dc.contributor.advisor | Κοτταρίδη, Κωνσταντίνα | |
dc.contributor.author | Μάσχα, Αγγελική - Μαρκέλα | |
dc.date.accessioned | 2019-07-29T09:31:10Z | |
dc.date.available | 2019-07-29T09:31:10Z | |
dc.date.issued | 2019-07-22 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/12109 | |
dc.description.abstract | Η διασφάλιση ποιότητας σε ένα οργανισμό απαιτεί ένα σύνολο ενεργειών από όλους όσους εργάζονται γι αυτόν με στόχο την διατήρηση αλλά και βελτίωση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών. Στον χώρο της υγείας, οι πάροχοι υπηρεσιών υγείας οφείλουν να διασφαλίζουν την ποιότητα των υπηρεσιών βάσει των διεθνών προτύπων έτσι ώστε τα αποτελέσματα που παράγουν να συμβάλλουν στην πρόληψη και την βελτίωση της υγείας των πολιτών.
Στην εργασία αυτή επιχειρείται να προσεγγιστεί να παρουσιαστεί η λειτουργία των ιατρικών εργαστηρίων και η εφαρμογή των προτύπων ποιότητας μελετώντας παράλληλα και το σύστημα ποιότητας που εφαρμόζεται στα Κεντρικά Εργαστήρια του Ιασώ.
Στο πρώτο κεφάλαιο, το οποίο αποτελεί την εισαγωγή της μελέτης, αναφέρονται οι λόγοι που οδήγησαν στην ανάπτυξη προτύπων για την διασφάλιση ποιότητας καθώς και πως ορίζεται η ποιότητα στην υγεία. Στο δεύτερο κεφάλαιο γίνεται μια ιστορική αναδρομή σχετικά με τους πρωτοπόρους στην διοίκηση ποιότητας στην υγεία και την συνεισφορά τους.
Στο τρίτο κεφάλαιο γίνεται ανάλυση τους σφάλματος στην υγεία. Πιο συγκεκριμένα, ορίζεται η έννοια του σφάλματος στην υγεία, πως αυτό προκύπτει, τι συνέπειες μπορεί να έχει αλλά και τρόποι για την πρόληψη και την αντιμετώπισή του. Στο τέταρτο κεφάλαιο περιγράφεται η οργάνωση και η λειτουργία των ιατρικών εργαστηρίων. Επιπλέον αναφέρονται για κάθε λειτουργία του εργαστηρίου τρόποι και διαδικασίες που πρέπει να εφαρμόζονται για την διασφάλιση της ποιότητας.
Τέλος στο πέμπτο κεφάλαιο αναλύονται οι δείκτες ποιότητας που χρησιμοποιούν τα Κεντρικά Εργαστήρια του Ιασώ με στόχο την παρακολούθηση, συνεχή βελτίωση της ποιότητας αλλά και την διόρθωση τυχόν αποκλίσεων. | el |
dc.format.extent | 100 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.title | Η διασφάλιση ποιότητας στα ιατρικά εργαστήρια, η περίπτωση των κεντρικών εργαστηρίων του ΙΑΣΩ | el |
dc.title.alternative | Quality assurance in medical laboratories. The case of medical laboratories of IASO clinic | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Οικονομικής Επιστήμης | el |
dc.description.abstractEN | Quality assurance in an organization requires a set of actions by all those working for it in order to maintain and improve the quality of the services provided.
In the health sector, health service providers have to ensure the quality of services on the basis of international standards so that the results they produce help to prevent and improve the health of citizens.
This work attempts to approach the operation of medical laboratories and the implementation of quality standards while studying the quality system applied to the Iaso Clinic laboratories.
The first chapter, which is the introduction of the study, mentions the reasons that led to the development of standards for quality assurance as well as the definition of quality in health. In the second chapter there is a historical review of the pioneers in quality health management and their contribution.
The third chapter analyzes errors that it may happen in medical laboratories. More specifically, the concept of an error is defined, how this results, what consequences it may have, but also ways to prevent and deal with it. The fourth chapter describes the organization and operation of medical laboratories. In addition, for each function of the laboratory, methods and procedures to be applied to ensure quality.
Finally, the fifth chapter analyzes the quality indicators used by the Iaso Clinic laboratories to monitor, continuously improve quality and correct any deviations. | el |
dc.contributor.master | Οικονομικά και Διοίκηση της Υγείας | el |
dc.subject.keyword | Διασφάλιση ποιότητας | el |
dc.subject.keyword | Ιατρικά εργαστήρια | el |
dc.subject.keyword | Υγεία | el |
dc.subject.keyword | ΙΑΣΩ | el |
dc.date.defense | 2019-07-22 | |