Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisorΣαΐτης, Χρήστος
dc.contributor.authorΑνδρής, Ευστάθιος
dc.date.accessioned2020-12-07T10:00:50Z
dc.date.available2020-12-07T10:00:50Z
dc.date.issued2020-11
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/13083
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/506
dc.description.abstractΣκοπός της παρούσας διατριβής ήταν να διερευνήσει την αναγκαιότητα ανάπτυξης διευθυντικών στελεχών των εκπαιδευτικών μονάδων στην Ελλάδα. Για αυτό τον σκοπό ερωτηματολόγια διανεμήθηκαν σε 90 διευθυντές σχολικών μονάδων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης της Β΄ Αθήνας. Η στατιστική ανάλυση των δεδομένων έγινε με το SPSS. Χρησιμοποιήθηκαν περιγραφικά μέτρα, παραμετρικά τεστ και ανάλυση συσχετίσεων. Τα αποτελέσματα της έρευνας πρώτον έδειξαν ότι τα διευθυντικά στελέχη δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης της Δ/νσης Δευτεροβάθμιας Εκπ/σης Β΄ Αθήνας έχουν ιδιαίτερα θετικές στάσεις και αντιλήψεις σχετικά με τη διοικητική επιμόρφωση. Την αντιμετωπίζουν ως μια διαδικασία που θα τους βοηθήσει σημαντικά στην άσκηση των διοικητικών τους καθηκόντων και στη βελτίωση της συνολικής αποτελεσματικότητας και λειτουργίας της σχολικής μονάδας. Παράλληλα, σημαντική είναι η συμβολή της στην επίλυση καθημερινών προβλημάτων στο σχολείο. Για αυτόν τον λόγο θεωρούν ως απαραίτητη διαδικασία τη μετεκπαίδευση σε θέματα διοίκησης της σχολικής μονάδας πριν από την επιλογή τους ως διευθυντικά στελέχη. Τα επιμορφωτικά αυτά προγράμματα πρέπει να εστιάζουν στη ανάπτυξη δεξιοτήτων όπως: α) οργανωτικά και διοικητικά θέματα, β) επικοινωνιακές δεξιότητες και γ) ενίσχυση της συναισθηματικής νοημοσύνης, δ) ηγετικές δεξιότητες. Επίσης βρέθηκε ότι τα δημογραφικά χαρακτηριστικά των διευθυντών επηρέασαν σε μικρό βαθμό τις στάσεις τους και τις αντιλήψεις τους σχετικά με τη διοικητική επιμόρφωση. Πιο συγκεκριμένα, στατιστικά σημαντικές διαφορές παρατηρήθηκαν με βάση το φύλο και την ηλικία. Αντίθετα, η οικογενειακή κατάσταση, τα έτη προϋπηρεσίας και το εκπαιδευτικό επίπεδο δεν επηρέασαν τις απαντήσεις των συμμετεχόντων. Τέλος, ένα ακόμα στοιχείο που υπογραμμίζει τη σημασία της διοικητικής επιμόρφωσης είναι ότι η ικανοποίηση των διευθυντών από την άσκηση των καθηκόντων τους σχετίζεται θετικά με το επίπεδο της διοικητικής τους κατάρτισης καθώς και με την παρακολούθηση επιμορφωτικών προγραμμάτων σχετικά με τη σχολική διοίκηση. Εν κατακλείδι, η παρούσα διατριβή ανέδειξε τη σημαντικότητα της ανάπτυξης των διοικητικών δεξιοτήτων των διευθυντών των σχολικών μονάδων της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στην Ελλάδα. Οι ιδιαίτερα θετικές στάσεις των διευθυντών απέναντι στη διοικητική επιμόρφωση αποτελούν ένα κρίσιμο παράγοντα προς αξιοποίηση από την πλευρά των εκπαιδευτικών φορέων. Σε αυτό το πλαίσιο, κρίνεται απαραίτητη η οργάνωση επιμορφωτικών προγραμμάτων από την πλευρά του υπουργείου με στόχο να αναπτύξει και να αξιοποιήσει τους διαθέσιμους και δυναμικούς ανθρώπινους πόρους του εγχώριου εκπαιδευτικού συστήματος.el
dc.format.extent118el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.titleΗ αναγκαιότητα ανάπτυξης των διευθυντικών στελεχών των εκπαιδευτικών μονάδων της Β΄ βάθμιας εκπαίδευσης. Μια εμπειρική μελέτη: οι στάσεις - αντιλήψεις των διευθυντικών στελεχών των σχολικών μονάδων της Β΄ βάθμιας εκπαίδευσης της Β΄ Αθήναςel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Οικονομικής Επιστήμηςel
dc.description.abstractENThe purpose of this research was to investigate the need to develop leaders of educational units in Greece. For this purpose, questionnaires were distributed to 90 principals of secondary schools in B΄ Athens. Statistical analysis of the data was done with SPSS. Descriptive measures, parametric tests and correlation analysis were used. The results of the research first showed that the managers of the secondary education department of the Secondary School of Athens have very positive attitudes and perceptions regarding to the administrative training. They treat it as a process that will significantly help them in the exercise of their administrative duties and in improving the overall efficiency and operation of the school unit. At the same time, their contribution to solving everyday problems at school is important. For this reason, they consider as a necessary process the retraining in matters of administration of the school unit before their selection as managers. These training programs should focus on the development of skills such as: a) organizational and administrative issues, b) communication skills and c) strengthening emotional intelligence, d) leadership skills. It was also found that the demographic characteristics of the directors had a small effect on their attitudes and perceptions regarding management training. More specifically, statistically significant differences were observed based on gender and age. In contrast, marital status, years of service and educational level did not affect participants' responses. Finally, another element that underlines the importance of administrative training is that the satisfaction of principals from the performance of their duties is positively related to the level of their administrative training as well as to the attendance of training programs related to school administration. In conclusion, this dissertation highlighted the importance of developing the administrative skills of principals of secondary schools in Greece. The very positive attitudes of the principals towards the administrative training are a critical factor to be exploited by the educational institutions. In this context, it is deemed necessary to organize training programs by the ministry in order to develop and utilize the available and dynamic human resources of the domestic education system.el
dc.contributor.masterΟικονομικά της Εκπαίδευσηςel
dc.subject.keywordΔιοικητική επιμόρφωσηel
dc.subject.keywordΔιευθυντέςel
dc.subject.keywordΔευτεροβάθμια εκπαίδευσηel
dc.date.defense2020-11-29


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής


Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»