Marketing και προώθηση Μη Κυβερνητικών Οργανώσεων: η περίπτωση των «Γιατρών Χωρίς Σύνορα/MSF»
Marketing and promotion of NGOs: the case of Médecins Sans Frontières (MSF)
Master Thesis
Συγγραφέας
Ridlovschi, Lilia
Ριντλόβσκι, Λίλια
Ημερομηνία
2020Επιβλέπων
Παντελίδης, ΠαντελήςPantelidis, Pantelis
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Marketing ; Marketing mix ; Marketing strategy ; NGO ; Doctors Without BordersΠερίληψη
Η παρούσα διπλωματική εργασία παρουσιάζει την εφαρμογή και τη στρατηγική marketing του μη κερδοσκοπικού τομέα ως σημαντικού παράγοντα για τη βιωσιμότητα των ΜΚΟ, αναλύοντας την ανθρωπιστική οργάνωση «Médecins Sans Frontières (MSF) - Γιατροί χωρίς σύνορα», η οποία αποτελεί και μελέτη περίπτωσης της διπλωματικής εργασίας. Οι ΓΧΣ είναι ένας ανθρωπιστικός, ανεξάρτητος, ιατρικός οργανισμός. Σύμφωνα με τους MSF International, ο οργανισμός αυτός «παρέχει ιατρική βοήθεια σε άτομα που πλήττονται από συγκρούσεις, επιδημίες, καταστροφές ή αποκλεισμούς από την υγειονομική περίθαλψη. Οι ομάδες των ΓΧΣ αποτελούνται από δεκάδες χιλιάδες επαγγελματίες υγείας, υλικοτεχνικό και διοικητικό προσωπικό - οι περισσότεροι από αυτούς προσλήφθηκαν τοπικά. Οι δράσεις των ΓΧΣ καθοδηγούνται από την ιατρική ηθική και τις αρχές της αμεροληψίας, της ανεξαρτησίας και της ουδετερότητας »(Ιστοσελίδα: www.msf.org, προβλήθηκε στις 26 Ιουνίου 2020).
Το άρθρο αποτελείται από 7 κεφάλαια. Το βιβλιογραφική ανασκόπηση περιλαμβάνεται στα κεφάλαια 1-4. Τα κεφάλαια 5 και 6 είναι αφιερωμένα στην ανάλυση δεδομένων. Το κεφάλαιο 7 περιλαμβάνει τα συμπεράσματα.
Το πρώτο κεφάλαιο περιλαμβάνει τις στρατηγικές marketing και διαφήμισης. Αποτελείται από τους ορισμούς του marketing και της διαφήμισης, του “marketing mix”, των αρχών και των στόχων του marketing και του στρατηγικού σχεδιασμού.
Το δεύτερο κεφάλαιο αφορά μη κυβερνητικές οργανώσεις. Συγκεκριμένα, περιλαμβάνονται οι ορισμοί και η εξέλιξη των ΜΚΟ. Επιπλέον, απεικονίζονται χαρακτηριστικά, κατηγορίες και τρόποι χρηματοδότησης των ΜΚΟ.
Το τρίτο κεφάλαιο αφορά το marketing και την προώθηση των ΜΚΟ. Το κεφάλαιο αυτό περιλαμβάνει τη δημιουργία στρατηγικών marketing για τον μη κερδοσκοπικό τομέα, το κοινωνικό marketing τον 21ο αιώνα και τους τρόπους εφαρμογής του, τους στόχους του ΜΚΟ marketing κ.λπ.
Το τέταρτο κεφάλαιο είναι στην ουσία η ανάλυση μελέτης περίπτωσης - Γιατροί Χωρίς Σύνορα (ΓΧΣ). Αυτό το κεφάλαιο είναι το πιο θεμελιώδες που περιλαμβάνεται στη θεωρητική έρευνα, καθώς «προετοιμάζει το έδαφος» για την ανάλυση δεδομένων που ακολουθεί στα κεφάλαια πέντε και έξι, τα οποία θα είναι η έρευνα σχετικά με τους ΓΧΣ. Το κεφάλαιο 4 αποτελείται από την αποστολή, το όραμα, τους στόχους των ΓΧΣ, τη δομή του οργανισμού, την προβολή του κοινού, τους τρόπους προώθησης και διαφήμισης. Τέλος, περιλαμβάνει τους πόρους χρηματοδότησής του και τον τρόπο χρήσης αυτών των πόρων.
Το κεφάλαιο 5 παρουσιάζει τα βασικά στοιχεία που αποτελούν τη μεθοδολογία αυτής της διπλωματικής εργασίας που διεξήχθη για τη μη κυβερνητική οργάνωση «ΓΧΣ».
Το κεφάλαιο έξι παρουσιάζει τα αποτελέσματα αυτής της έρευνας.
Τέλος, αυτό το άρθρο τελειώνει με το κεφάλαιο επτά, όπου παρατίθενται τα γενικά συμπεράσματα, μετά από ενδελεχή ανάλυση τόσο των θεωρητικών όσο και των εμπειρικών πτυχών του θέματος. Η παρούσα μελέτη θα αποδείξει τη σημασία μιας ΜΚΟ να μεταφέρει ένα σωστό και μοναδικό μήνυμα στην κοινωνία, διασφαλίζοντας έτσι τη βιωσιμότητά της, ανακουφίζοντας τον πόνο των ανθρώπων και διασφαλίζοντας μια καλύτερη ζωή για τα άτομα που έχουν το ανάγκη.