Το "τοπίο" των εμπορικών σημάτων της βιομηχανίας φαρμάκων στην Ελλάδα: γενόσημα έναντι πρωτοτύπων
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Γενόσημα φάρμακα ; Εμπορικά σήματα ; Φαρμακευτικά εμπορικά σήματα ; ΚαινοτομίαΠερίληψη
Το εμπορικό σήμα συνιστά πολύτιμο άυλο περιουσιακό στοιχείο για μία επιχείρηση. Εφόσον κατοχυρωθεί, θεωρείται νόμιμο δικαίωμα για το δικαιούχο του, ο οποίος έχει τη δυνατότητα αποκλειστικής χρήσης, διάθεσης και μεταβίβασής του. Ταυτόχρονα αποτελεί την ταυτότητα του προϊόντος, αποτρέποντας με τον τρόπο αυτό τη σύγχυση του καταναλωτικού κοινού, ενώ ενισχύει την καινοτομία και την επιχειρηματικότητα. Οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον κλάδο της φαρμακοβιομηχανίας επενδύουν σημαντικά κεφάλαια για την εμπορική σήμανση των προϊόντων τους, καθώς μέσω αυτής θα πετύχουν την προώθησή αυτών, καθώς και την ενίσχυση της φήμης τους στην αγορά. Ταυτόχρονα ένα σωστά επιλεγμένο φαρμακευτικό εμπορικό σήμα συμβάλλει στην πρόληψη λαθών που μπορεί να προκύψουν από παρόμοιες ονομασίες φαρμάκων, διασφαλίζοντας με τον τρόπο αυτό την προστασία της δημόσιας υγείας. Οι φαρμακευτικές επιχειρήσεις δίνουν ιδιαίτερη έμφαση τόσο στη διαδικασία ονομασίας των προϊόντων τους, όσο και στην κατοχύρωσή τους. Η παρούσα μελέτη στοχεύει στην καταγραφή και ανάλυση δεδομένων που αφορούν στην τρέχουσα κατάσταση καταχώρησης των εμπορικών σημάτων φαρμακευτικών σκευασμάτων –πρωτοτύπων και γενοσήμων- στην Ελλάδα. Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι το μεγαλύτερο ποσοστό των φαρμακευτικών εμπορικών σημάτων βρίσκεται σε ενεργό κατοχυρωμένη κατάσταση και χρήση, στοιχείο ενδεικτικό για τη δυναμικότητα που παρουσιάζει ο κλάδος της φαρμακοβιομηχανίας, και ειδικά της παραγωγής γενοσήμων φαρμάκων, στη χώρα μας.