Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisorΦαφαλιού, Ειρήνη
dc.contributor.authorΑθανασοπούλου, Ζωή
dc.date.accessioned2018-10-29T06:55:38Z
dc.date.available2018-10-29T06:55:38Z
dc.date.issued2018-09-24
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/11487
dc.description.abstractΣτην παρούσα διπλωματική εργασία διερευνάται το πρόβλημα της σχολικής διαρροής, σε συνδυασμό με την κουλτούρα της σχολικής μονάδας και τον ρόλο του εκπαιδευτικού συστήματος. Η διερεύνηση του θέματος γίνεται βάσει βιβλιογραφικής επισκόπησης και συγκριτικής ανάλυσης μελετών περιπτώσεων. Αρχικά, δίνεται ο ορισμός της σχολικής διαρροής, ενώ στη συνέχεια περιγράφονται και αναλύονται διεξοδικά τα αίτια και οι παράγοντες που ευθύνονται για την εξάπλωση του φαινομένου. Επιπρόσθετα, γίνεται αναφορά στις συνέπειες της μαθητικής διαρροής τόσο για το ίδιο το άτομο, που διαρρέει από τη σχολική κοινότητα, όσο και για την ευρύτερη κοινωνία. Τέλος, αναφέρονται με κριτικό πνεύμα τα ευρήματα προηγούμενων, παρόμοιων ερευνών και μελετών που ασχολούνται με την εξάλειψη του φαινομένου. Βάσει αυτών προκύπτει μια πληθώρα εργαλείων και μηχανισμών για την αντιμετώπιση της σχολικής διαρροής. Ταυτόχρονα, αναδεικνύεται η ανάγκη για τη λήψη δραστικών μέτρων, προκειμένου να αποφεύγονται παρόμοια αρνητικά φαινόμενα, όπως αυτό της σχολικής διαρροής που μελετάται στην παρούσα διπλωματική. Επιπρόσθετα, στην παρούσα διπλωματική, διερευνάται και καταγράφεται αναλυτικά το υπάρχον ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα ως προς την οργανωσιακή του δομή, o γραφειοκρατικός και τεχνοκρατικός χαρακτήρας λειτουργίας του καθώς και η σχολική κουλτούρα, προκειμένου να εξεταστεί εάν αυτά αποτελούν τροχοπέδη για την ομαλή πορεία και εξέλιξη των μαθητών. Προκειμένου να αναδειχθεί η επιτακτική ανάγκη αλλαγής και μεταρρύθμισης του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος, στο Κεφάλαιο 5 της διπλωματικής εξετάζεται συγκριτικά η μελέτη περίπτωσης του εκπαιδευτικού συστήματος της Φινλανδίας. Με τον τρόπο αυτό προκύπτουν οι έντονες διαφορές των δύο εκπαιδευτικών συστημάτων και γίνονται σαφή τα αίτια που το φινλανδικό εκπαιδευτικό σύστημα θεωρείται ως ένα από τα πιο επιτυχημένα παγκοσμίως, σε αντίθεση με το ελληνικό παραδοσιακό εκπαιδευτικό σύστημα. Το τελευταίο κεφάλαιο περιλαμβάνει τα γενικά ευρήματα της παρούσας μελέτης, με σύντομη περιγραφή των βασικών παραγόντων που προκαλούν τη σχολική διαρροή. Ως πρωταρχικό αίτιο της διαρροής και του αποκλεισμού ενός μεγάλου ποσοστού του μαθητικού πληθυσμού αποδεικνύεται το εκπαιδευτικό σύστημα.el
dc.format.extent59el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.titleΣχολική διαρροή και κουλτούραel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Οικονομικής Επιστήμηςel
dc.description.abstractENThe purpose of this dissertation is to examine the issue of school dropouts in relation to cultural aspects of the educational unit and the role of the education system. The investigation is based on bibliographic research and a case study. Initially, the definition of school dropouts is laid out, followed by an analysis of the causes and factors responsible for the proliferation of this phenomenon. Subsequently, an exposition of the effects of dropping out of school is presented both for the dropouts themselves and for society in general. In the next section, the findings of previous, similar studies dealing with the elimination of the phenomenon is reviewed under a critical light. Based on this review, are listed the tools and mechanisms available for confronting the school dropout phenomenon. At the same time is showed the need for drastic measures in case of negative phenomena similar to school dropout. The next section is devoted to an analysis of the Greek educational system in terms of its organizational structure, its bureaucratic and technocratic character, aw well aw its resulting school culture, in order to examine whether these parameters constitute a barrier to students’ smooth progress and advancement. Subsequently, aiming to highlight the urgent need for change and reform within the Greek educational system, chapter 5 of the dissertation revolves around a comparative examination of the case study of the Finnish educational system. In this way, the differences between the two educational systems become evident and the reasons, for which the Finnish educational system is considered to be one of the most successful in the world, especially in comparison to the Greek traditional educational system. The final chapter summarizes the study’s findings, accompanied by a brief description of the key factors that cause school dropouts. The educational system is proven to be the primary cause of school dropouts and of the exclusion of a large percentage of the student population.el
dc.contributor.masterΟικονομικά της Εκπαίδευσηςel
dc.subject.keywordΣχολείαel
dc.subject.keywordΣχολική διαρροήel
dc.subject.keywordΣχολική κουλτούραel
dc.subject.keywordΕκπαιδευτικό φιλανδικό σύστημαel
dc.date.defense2018-10-24


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής


Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»