Ο ρόλος των τεχνολογιών πληροφορίας και επικοινωνίας στην ανάπτυξη δεξιοτήτων στην Ειδική Αγωγή: ευρωπαϊκές και διεθνείς πρακτικές
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Ειδική αγωγή ; Τεχνολογίες Πληροφοριών και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) ; Ευρωπαϊκές πρακτικές ; Διεθνείς πρακτικέςΠερίληψη
Στον 21ο αιώνα οι τεχνολογίες πληροφορίας και επικοινωνίας κατακλύζουν την καθημερινότητά μας. Ταυτόχρονα, οι απαιτήσεις και οι προκλήσεις της εποχής απαιτούν την ανάπτυξη και κατάκτηση καίριων δεξιοτήτων. Οι νέες τεχνολογίες δύνανται να δράσουν πολυεπίπεδα μέσα από τον χώρο της εκπαίδευσης, της εργασίας και της καθημερινής ζωής προκειμένου να συμβάλλουν στην δημιουργία ενός πληθυσμού που θα κατέχει όλες τις απαραίτητες δεξιότητες. Στις ιδιαίτερες αυτές απαιτήσεις οφείλουν να μπορούν να ανταποκριθούν και τα άτομα με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και ικανότητες αναπτύσσοντας επαρκώς τις δεξιότητες που χρειάζονται, ώστε να μετέχουν ως ισότιμα μέλη στην κοινωνία, να διεκδικούν και να πετυχαίνουν τους στόχους τους. Οι νέες τεχνολογίες τόσο σε εθνικό όσο σε ευρωπαϊκό και διεθνές επίπεδο φαίνεται πως μπορούν να προσφέρουν την ευκαιρία κατάκτησης πληθώρας δεξιοτήτων με την χρήση εκπαιδευτικών λογισμικών, φορητών συσκευών, τεχνητής νοημοσύνης, ρομποτικής, ειδικά διαμορφωμένων ψηφιακών δικτύων και εικονικών περιβαλλόντων παρέχοντας έτσι μια νέα καινοτόμο λύση για το παρόν ζήτημα.