Η εκπαίδευση ως μέσο πρόληψης φαινομένων ριζοσπαστικοποίησης και εξτρεμισμού
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Εξτρεμισμός ; Ριζοσπαστικοποίηση ; Πρόληψη ; Εκπαίδευση ; Διεθνείς οργανισμοίΠερίληψη
Τα φαινόμενα του εξτρεμισμού και της ριζοσπαστικοποίησης απασχόλησαν τη διεθνή και ευρωπαϊκή κοινότητα σε μεγάλο βαθμό τα τελευταία χρόνια τόσο λόγω του μεγάλου αριθμού τρομοκρατικών επιθέσεων που σημειώθηκαν, αφήνοντας πίσω τους πολυάριθμα θύματα, όσο και λόγω της ανόδου κομμάτων της ακροδεξιάς και της εμφάνισης ακραίων πολιτικών ιδεολογιών με μεγάλο αριθμό υποστηρικτών. Τα γεγονότα αυτά έφεραν στο προσκήνιο το ζήτημα της πρόληψης της υιοθέτησης εξτρεμιστικών και ριζοσπαστικών αντιλήψεων ώστε να μην υπάρξει συνέχεια σε επόμενα στάδια εκδήλωσης βίας, ειδικότερα στους νέους οι οποίοι αποτελούν άμεσους στόχους για ένταξη σε εξτρεμιστικές οργανώσεις. Σε αυτό το πλαίσιο, η Εκπαίδευση μπορεί να αποτελέσει ένα πολύτιμο εργαλείο στα χέρια κυβερνήσεων, υπεύθυνων χάραξης πολιτικής και εκπαιδευτικών για την πρόληψη της ριζοσπαστικοποίησης και του βίαιου εξτρεμισμού των νέων με στόχο την ανάπτυξη κριτικά σκεπτόμενων πολιτών, ικανών να οικοδομήσουν ανθεκτικές και ειρηνικές κοινωνίες και να διαφυλάξουν σε αυτές τις αξίες της δημοκρατίας, της ελευθερίας της γνώμης και του σεβασμού της όποιας διαφορετικότητας. Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι μετά την κατανόηση της φύσης και του πλαισίου των φαινομένων, να διερευνήσει τον ρόλο που μπορεί ο τομέας της Εκπαίδευσης να διαδραματίσει στην πρόληψη του εξτρεμισμού και της ριζοσπαστικοποίησης των νέων και πώς μπορεί να λειτουργήσει αντισταθμιστικά. Έμφαση δίνεται επιπρόσθετα, στη διερεύνηση της δράσης τριών Διεθνών Οργανισμών όσον αφορά την αξιοποίηση της Εκπαίδευσης ως μέσο πρόληψης του εξτρεμισμού και της ριζοσπαστικοποίησης προκειμένου να διαπιστωθεί η προσέγγιση και τα εργαλεία που υιοθετούν για την προώθηση του συγκεκριμένου τομέα πολιτικής στα κράτη μέλη τους.