Show simple item record

Ψηφιακός μετασχηματισμός στον τομέα του τουρισμού

dc.contributor.advisorΠολλάλης, Ιωάννης
dc.contributor.authorΣτεφάνου, Δήμητρα
dc.date.accessioned2019-11-27T07:10:12Z
dc.date.available2019-11-27T07:10:12Z
dc.date.issued2019-11
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/12403
dc.description.abstractΗ παρούσα Διπλωματική εργασία, αποτελεί την μελέτη που έγινε στα πλαίσια του Μεταπτυχιακού Προγράμματος Οικονομικής και Επιχειρησιακής Στρατηγικής του Πανεπιστημίου Πειραιώς, με θέμα «Ψηφιακός Μετασχηματισμός στον Τομέα του Τουρισμού». Η εργασία διαπραγματεύεται τη σημασία του ψηφιακού μετασχηματισμού για τον τουριστικό κλάδο, τις σημαντικές ψηφιακές τάσεις της σημερινής εποχής και τα ψηφιακά επιτεύγματα που έχουν πραγματοποιηθεί στον κλάδο αυτό. Αρχικά, στο πρώτο κεφάλαιο γίνεται μια παρουσίαση της έννοιας του τουρισμού, των βασικών και εναλλακτικών μορφών του τουρισμού και παρατίθεται μια συνοπτική ανάλυση της παρούσας και της μελλοντικής κατάστασης που αναμένεται να επικρατήσει στον τομέα αυτόν. Επιπλέον, πραγματοποιείται μια εκτενής ανάλυση στον τουριστικό κλάδο της Ελλάδας, καθώς αποτελεί έναν από τους κυριότερους πυλώνες της οικονομίας της. Μεγάλο ενδιαφέρον έχει η επίδραση του τουρισμού στις εισπράξεις της χώρας, στο ΑΕΠ της καθώς και στο πλήθος των εργαζομένων που απασχολούνται στον κλάδο αυτόν. Τέλος, παρουσιάζεται συνοπτικά ο ρόλος που έχει η τεχνολογία στον τουριστικό κλάδο. Το δεύτερο κεφάλαιο αναφέρεται στον ψηφιακό μετασχηματισμό. Συγκεκριμένα, γίνεται ο προσδιορισμός του όρου αυτού και παρατίθεται η εξέλιξη του σε βάθος χρόνου. Έπειτα, παρουσιάζονται τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα του ψηφιακού μετασχηματισμού, όπως επίσης και η σημαντικότητα του αλλά και οι απειλές που ενέχει. Στη συνέχεια, αναφέρονται οι τρεις βασικές διαστάσεις και μορφές του, όπου γίνεται λόγος και στην εμπειρία του πελάτη, καθώς είναι πολύ σημαντική για τις επιχειρήσεις στην σημερινή εποχή. Επιπλέον, παρουσιάζονται οι βασικοί πυλώνες του και το «ταξίδι» που χρειάζεται να πραγματοποιήσουν οι επιχειρήσεις ώστε να μετασχηματιστούν ψηφιακά αλλά και τα εμπόδια που συναντούν κατά την εφαρμογή του. Στο τέλος του δεύτερου κεφαλαίου, αναλύεται ο ψηφιακός μετασχηματισμός στην Ελλάδα, τόσο στον δημόσιο όσο και στον ιδιωτικό τομέα και παρουσιάζονται οι βασικές αιτίες της χαμηλής ανάπτυξής του στη χώρα. Στο τρίτο κεφάλαιο αναλύεται ο ψηφιακός μετασχηματισμός στον τομέα του τουρισμού και οι ψηφιακές τάσεις που επικρατούν και αναμένεται να πραγματοποιηθούν στο μέλλον στον συγκεκριμένο κλάδο. Επιπλέον, παρουσιάζεται ο ρόλος των social media και των διαδικτυακών κριτικών στην τουριστική αγορά και αναλύεται ο τρόπος που την έχουν επηρεάσει. Έπειτα, γίνεται ανάλυση της εξέλιξη που είχαν τα συστήματα κρατήσεων μέσα στα χρόνια αλλά και το πώς το διαδίκτυο και τα ψηφιακά μέσα μετασχημάτισαν τον τρόπο που γίνονται σήμερα οι κρατήσεις. Στη συνέχεια γίνεται λόγος για τον ψηφιακά ενεργό πελάτη, τις συνήθειες του και την εμπειρία του στις τουριστικές επιχειρήσεις. Στο τέλος του τρίτου κεφαλαίου, παρουσιάζονται τα επίπεδα ψηφιακού μετασχηματισμού των ελληνικών τουριστικών επιχειρήσεων και γίνεται σύγκριση των επιδόσεων τους με άλλων χωρών. Στο τελευταίο κεφάλαιο, γίνεται η παρουσίαση της έρευνας που πραγματοποιήθηκε στα πλαίσια της παρούσας διπλωματικής εργασίας, παρατίθεται η μεθοδολογία που ακολουθήθηκε, ο τρόπος που επιλέχθηκε το δείγμα και ο βασικός σκοπός της. Πιο συγκεκριμένα, ο στόχος της έρευνας είναι να εξετασθούν οι επιπτώσεις της ψηφιακής τεχνολογίας και της ραγδαίας εξέλιξής της στον κλάδο του τουρισμού σύμφωνα με τη γνώμη των καταναλωτών. Τέλος, αναλύονται τα αποτελέσματά της και βγαίνουν ορισμένα συμπεράσματα που συμφωνούν αρκετά με τις θεωρίες που αναλύθηκαν σε όλη την εργασία.el
