Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisorΛιάκουρας, Πέτρος
dc.contributor.authorΒασιλάκη, Ζαφειρώ
dc.date.accessioned2020-03-04T07:14:48Z
dc.date.available2020-03-04T07:14:48Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/12644
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/67
dc.description.abstractΤα τελευταία χρόνια, πολλά κράτη επενδύουν στη δημόσια διπλωματία για την ενίσχυση της ισχύος τους στο διεθνές πολιτικό στερέωμα. Ένας σημαντικός κλάδος της δημόσιας διπλωματίας είναι και η πολιτιστική διπλωματία, που αποτελεί μέσο διεθνούς προβολής ενός κράτους μέσω του πολιτισμού του. Στην προβολή της πολιτιστικής ταυτότητας ενός κράτους στο εξωτερικό, μπορεί η εκπαίδευση να έχει πρωταγωνιστικό ρόλο. Η αξιοποίηση της εκπαίδευσης ως διπλωματικού μέσου για τη θετική ενίσχυση της διεθνούς εικόνας ενός κράτους και την αύξηση της ήπιας ισχύος του, απασχολεί εδώ και αρκετά χρόνια το σύγχρονο κόσμο, αν και στην πραγματικότητα αποτελεί μια πολύ παλιά μέθοδο ισχυροποίησης των κρατών στον πλανήτη. Η Ελλάδα φαίνεται να αναγνωρίζει τυπικά τα οφέλη που προκύπτουν από την αξιοποίηση της εκπαίδευσης και του πολιτισμού στις διεθνείς της σχέσεις, παρόλα αυτά η έλλειψη υψηλού οράματος, πολιτικών στρατηγικών και σύγχρονης πολιτιστικής παραγωγικότητας, αποτελούν τα σοβαρότερα εμπόδια για την αποτελεσματική προβολή της χώρας στο εξωτερικό, μιας χώρας που διατηρεί ένα ισχυρό πλεονέκτημα έναντι άλλων κρατών, αυτό της μεγάλης, φημισμένης και ελκυστικής πολιτιστικής κληρονομιάς της. Σε μια δύσκολη εποχή για τη χώρα, οι Έλληνες της ομογένειας, ο θεσμός του ελληνικού σχολείου και κάθε είδους πρόγραμμα ελληνικής εκπαίδευσης στο εξωτερικό, μπορούν να συμβάλλουν στη βελτίωση των διακρατικών της σχέσεων και την ισχυροποίησή της σε διεθνές επίπεδο. Η παρουσία της ομογένειας στη Λατινική Αμερική και της ελληνικής εκπαίδευσης στην περιοχή είναι πολύχρονη και αξιοσημείωτη, αν και τα τελευταία χρόνια υποβαθμίζεται. Αυτό ενισχύεται λόγω κυρίως της έλλειψης στήριξης από τους αρμόδιους φορείς της Ελλάδας, γεγονός που πιστεύουμε πως απαιτεί τον επαναπροσδιορισμό των στόχων της εξωτερικής πολιτικής της χώρας και την αναθεώρηση των διπλωματικών της στρατηγικών, λαμβάνοντας υπ’ όψιν το ρόλο της εκπαίδευσης ως διπλωματικού εργαλείου και τα σύγχρονα δεδομένα για το θέμα.el
dc.format.extent192el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.titleΗ ελληνική εκπαίδευση στο εξωτερικό ως μέσο πολιτιστικής διπλωματίας. Η περίπτωση της Λατινικής Αμερικήςel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Διεθνών και Ευρωπαϊκών Σπουδώνel
dc.description.abstractENOver the past years, many states have invested in public diplomacy to increase their power in the international political arena. Cultural diplomacy, a means of promoting internationally a state through its culture, is a significant component of public diplomacy. Education has an important role to play in promoting abroad the cultural identity of a nation. Exploiting education as a diplomatic tool to positively enhance the international image of a state and increase its soft power has been a concern for the modern world for many years, although it has been in fact a very old method of empowering states on the planet. Greece appears to formally recognize the benefits of utilizing education and culture in its international relations, yet the lack of strong vision, political strategies and modern cultural productivity are the most important obstacles to effectively promoting the country abroad, a country that has a strong advantage over other states, that of its great, renowned and attractive cultural heritage. In a difficult time for the country, Greek communities, the institution of the Greek school and all kinds of Greek education abroad, can help improve its foreign relations and strengthen its status internationally. The presence of Greek communities and Greek education in Latin America has been a long- standing and important one, although in recent years it has been downgraded mainly due to the lack of support from the competent Greek authorities. We strongly believe that the redefinition of the country's foreign policy goals and the review of its diplomatic strategies are of the utmost importance taking into account the role of education as a diplomatic tool and current data on the subject.el
dc.contributor.masterΔιεθνείς κι Ευρωπαϊκές Πολιτικές στην Εκπαίδευση, Κατάρτιση και Έρευναel
dc.subject.keywordΉπια ισχύςel
dc.subject.keywordΔημόσια διπλωματίαel
dc.subject.keywordΠολιτιστική διπλωματίαel
dc.subject.keywordΕκπαίδευσηel
dc.subject.keywordΕλλάδαel
dc.subject.keywordΟμογενείςel
dc.subject.keywordΕλληνικά σχολεία του εξωτερικούel
dc.subject.keywordΕλληνική εκπαιδευτική διπλωματίαel
dc.subject.keywordΕλληνική εκπαίδευση στη Λατινική Αμερικήel
dc.date.defense2020-02-10


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής


Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»