Tεχνητή νοημοσύνη και χρηματοπιστωτικές τεχνολογικές εξελίξεις: διερευνητική μελέτη του μετασχηματισμού των τραπεζικών δραστηριοτήτων για την εξυπηρέτηση των εταιρικών πελατών
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Τεχνητή νοημοσύνη ; Χρηματοπιστωτικές τεχνολογίες ; Fintech ; Μετασχηματισμός τραπεζικού συστήματος ; Τραπεζικό σύστημα ; Χρηματοπιστωτικές τεχνολογικές εξελίξεις ; Χρηματοοικονομικές τεχνολογίες ; Εξέλιξη τραπεζικού συστήματοςΠερίληψη
Η διπλωματική εργασία έχει σκοπό τη διερεύνηση του τρόπου με τον οποίο αντιλαμβάνονται τον μετασχηματισμό των τραπεζικών δραστηριοτήτων, λόγω της ανάπτυξης του FInTech και της τεχνητής νοημοσύνης, οι απασχολούμενοι σε χρηματοπιστωτικά ιδρύματα σε σχέση με την εξυπηρέτηση των εταιρικών πελατών. Για τους σκοπούς της παρούσας διπλωματικής εργασίας χρησιμοποιήθηκε δείγμα από υπαλλήλους χρηματοπιστωτικών οργανισμών. Συγκεκριμένα, το ερωτηματολόγιο διανεμήθηκε σε υπαλλήλους τραπεζικών ιδρυμάτων, θυγατρικών εταιρειών και ιδιωτικών εταιρειών διαχείρισης κόκκινων δανείων. Συνολικά, το ερωτηματολόγιο απεστάλη ηλεκρονικά σε 150 υπαλλήλους και απάντησαν οι 71. Με βάση τα δεδομένα του ερωτηματολογίου και της σχετικής στατιστικής ανάλυσης (δείκτης α Cronbach) , η αξιοπιστία του ερωτηματολογίου θεωρείται ικανοποιητική.
Με βάση τα αποτελέσματα της έρευνας, η χρήση νέων χρηματοπιστωτικών τεχνολογιών αναμένεται να βελτιώσει την εξυπηρέτηση των εταιρικών πελατών, τον τρόπο λειτουργίας των τραπεζών, την ταχύτητα υλοποίησης των αιτημάτων, την ικανοποίηση των πελατών, τον αριθμό των πελατών και να απλουστεύσει τις διαδικασίες. Ωστόσο, οι διαδικασίες ενδέχεται να δυσκολέψουν, κυρίως λόγω της πολυπλοκότητας των νέων συστημάτων. Η διαχείριση κρίσεων, συμπεριλαμβανομένης και αυτής του COVID – 19 αναμένεται να βελτιωθεί. Σε γενικές γραμμές τα παραπάνω αποτελέσματα συνάδουν με τη σχετική βιβλιογραφία.
Επιπλέον, οι άνδρες αναμένουν ότι η χρήση νέων χρηματοπιστωτικών τεχνολογιών θα βελτιώσει την εξυπηρέτηση των εταιρικών πελατών πολύ περρισότερο σε σχέση με τις γυναίκες. Η ηλικιακή ομάδα δεν επηρεάζει την άποψη των ερωτώμενων για τη χρήση νέων τεχνολογιών. Οι υπάλληλοι με χαμηλή βαθμίδα εκπαίδευσης θεωρούν ικανοποιητική την εκπαίδευση στις νέες τεχνολογίες. Τέλος, οι κάτοχοι διδακτορικών διπλωμάτων θεωρούν πολύ ικανοποιητική την αποδοχή των νέων τεχνολογιών σε σχέση με τους υπαλλήλους που έχουν χαμηλότερη βαθμίδα εκπαίδευσης.
Τα αποτελέσματα της εργασίας συμβάλλουν στην κατανόηση τρόπου με τον οποίο αντιλαμβάνονται οι απασχολούμενοι σε χρηματοπιστωτικά ιδρύματα τον μετασχηματισμό των τραπεζικών δραστηριοτήτων, λόγω της ανάπτυξης του FInTech και της τεχνητής νοημοσύνης.