Ο ιδιωτικός κλάδος υπηρεσιών υγείας στην Ελλάδα. Μελέτη περίπτωσης «Όμιλος ΥΓΕΙΑ»
Private health services in Greece. A case study on "HYGEIA Group"
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Σύστημα υγείας ; Ιδιωτικός τομέας ; Ζήτηση υπηρεσιών υγείας ; Προσφορά υπηρεσιών υγείας ; Ικανοποίηση ασθενών ; Ανταγωνισμός ; Porter analysis ; SWOT analysis ; Στρατηγικό μάνατζμεντ ; Ανάπτυξη ιδιωτικού κλάδουΠερίληψη
Το θέμα της παρούσας διπλωματικής εργασίας έχει ως πεδίο ανάλυσης την ανάπτυξη του ιδιωτικού τομέα υπηρεσιών υγείας στην Ελλάδα αποτυπώνοντας την υφιστάμενη κατάσταση στην ελληνική αγορά.
Ο κλάδος της Υγείας αποτελεί μια εξαιρετικά ιδιόμορφη αγορά. Οι επιχειρήσεις αυτού του κλάδου είναι ενταγμένες σε ένα σύνθετο σύστημα υγείας με ένα διαφοροποιημένο και πολύμορφο φάσμα υπηρεσιών. Στην πολιτική της υγείας, η ανησυχία για το συνεχές αυξανόμενο κόστος, τη στενότητα των πόρων, τις απαιτήσεις για οικονομική αποδοτικότητα και παραγωγικότητα και για το επίπεδο ποιότητας των υπηρεσιών, ωθεί στην υιοθέτηση ενός συστήματος διοίκησης και διαχείρισης τέτοιο ώστε να είναι ικανό να δημιουργήσει κίνητρα και να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις των σύγχρονων συστημάτων υγείας.
Στο πρώτο κεφάλαιο γίνεται μια ανασκόπηση της Ελληνικής Οικονομίας, της οργάνωσης του Ελληνικού Συστήματος Υγείας και πως επιδρούν μεταξύ τους και κατ’ επέκταση πως συμβάλουν στην ελληνική κοινωνία και την προάσπιση της υγείας των πολιτών.
Εν συνεχεία, στο δεύτερο και τρίτο κεφάλαιο αναλύεται ενδελεχώς ο ιδιωτικός τομέας υπηρεσιών υγείας με προσεκτική προσέγγιση στην προσφορά και τη ζήτηση. Κατόπιν, θέλοντας να κατανοήσουμε εκτενέστερα την αγορά των ιδιωτικών υπηρεσιών, γίνεται έμφαση στη στρατηγική ανάπτυξης, στο πεδίο ανταγωνισμού και τις προοπτικές των παρεχόμενων υπηρεσιών υγείας με γνώμονα τις ανάγκες των ασθενών, την παραγωγικότητα του συστήματος και την οικονομική αποδοτικότητα.
Στο τέταρτο κεφάλαιο, θα αποτυπωθεί ο ρόλος της στρατηγικής διοίκησης στη λειτουργία και την ανάπτυξη κάθε επιχείρησης σε ένα συνεχώς μεταβαλλόμενο και ανταγωνιστικό περιβάλλον. Η ανάγκη για στρατηγικό σχεδιασμό με σκοπό τη δημιουργία εσωτερικού και εξωτερικού πλεονεκτήματος ώστε να μειωθεί η αβεβαιότητα και να επιτευχθεί η ικανοποίηση του προσωπικού και των χρηστών, επιβάλλει οργάνωση, συντονισμό και έλεγχο.
Στο πέμπτο κεφάλαιο γίνεται μελέτη περίπτωσης όσον αφορά τον Όμιλο «Υγεία» εστιάζοντας στο όραμα, την οργανωτική διάρθρωση, τα χρηματοοικονομικά στοιχεία, το εσωτερικό και εξωτερικό περιβάλλον του ομίλου.
Τέλος, στο έκτο κεφάλαιο αναλύεται η στρατηγική του Ομίλου «ΥΓΕΙΑ», η επίτευξη των παγκόσμιων στόχων για τη βιώσιμη ανάπτυξη, η τρέχουσα κατάσταση του Ομίλου και η στοχοθεσία.
Στην εκπόνηση της εργασίας πραγματοποιούνται οι αναλύσεις Porter προκειμένου να μελετηθεί το μικρο- περιβάλλον και ανάλυση Swot για την μελέτη του εσωτερικού και του εξωτερικού περιβάλλοντος των υπηρεσιών υγείας.