dc.contributor.advisor | Σαΐτη, Άννα | |
dc.contributor.author | Σαββόπουλος, Δοξάκης | |
dc.date.accessioned | 2020-11-04T07:51:58Z | |
dc.date.available | 2020-11-04T07:51:58Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/13010 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/433 | |
dc.description.abstract | Για την αποτελεσματική συμπερίληψη των μαθητών με διαφορετικό πολιτισμικό υπόβαθρο στο σχολικό περιβάλλον απαιτείται μια ηγεσία που να ενσωματώνει μέσα της τα χαρακτηριστικά της πολιτισμικής απόκρισης. Στην παρούσα διερευνητική μελέτη εξετάστηκαν οι παράγοντες που παρεμποδίζουν ή διευκολύνουν την εφαρμογή της ηγεσίας της πολιτισμικής απόκρισης στα ελληνικά σχολεία. Στην έρευνα συμμετείχαν 10 διευθυντές της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης σχολείων της Αττικής. Ως εργαλείο έρευνας χρησιμοποιήθηκε η ημιδομημένη συνέντευξη. Ως δειγματοληψία χρησιμοποιήθηκε η δειγματοληψία ευκολίας. Για την ανάλυση των ποιοτικών αποτελεσμάτων της ποιοτικής έρευνας χρησιμοποιήθηκε η ανάλυση περιεχομένου με τη δημιουργία κωδίκων και θεματικών κατηγοριών. Τα βασικά συμπεράσματα της έρευνας είναι τα εξής: α) οι διευθυντές των σχολικών μονάδων δείχνουν ενδιαφέρον για την ενσωμάτωση των μεταναστών στο σχολικό περιβάλλον στο πλαίσιο της συμπεριληπτικής εκπαίδευσης, β) οι διευθυντές θεωρούν τη συμπεριληπτική εκπαίδευση σημαντική καθώς βοηθάει: στην μείωση των στερεοτύπων και των προκαταλήψεων, στην προώθηση των δημοκρατικών αξιών, στην δημιουργία ανοικτών σχολικών περιβαλλόντων που αποδέχονται την διαφορετικότητα, δίνοντας ίσες ευκαιρίες μάθησης και μειώνοντας τις συγκρούσεις και στην προώθηση της εκπαίδευσης για την ειρήνη, γ) οι διευθυντές του δείγματος εφαρμόζουν κάποιες πολιτικές της ηγεσίας πολιτισμικής απόκρισης για τη συμπερίληψη των παιδιών των μεταναστών στην σχολική μονάδα (πρακτικές για την ενσωμάτωση των μαθητών με διαφορετικό πολιτισμικό υπόβαθρο, διάδοση των αξιών της διαπολιτισμικότητας στη σχολική μονάδα με τη δημιουργία του κατάλληλου σχολικού κλίματος, εφαρμογή μεθόδων για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, κ.α.). Τα σημαντικότερα προβλήματα των διευθυντών είναι τα εξής: η ανυπαρξία νομοθεσίας, η έλλειψη επιμόρφωσης εκπαιδευτικών, το ασφυκτικό ωρολόγιο πρόγραμμα, και απουσία μέριμνας από το κράτος. Οι προτάσεις που έκαναν οι διευθυντές με την ολοκλήρωση της έρευνας είναι οι εξής: επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, ανταλλαγή καλών πρακτικών με άλλα σχολεία και παροχή βοήθειας από το κράτος με σχετικές νομοθετικές πρωτοβουλίες. | el |
dc.format.extent | 118 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.title | Ο ρόλος της ηγεσίας πολιτισμικής απόκρισης ως μορφή ηγεσίας στην συμπεριληπτική εκπαίδευση | el |
dc.title.alternative | The role of cultural responsive leadership as a form of leadership in inclusive education | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Οικονομικής Επιστήμης | el |
dc.description.abstractEN | Effective inclusion of students with different cultural backgrounds in the school environment requires leadership that incorporates the characteristics of a cultural response. In the present exploratory study, the factors that hinder or facilitate the implementation of the leadership of the cultural response in Greek schools were examined. The research involved 10 principals of the Secondary Education of schools in Attica. The semi-structured interview was used as a research tool. Convenience sampling was used as sampling method. For the analysis of the qualitative results the content analysis was used by creating codes and thematic categories. The main conclusions of the research are the following: a) school principals show interest in the integration of immigrants in the school environment in the context of inclusive education, b) principals consider inclusive education important as it helps: to reduce stereotypes and promoting democratic values, creating open school environments that accept diversity, providing equal learning opportunities and reducing conflict, and promoting education for peace; c) principals apply some inclusion of immigrant children in the school unit (practices for the integration of students with different cultural backgrounds, dissemination of intercultural values in the school unit by creating the appropriate school climate, application of methods for teacher evaluation, etc.). The most important problems of the principals are the following: the lack of legislation, the lack of teacher training, the suffocating schedule, and the lack of care from the state. The suggestions made by the principals at the end of the research are the following: teachers training, exchange of good practices with other schools and assistance from the state with relevant legislative initiatives. | el |
dc.contributor.master | Οικονομικά της Εκπαίδευσης | el |
dc.subject.keyword | Ηγεσία πολιτισμικής απόκρισης | el |
dc.subject.keyword | Συμπεριληπτική εκπαίδευση | el |
dc.subject.keyword | Διευθυντής | el |
dc.subject.keyword | Δευτεροβάθμια εκπαίδευση | el |
dc.date.defense | 2020-11-01 | |