted the essence of insurtech. In Greece, insurtech seems to be still in its infancy and the digital transformation in the majority of cases is limited to the sterile adoption of digital solutions without accompanying a vertical change in the culture of insurance companies. Innovation is driven mainly by competition and is not a philosophy of holistic action. Digital transformation efforts are mainly limited to the vehicle insurance and partner interface sector, while digital innovations in other business sectors are minimal. Specifically, Allianz Hellas has adopted technological tools such as telematics, big data and artificial intelligence, but mainly in the vehicle insurance industry and in distance learning and the support of its partners. In an ever-changing environment where technology is rapidly evolving, the insurance industry needs to step up its efforts to keep pace with other industries and maximize the benefits of technology to all parties involved.el
dc.contributor.masterΟικονομική και Επιχειρησιακή Στρατηγικήel
dc.subject.keywordΨηφιακός μετασχηματισμόςel
dc.subject.keywordΙδιωτική ασφάλισηel
dc.subject.keywordInsurTechel
dc.subject.keywordΨηφιακή τεχνολογίαel
dc.subject.keywordAllianz Ελλάδοςel
dc.date.defense2021-01-18


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»