dc.contributor.advisor | Σαμιώτης, Γεώργιος | |
dc.contributor.author | Ταφραλή, Ειρήνη | |
dc.date.accessioned | 2019-09-03T08:16:19Z | |
dc.date.available | 2019-09-03T08:16:19Z | |
dc.date.issued | 2019-06 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/12126 | |
dc.description.abstract | Η εργασία αυτή αποτελεί μια βιβλιογραφική ανασκόπηση του θεσμού της ναυτασφάλισης και των φορέων αυτής. Μέσα από τις ενδελεχείς αναφορές καταδεικνύεται ο ρόλος των P&I Clubs και εξηγείται λεπτομερώς το σύνολο των κινδύνων που καλύπτονται από αυτά αλλά και ο τρόπος ικανοποίησης των απαιτήσεων στη ναυτιλιακή αγορά εν γένει. Πέρα από αυτά, το παρόν έγγραφο παρουσιάζει τη σχέση μεταξύ των ασφαλιστικών εταιρειών και των Ομίλων P & I αλλά και τη σχέση των P & I Clubs μεταξύ τους. Ο θεσμός της ναυτασφάλισης υφίσταται εδώ και πολλά χρόνια και η αναγκαιότητα ύπαρξης του δημιουργήθηκε από την παράλληλη ανάγκη των ανθρώπων να προστατευτούν από το αβέβαιο θαλάσσιο περιβάλλον που επιφυλάσσει πολλούς κινδύνους. Για αυτό στις μέρες μας έχει υιοθετηθεί ένα υποχρεωτικό θεσμικό πλαίσιο θαλάσσιας ασφάλισης που αφορά το σύνολο της ναυτιλιακής κοινότητας. Υπο το πρίσμα αυτό, γίνεται και μια μελέτη των αλλαγών που επέφερε ο αγγλικός ασφαλιστικός νόμος “Insurance Act 2015” στο νόμο για τη θαλάσσια ασφάλιση “Marine Insurance Act 1906”, δεδομένης πάντα της σημασίας του αγγλικού δικαίου στη θαλάσσια ασφάλιση.
Περαιτέρω, γίνεται εκτενής αναφορά στους παράγοντες, στα αίτια αλλά και στις επιπτώσεις που προκαλούν τα μεγάλα ναυτικά ατυχήματα του θαλάσσιου χώρου στο σύνολο της ναυτιλιακής βιομηχανίας, στους ανθρώπους, στα κράτη, στο περιβάλλον και σε οποιονδήποτε άλλο εμπλεκόμενο φορέα. Σε αυτό το κομμάτι της εργασίας υπάρχει προφανής σύνδεση με το ναυτασφαλιστικό δίκαιο δεδομένου πως κάθε ατύχημα εγείρει αξιώσεις αλλά και απαιτήσεις. Οι Διεθνείς Οργανισμοί επιδιώκουν με κάθε μέσο την καταγραφή και ποσοτικοποίηση των δεδομένων των ατυχημάτων μέσα από επιστημονικές μελέτες ώστε να βρεθούν λύσεις αντιμετώπισης τους. Το μεγαλύτερο μέρος των απαιτήσεων των ναυτικών ατυχημάτων καλύπτεται από τα P&I Clubs και διέπεται από τις Διεθνείς Συμβάσεις του IMO που στόχο έχουν την καταστολή, τον περιορισμό αλλά και την πρόληψη των ναυτικών ατυχημάτων. | el |
dc.format.extent | 173 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.title | Ο ρόλος και η λειτουργία της θαλάσσιας ασφάλισης στα μεγάλα ναυτικά ατυχήματα στο θαλάσσιο χώρο | el |
dc.title.alternative | The role and operation of marine insurance in major maritime accidents at sea | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Ναυτιλίας και Βιομηχανίας. Τμήμα Ναυτιλιακών Σπουδών | el |
dc.description.abstractEN | This thesis constitutes a literature review of marine insurance and its underwriters. Through circumstantial reports, the role of P & I Clubs is demonstrated and also is given in detail the whole of the risks covered by them, as well as the way of meeting the requirements in general in maritime market. Apart from this, the document presents the relationship between the insurance companies and the P & I Groups as well as the relationship between P & I Clubs. The institution of marine insurance exists for many years and the necessity of its presence has been created by the parallel need of people to protect themselves from the uncertain marine environment that preserves many dangers. This is why we have nowadays a mandatory statutory maritime insurance framework for the entire maritime community. From this point of view, a study of the changes caused by the English Insurance Act 2015 to the Marine Insurance Act 1906 is presented, taken into consideration the importance of English law to marine insurance.
Furthermore, there is an extensive reference to the factors, causes and effects of major marine casualties on the entire maritime industry, on people, on states, on the environment and on any other involved party. In this part of the paper, there is an obvious link to the insurance law because any accident raises claims. International Organizations seek by all means the recording and quantification of accident data through scientific studies to find solutions to the problems. Most of the claims of maritime accidents are covered by P & I Clubs and are governed by the International Conventions of the IMO aiming at the suppression, containment and prevention of maritime accidents. | el |
dc.contributor.master | Ναυτιλία | el |
dc.subject.keyword | Ναυτασφάλιση | el |
dc.subject.keyword | P&I Clubs | el |
dc.subject.keyword | Αποζημίωση | el |
dc.subject.keyword | Θαλάσσια ρύπανση | el |
dc.subject.keyword | Ανθρώπινος παράγοντας | el |
dc.subject.keyword | Μέτρα αντιμετώπισης ατυχήματος | el |
dc.subject.keyword | Αγία Ζώνη | el |
dc.subject.keyword | Costa Concordia | el |
dc.date.defense | 2019-06-26 | |