dc.contributor.advisor | Παντελίδης, Παντελής | |
dc.contributor.author | Κανδύλης, Διονύσιος | |
dc.date.accessioned | 2021-01-08T11:17:39Z | |
dc.date.available | 2021-01-08T11:17:39Z | |
dc.date.issued | 2021-12 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/13143 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/566 | |
dc.description.abstract | Η ανεργία αποτελεί ένα από τα σημαντικά κοινωνικοοικονομικά ζητήματα που υφίστανται σε παγκόσμια κλίμακα στη σημερινή εποχή. Η εκπαίδευση των ατόμων έχει αποδειχθεί ως ένα παράγοντας που μπορεί να συμβάλει στη μείωσή της. Αυτό γιατί μέσω της εκπαιδευτικής διαδικασίας βελτιώνεται η ποιότητα του ανθρώπινου κεφαλαίου, το οποίο με τη σειρά του φέρνει τα άτομα σε μια πιο ανταγωνιστική θέση στην αναζήτηση εργασίας. Ο ρόλος της δημόσιας χρηματοδότησης της εκπαίδευσης μπορεί να ωφελήσει τόσο την εκπαιδευτική διαδικασία αυτή καθαυτή, όσο και να επιφέρει γενικότερα οφέλη αναφορικά με τη βελτίωση του ανθρώπινου κεφαλαίου, την αύξηση της ανταγωνιστικότητας των ατόμων στην αγορά εργασίας και τη μείωση της ανεργίας. Η παρούσα μελέτη χρησιμοποίησε δεδομένα από τις χώρες της Γερμανίας, της Ισπανίας, της Πορτογαλίας, της Σουηδίας και της Φινλανδίας για την περίοδο 2001 – 2018, ώστε να εξετάσει τη σχέση μεταξύ της χρηματοδότησης της εκπαίδευσης ως ποσοστό του ΑΕΠ και της ανεργίας. Η επεξεργασία των δεδομένων έγινε με τη χρήση μοντέλου γραμμικής παλινδρόμησης, ενώ η χρηματοδότηση της εκπαίδευσης εξετάστηκε τόσο συνολικά για την κάθε χώρα, όσο και για καθεμία εκπαιδευτική βαθμίδα ξεχωριστά στην κάθε χώρα. Η υπόθεση για την ύπαρξη αρνητικής και στατιστικά σημαντικής σχέσης μεταξύ της χρηματοδότησης της εκπαίδευσης και της ανεργίας επιβεβαιώνεται μόνο για μερικές από τις περιπτώσεις που είναι για τη Γερμανία (πρωτοβάθμια εκπαίδευση), την Πορτογαλία (συνολική, πρωτοβάθμια και τριτοβάθμια εκπαίδευση) και τη Σουηδία (συνολική, τριτοβάθμια εκπαίδευση). Σε άλλες περιπτώσεις, παρουσιάζεται θετική σχέση μεταξύ των μεταβλητών, ενώ στις περισσότερες η σχέση είναι στατιστικά μη σημαντική. Αυτό μπορεί να οφείλεται σε διάφορους εξωγενείς παράγοντες, όπως παραδείγματος χάρη η ευρωπαϊκή δημοσιονομική κρίση, καθώς και σε μεθοδολογικούς (ανάγκη για μεγαλύτερο πλήθος δεδομένων, πιθανή ακαταλληλότητα γραμμικών μοντέλων παλινδρόμησης). Συμπερασματικά, υπάρχουν δεδομένα που δίνουν στοιχεία μιας αρνητικής σχέσης μεταξύ ανεργίας και χρηματοδότησης της εκπαίδευσης, χρειάζεται όμως περισσότερη έρευνα με περισσότερα δεδομένα για να δοθεί καλύτερη εικόνα. | el |
dc.format.extent | 99 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.title | Σχέση εκπαίδευσης και ανεργίας, χώρες υπό μελέτη: Ισπανία, Πορτογαλία, Γερμανία, Σουηδία και Φινλανδία | el |
dc.title.alternative | Relationship between education and unemployment, countries under study: Spain, Portugal, Germany, Sweden and Finland | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Οικονομικής Επιστήμης | el |
dc.description.abstractEN | Unemployment is one of the major socio-economic issues that is encountered in the current era on a global scale. Education of individuals has been proven to be a factor that can assist significantly in the reduction of unemployment. This is because through the educational process the quality of human capital is improved, which in turn brings individuals to a more competitive position in the process of their job search. The role of public funding for education can benefit both the education process itself and its overall benefits in terms of improving human capital, increasing the competitiveness of individuals in the labor market and reducing unemployment. The present study used data from Germany, Spain, Portugal, Sweden and Finland for the period 2001-2018 to examine the relationship between public funding of education as a percentage of GDP and unemployment. The data processing was done using a linear regression model, while the public funding of education was taken into account both in its totality and for each educational level separately. The hypothesis that there is a negative and statistically significant relationship between public funding of education and unemployment is confirmed for only some of the cases. These cases are for Germany (primary education), Portugal (total, primary and tertiary) and Sweden (total, tertiary). In other cases, a positive relationship between the variables appears, while in most cases the relationship is statistically non-significant. This may be due to various external factors, such as the European financial crisis, as well as methodological ones (lack of sufficient volume of data, possible inadequacy of linear regression models etc.). In conclusion, there is evidence of a negative relationship between unemployment and public funding of education, but more research is needed with more data in order to producer clearer results. | el |
dc.contributor.master | Οικονομικά της Εκπαίδευσης | el |
dc.subject.keyword | Εκπαίδευση | el |
dc.subject.keyword | Δημόσια χρηματοδότηση | el |
dc.subject.keyword | Απασχόληση | el |
dc.subject.keyword | Ανεργία | el |
dc.subject.keyword | Ευρωπαϊκή Ένωση | el |
dc.date.defense | 2020-12-18 | |