dc.format.extent180el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.titleΨηφιακός μετασχηματισμός στον τομέα του τουρισμούel
dc.title.alternativeDigital transformation in tourism sectorel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Οικονομικής Επιστήμηςel
dc.description.abstractENThis Thesis is the final project in the framework of the Postgraduate Program in Economic and Business Strategy of the University of Piraeus, on "Digital Transformation in the Tourism Sector". This Thesis discusses the importance of digital transformation for the tourism industry, the significant digital trends and the digital achievements made in this field. Ιn the first chapter, it is presented the concept of tourism, the basic and alternative forms of tourism and a brief analysis of the present and future situation which is expected in this field. In addition, an extensive analysis is carried out in the Greek tourism industry, as it is one of the main pillars of its economy. Of great interest is the impact of tourism on the country's revenues, GDP and the number of workers employed in this sector. Finally, it is shortly presented the role of technology in the tourism industry. The second chapter deals with digital transformation in general. Specifically, this term is defined and it is made a historical overview. Then, the advantages and disadvantages of digital transformation are presented, as well as its importance and its threats. Following are the three main dimensions and forms of the customer experience, as it is very important for businesses nowadays. In addition, it outlines its key pillars, the "journey" that businesses need to make to transform digitally and the obstacles they face in implementing it. At the end of the second chapter, it is analyzed the digital transformation in Greece, both in the public and private sectors, as well as the main causes of its slow growth in the country. In the third chapter, it is analyzed the digital transformation in the tourism sector and the digital trends that are expected to take place in this industry in the future. In addition, it is presented the role of social media and online reviews in the tourism sector, as well as the way they have influenced it. Next, it is analyzed the evolution of booking systems over the years and how internet and digital media have transformed the way bookings are made. Furthermore, there is being a talk about the digitally empowered customer, his habits and his experience in the tourism businesses. At the end of the third chapter, it is presented the levels of digital transformation of Greek tourism businesses and also their performance compared to other countries. The last chapter presents the research made in the framework of this Thesis, the methodology followed, the way the sample selected and its main purpose. In particular, the purpose of the research is to examine the impact of digital technology and its rapid evolution, on the tourism industry in accordance with consumer opinion. Finally, its results are analyzed and some conclusions are drawn which fully agree with the theories analyzed throughout the project.el
dc.contributor.masterΟικονομική και Επιχειρησιακή Στρατηγικήel
dc.subject.keywordΨηφιακός μετασχηματισμόςel
dc.subject.keywordΤεχνολογίαel
dc.subject.keywordΤουρισμόςel
dc.subject.keywordΜέσα κοινωνικής δικτύωσηςel
dc.subject.keywordΔιαδικτυακές κριτικέςel
dc.subject.keywordΔιαδικτυακά συστήματα κρατήσεωνel
dc.subject.keyworde-Tourismel
dc.subject.keyworde-WOMel
dc.subject.keywordm-Tourismel
dc.subject.keywordΨηφιακές τάσεις στον τουρισμόel
dc.subject.keywordΕμπειρία πελάτηel
dc.date.defense2019-11-21


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Contact Us
Send Feedback
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»