dc.contributor.advisor | Σαΐτη, Άννα | |
dc.contributor.author | Κετικίδου, Γεωργία | |
dc.date.accessioned | 2020-11-09T10:19:11Z | |
dc.date.available | 2020-11-09T10:19:11Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/13013 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/436 | |
dc.description.abstract | Στο πλαίσιο της διεθνούς προσπάθειας υλοποίησης της ατζέντας του ΟΗΕ για βιώσιμη εκπαίδευση, και συγκεκριμένα με σκοπό την επίτευξη του 4ου στόχου για την προώθηση της ελεύθερης, ισότιμης και ποιοτικής εκπαίδευσης της εκπαίδευσης, προκύπτει σήμερα περισσότερο από ποτέ η ανάγκη προώθησης της συμπεριληπτικής εκπαίδευσης στις σχολικές μονάδες. Η συμπεριληπτική εκπαίδευση είναι μια νέα φιλοσοφία, που εστιάζει σε μια διαφορετική οπτική της εκπαίδευσης και αποβλέπει στον συνεχή εκσυγχρονισμό του σημερινού σχολείου. Πρόκειται για μια πρόσκληση- πρόκληση για τη δημιουργία μιας κοινότητας, που προσφέρει ίσες ευκαιρίες μάθησης, εμπνέει ασφάλεια, αποδοχή και συνεργασία και επενδύει στην ευημερία των μαθητών, ανεξαρτήτως φύλου, φυλής, έθνους, κοινωνικο-οικονομικής τάξης, νοητικής κατάστασης. Δεν εστιάζει μόνο σε ένα διαφορετικό τρόπο θέασης των πραγμάτων εντός του σχολείου, άλλα στοχεύει σε μια γενικότερη αλλαγή του κοινωνικοπολιτισμικού γίγνεσθαι, όπου καλείται το σύγχρονο σχολείο από το ατομικό μοντέλο να περάσει στο κοινωνικό μοντέλο θέασης της διαφορετικότητας, σύμφωνα με το οποίο το ίδιο το σχολείο είναι αυτό που δεν μπορεί να ανταποκριθεί στις εκπαιδευτικές ανάγκες κάθε μαθητή και κάθε μαθήτριας και όχι ίδιος ο μαθητής, λόγω της ιδιαιτερότητας του. Συνεπώς, πρόκειται για μια καινοτόμα δράση και μια αέναη διαδικασία που μέσω της μοναδικότητας και ιδιαιτερότητας του κάθε παιδιού θα στοχεύει στον συνεχή μετασχηματισμό́ της ίδιας της κοινωνίας. Βέβαια, καθοριστικό ρόλο στην προώθηση συμπεριληπτικής κουλτούρας διαδραματίζει ο σχολικός ηγέτης, ο οποίος/η οποία οφείλει να αμφισβητεί το κατεστημένο, να είναι ευέλικτος/η, να αναστοχάζεται συνεχώς σε θέματα δημοκρατικών αξιών και να είναι προσανατολισμένος/η προς την βιωσιμότητα της εκπαίδευσης, ώστε να μεταλαμπαδεύσει το όραμά του/της για συμπερίληψη στους/στις υφισταμένους/ες και να δημιουργήσει τις βάσεις για συνεχείς βελτιώσεις. Στην εργασία αυτή, μελετήθηκαν τόσο οι συμπεριληπτικές πρακτικές των διευθυντών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, που εφαρμόζουν στο πλαίσιο της εκπαίδευσής τους, το κλίμα του σχολείου, τους/τις εκπαιδευτικούς-υφισταμένους τους και την κοινότητα όσο και τα βασικά εμπόδια, με τα οποία έρχονται αντιμέτωποι στην προσπάθεια τους να καλλιεργήσουν συμπεριληπτική κουλτούρα στα πλαίσια ενός βιώσιμου σχολείου. Ως μέσο συλλογής των στοιχείων χρησιμοποιήθηκε το ερωτηματολόγιο. Τα πορίσματα της έρευνας καταδεικνύουν ότι οι σύγχρονοι σχολικοί ηγέτες ανταποκρίνονται στις ανάγκες της σύγχρονης κοινωνίας, υιοθετούν το συμπεριληπτικό όραμα και προχωρούν σε μια μεγάλη ποικιλία συμπεριληπτικών πρακτικών που στοχεύουν σε βιώσιμα συμπεριληπτικά σχολεία. Ωστόσο, σε αυτή τους την προσπάθεια συναντούν πολλά εμπόδια. | el |
dc.format.extent | 145 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.title | Η προώθηση της συμπεριληπτικής εκπαίδευσης μέσω της βιώσιμης στρατηγικής ηγεσίας (εμπειρική διερεύνηση) | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Οικονομικής Επιστήμης | el |
dc.description.abstractEN | Within the framework of the international effort to enrich and promote the basic principles of sustainable development in education, and particularly in an effort to achieve the 4th objective of the UN Agenda regarding the Promotion of Free, Equal and Quality Education, the need to promote inclusive education in school units is more acute than ever. Inclusive education is a philosophical concept, with a particular emphasis on different aspects of the educational process that aim to continuously modernize the schools of today. It is a challenge to create a community that offers equal learning opportunities, that instills security, acceptance and cooperation and invests in the well-being of students regardless of gender, race, ethnicity, socio-economic class or state of mind. Inclusive education is an innovative and creative educational process that shifts the emphasis from the individual to the collective. Inclusive schools acknowledge and embrace diversity. They do not focus on the educational needs and particularities of individual students but on the wider goals of the whole school community. Certainly, the school leader - who needs to challenge the establishment, to constantly reflect on democratic values, to focus on the sustainability of education and to be flexible - plays a key role in promoting an inclusive culture amongst its subordinates and in creating the basis for continuous improvement. The purpose of this paper is to study the inclusive practices that primary school principals apply to their educational activities, to the school climate, to their subordinates and to the community, as well as the main obstacles they may face in their effort to cultivate an inclusive culture within a sustainable school. | el |
dc.contributor.master | Οικονομικά της Εκπαίδευσης | el |
dc.subject.keyword | Συμπεριληπτική εκπαίδευση | el |
dc.subject.keyword | Ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες | el |
dc.subject.keyword | Ισότιμη εκπαίδευση | el |
dc.subject.keyword | Βιώσιμη / αειφορική ηγεσία | el |
dc.subject.keyword | Ποιοτική εκπαίδευση | el |
dc.date.defense | 2020-11-01 | |