Αυτόνομα πλοία και διεθνές θεσμικό πλαίσιο
Unmanned ships and the international framework
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Αυτόνομα πλοία ; Μη επανδρωμένα πλοία ; UNCLOS ; SOLAS ; MUNINΠερίληψη
Εισαγωγή : Πολλές είναι οι εξελίξεις που επικρατούν στον χώρο της ναυτιλίας, πλέον τα ‘παραδοσιακά’ πλοία θα μπορούν, στο άμεσο μέλλον, να αντικατασταθούν από τα αυτόνομα πλοία, τα πλοία χωρίς καπετάνιο ή άλλο πλήρωμα. Τα νέα πλοία με τεχνητή νοημοσύνη θα χρησιμοποιούν το διαδίκτυο για να συλλέγουν δεδομένα σχετικά με τον καιρό, τις θαλάσσιες διαδρομές, τα εμπόδια κ.α. Με αυτό τον τρόπο, τα πλοία αναμένεται να χαράζουν μόνα τους τις καλύτερες δυνατές πορείες από άποψη ασφάλειας και εξοικονόμησης χρόνου.
Σκοπός : Στη συγκεκριμένη εργασία, πραγματοποιείται μια εκτεταμένη ανάλυση με σκοπό να παρουσιάσει την οπτική των πλοίων χωρίς πλήρωμα, τα τυχόν θετικά ή αρνητικά αποτελέσματα που μπορεί να προκληθούν, αλλά και την εφαρμογή τους στο υφιστάμενο διεθνές θεσμικό πλαίσιο. Πραγματοποιείται ανάλυση βασικών Διεθνών Συμβάσεων που αναδεικνύουν τους προβληματισμούς και τα γκρίζα σημεία που πρέπει να ξεπεραστούν για την υλοποίηση των θαλάσσιων ταξιδιών άνευ πληρώματος.
Μεθοδολογία : Στην εν λόγω εργασία αξιολογήθηκαν και αναλύθηκαν επιστημονικά άρθρα διεθνώς αναγνωρισμένα στο χώρο της Ναυτιλίας, δημοσιευμένα σε ηλεκτρονικές βιβλιοθήκες και περιοδικά από το 2005 μέχρι και σήμερα με ιδιαίτερη έμφαση στην τελευταία πενταετία.
Συμπεράσματα : Τα πλοία χωρίς πλήρωμα σε πρώτη φάση θα αποτελούνται από λίγα μέλη πληρώματος που θα παραμείνουν στο πλοίο για λόγους εποπτείας και συμπληρωματικών εργασιών. Σε δεύτερη φάση, ο τελικός στόχος είναι τα πλοία αυτά να ταξιδεύουν χωρίς τον παραμικρό ναυτικό, παρά μόνο με εποπτεία από την ξηρά, εφόσον αυτά θα μπορούν να συμβαδίζουν με το διεθνές Ναυτικό Δίκαιο.