Χρηματοοικονομική ανάλυση των πόρων στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση
Financial analysis of resources in Primary Education
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Πρωτοβάθμια εκπαίδευση ; Ελλάδα ; ΧρηματοδότησηΠερίληψη
Ο τομέας της εκπαίδευσης είναι ένας από τους σημαντικότερους σε μια κοινωνία. Η χρηματοδότηση που λαμβάνει ο συγκεκριμένος κλάδος επιτρέπει στους διάφορους λήπτες αποφάσεων να προχωρήσουν σε τρόπους για την βελτίωση των παρεχόμενων προγραμμάτων και των υποδομών. Στην Ελλάδα ο κύριος τρόπος χρηματοδότησης είναι μέσω των πόρων από το κράτος. Η Ελλάδα από το 2010 και μετά βρέθηκε σε μια μακροχρόνια οικονομική κρίση, που είχε επιπτώσεις και στα ποσά που παρέχει το κράτος. Η παρούσα μελέτη θα εξετάσει τους τρόπους και τα ποσά χρηματοδότησης που αφορούν την Ελληνική Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση.
H βιβλιογραφική μελέτη εστίασε στην σημασία της εκπαίδευσης γενικότερα και της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης πιο συγκεκριμένα. Παρουσιάστηκε το γεγονός πως οι ικανότητες και δεξιότητες που αποκτούνται από τους μαθητές κατά την πρωτοβάθμια εκπαίδευση συμβάλλουν και στην μετέπειτα μαθητική πορεία, τονίζοντας περισσότερο τον ρόλο της.
Η έρευνα έλαβε χώρα μέσω της συλλογής και επεξεργασίας δεδομένων από έγκυρες πηγές όπως η Ελληνική Στατιστική Υπηρεσία και η Eurostat.
Τα ποσά χρηματοδότησης στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση μειώνονται κατά την περίοδο που μελετήθηκε. Όμως η μείωση στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση ήταν οριακή με αποτέλεσμα το ποσοστό που της αναλογεί να αυξάνεται, καθώς η μείωση των πόρων χρηματοδότησης ήταν πιο εμφανής στην δευτεροβάθμια. Πιθανοί λόγοι είναι το γεγονός πως η πρωτοβάθμια είναι η πολυπληθέστερη όσον αφορά τους μαθητές, όπως ίσως και το γεγονός της σημασίας που έχει για τα επόμενα στάδια της πορείας των μαθητών. Συζητούνται παράλληλα τρόποι για την ενίσχυση της χρηματοδότησης μέσω της παρουσίας του ιδιωτικού τομέα και των προγραμμάτων ΕΣΠΑ.