dc.description.abstract | Η εφοδιαστική αλυσίδα αποτελεί ένα ενοποιημένο σύστημα, αποτελούμενο από δύο, κυρίως, επιχειρηματικές διεργασίες, α) την διαχείριση υλικών (inbound logistics) και την φυσική διανομή (outbound logistics). Τα πλεονεκτήματα που απορρέουν από τη συμμετοχή σε εφοδιαστικές αλυσίδες περιλαμβάνουν την μείωση κόστους, την βελτίωση της ποιότητας, την πιο αποδοτική τεχνολογική ανάπτυξη και μειωμένους χρόνους ανταπόκρισης. Το νόημα της ΔΕΑ, έχει ενοποιηθεί με την οργάνωση και συντήρηση των επιχειρηματικών δραστηριοτήτων, κατά μήκος της εφοδιαστικής αλυσίδας, σε αντίθεση με την πιο παλιά έννοια που έμοιαζε με τα logistics.
Οι υπηρεσίες Logistics περιλαμβάνουν τις ανθρώπινες εργασίες (π.χ. μεταφορές, αποθήκευση), καθώς και μη-φυσικές δραστηριότητες (π.χ. σχεδιασμός της αλυσίδας εφοδιασμού, την επιλογή των παρόχων, τις διαπραγματεύσεις των τιμών κ.α.), και οι περισσότερες από αυτές τις δραστηριότητες logistics είναι αμφίδρομες.
Στην παρούσα εργασία πραγματοποιείται μια εκτενής θεωρητική κάλυψη των βασικών εννοιών που αφορούν τις διαδικασίες των logistics, καθώς και αναπτύσσονται και ορισμένες νέες τεχνολογίες που έχουν να κάνουν με την αποδοτικότερη διαχείριση της εφοδιαστικής αλυσίδας.
Πιο συγκεκριμένα, το θέμα που πραγματεύεται η παρούσα εργασία αφορά το e-service, την επίδρασή του στην εφοδιαστική αλυσίδα και τις μεταλλαγές που δημιουργεί και τέλος τα e-business models και τον τρόπο με τον οποίο η εταιρία επιλέγει να προσφέρει τα προϊόντα της και τις υπηρεσίες της μέσω διαδικτύου.
Η εργασία θεωρείται ιδιαίτερη επίκαιρη καθώς όλο και περισσότερες εταιρίες στην Ελληνική αγορά κατευθύνονται στη δημιουργία e-shop και στην παροχή e-services, κάτω από την πίεση της παγκοσμιοποίησης, της αύξησης των περιθωρίου κέρδους μέσω του περιορισμού του κόστους και της δημιουργίας ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος με την παροχή value-added υπηρεσιών στον πελάτη 24 ώρες την ημέρα. | el |