dc.contributor.advisor | Πολλάλης, Ιωάννης | |
dc.contributor.author | Kουρλή, Ελευθερία | |
dc.date.accessioned | 2019-11-07T11:26:08Z | |
dc.date.available | 2019-11-07T11:26:08Z | |
dc.date.issued | 2019-10 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/12281 | |
dc.description.abstract | Τις τελευταίες τέσσερις δεκαετίες, οι υπηρεσίες υγειονομικής περίθαλψης έχουν αναλάβει τη θέση του ταχύτερα αναπτυσσόμενου τμήματος της βιομηχανίας υπηρεσιών παγκοσμίως (Eckrich, Schlesinger, 2011, Yeoh, et. al., 2013). Αυτό έχει αυξήσει το επίπεδο ανταγωνισμού μεταξύ των φορέων του κλάδου, όπως τα εργαλεία μάρκετινγκ τα οποία θεωρούνται ως ένας σημαντικός πόρος για την επιχείρηση. Ωστόσο, ορισμένοι μελετητές εξακολουθούν να υποστηρίζουν ότι τα εργαλεία μάρκετινγκ είναι περιττά για τον κλάδο της υγειονομικής περίθαλψης.
Ο βασικός σκοπός της εργασίας είναι η συλλογή, επεξεργασία και μελέτη δεδομένων σχετικά με την ανάλυση και συζήτηση των παραγόντων που παίζουν καθοριστικό ρόλο στο μάρκετινγκ υπηρεσιών υγείας και ειδικότερα στο πρόγραμμα «Βοήθεια στο Σπίτι». Η συγκεκριμένη έρευνα, διεκπεραιώνεται από την χρήση των βιβλιογραφικών δεδομένων για την εφαρμογή του μάρκετινγκ στις υπηρεσίες υγείας και τη χρήση ερωτηματολογίων προς 50 άτομα που εργάζονται στο συγκεκριμένο πρόγραμμα.
Ο τρόπος με τον οποίο πραγματοποιήθηκε η έρευνα ήταν μέσω ερωτηματολογίων που συμμετείχαν οι 50 εργαζόμενοι του Προγράμματος «Βοήθεια στο Σπίτι», γνωστοποιώντας τη γνώμη τους για την μελέτη των παραγόντων που παίζουν καθοριστικό ρόλο στην εφαρμογή του μάρκετινγκ υπηρεσιών υγείας στο «Βοήθεια στο Σπίτι». Στη παρούσα εργασία, χρησιμοποιήθηκε η ποσοτική έρευνα, διότι θίγει ένα ζήτημα αρκετά ευαίσθητο για την κοινωνία. Επιπρόσθετα, μεγάλο μέρος της εργασίας αποτελεί το ερευνητικό κομμάτι της, το οποίο στηρίζεται σε επιστημονικά συγγράμματα, επίσημα περιοδικά και ιστοσελίδες από το διαδίκτυο, που σχετίζονται με περιπτώσεις μελέτης παρόμοιου θέματος και αναλύουν δεδομένα και παράγοντες, που στην συγκεκριμένη έρευνα παίζουν καθοριστικό ρόλο στην ικανοποίηση του ασθενούς κατά την επίσκεψή ή τη νοσηλεία του σε κάποιο νοσοκομείο. Η στατιστική ανάλυση των ερωτηματολογίων, γίνεται με το στατιστικό πρόγραμμα SPSS No.22, ακολούθως γίνεται η περιγραφική ανάλυση αυτών και τέλος απαντώνται μέσω κατάλληλα στατιστικών μελετών, όλες οι ερευνητικές ερωτήσεις και υποθέσεις της εν λόγω εργασίας με τη χρήση των στατιστικών εργαλείων Χ2.
Βασικά Συμπεράσματα : Οι περισσότεροι εργαζόμενοι υποστήριξαν ότι η διοίκηση του προγράμματος τους ενημερώνει για τη σημασία της κοινωνικής προσφοράς, καθώς επίσης τους θέτει ξεκάθαρα τον σκοπό ύπαρξής του. Αυτό φαίνεται, από πλευράς διοίκησης, μέσω της στήριξης της στην ομαδικότητα και την καλή συνεργασία. Ωστόσο οι εργαζόμενοι στο «Βοήθεια στο Σπίτι» είναι δυσαρεστημένοι γιατί δεν τους παρέχεται περαιτέρω επιμόρφωση ή ευκαιρίες εξειδίκευσης και ανέλιξης. Όσον αφορά το εσωτερικό μάρκετινγκ θεωρούν πως θα βοηθούσε η ύπαρξή του λόγω ενασχόλησης με τις υπηρεσίες υγείας. Τέλος, κρίνουν ύψιστης σημασίας το ενδεχόμενο ένταξης περισσότερων ειδικοτήτων παρεχόμενων υπηρεσιών στο πρόγραμμα, καθώς οι ωφελούμενοι είναι πολλοί και πρέπει να εξυπηρετούνται ικανοποιητικά. | el |
dc.format.extent | 133 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.title | Μάρκετινγκ υπηρεσιών υγείας: η περίπτωση του προγράμματος "Βοήθεια στο Σπίτι" | el |
dc.title.alternative | Marketing of health care services: the case of the program "Home Aid" | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Οικονομικής Επιστήμης | el |
dc.description.abstractEN | Over the last four decades, healthcare services have taken the place of the fastest growing segment of the service industry worldwide (Eckrich, Schlesinger, 2011; Yeoh, et al., 2013). This fact has increased the level of competition among industry players, such as marketing tools which are considered to be important resources for the business. However, some scholars advocate that marketing tools are unnecessary for the healthcare industry.
The main purpose of the essay is to collect, process and study data in order to analyze and discuss the factors that play a key role in health service marketing, and in particular the "Home Aid" program. This research is carried out by the use of bibliographic data for the implementation of marketing in health services and the use of questionnaires to 50 people who work in this program.
The survey was conducted through questionnaires that involved 50 employees of the “Home Aid” Program, sharing their opinion on the factors that play a key role in the implementation of health services marketing at their job. In addition, a large part of the essay is the research, which is based on scientific papers, official journals and web sites that deal with case studies of similar subjects and analyze data and factors that please patients.
The statistical analysis of the questionnaires is done by using the SPSS No.22 statistical program. Then, there is a descriptive analysis of the questions and hypotheses of the questionnaires and finally answered by appropriate statistical studies, using X2 statistical tools.
In conclusion, most of employees argued that program’s management informs them of the importance of social support, as well as they set out the purpose of its existence clearly. It seems that the program’s management supports team work and cooperation. However, employees of the program are dissatisfied because they are not provided with further opportunities for training and development. As far as internal marketing, they think that its existence would help because of dealing with health services. Last but not least, they contemplate adding more services into the program because a lot of people are helped. | el |
dc.contributor.master | Οικονομικά και Διοίκηση της Υγείας | el |
dc.subject.keyword | Μάρκετινγκ | el |
dc.subject.keyword | Μάρκετινγκ υπηρεσιών υγείας | el |
dc.subject.keyword | Πρόγραμμα "Βοήθεια στο Σπίτι" | el |
dc.subject.keyword | Κοινωνική πρόνοια | el |
dc.date.defense | 2019-10-21 | |