Εμφάνιση απλής εγγραφής

The operational cost of marine insurance and P & I Clubs as a parametre in the total cost of a maritime company

dc.contributor.advisorΒλάχος, Γεώργιος
dc.contributor.authorVenieratou, Theodora Ino
dc.contributor.authorΒενιεράτου, Θεοδώρα - Ινώ
dc.date.accessioned2018-08-29T06:05:50Z
dc.date.available2018-08-29T06:05:50Z
dc.date.issued2018-02
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/11364
dc.description.abstractΗ θαλάσσια ασφάλιση καλύπτει την οικονομική ζημία από απώλεια ή βλάβη των πλοίων, των φορτίων, των τερματικών σταθμών, όπως και κάθε άλλη ηθική και κοινωνική βλάβη, που ενδεχομένως προκύψει από τη ναυτιλιακή δραστηριότητα. Οι φορείς της παραδοσιακής ναυτικής ασφάλισης είναι ο Lloyd’s of London, οι πράκτορες (brokers), το Ινστιτούτο των Ασφαλιστών του Λονδίνου (I.L.U), η Διεθνής Ασφαλιστική Ένωση (I.U.A) και άλλες ενώσεις ασφαλιστών. Η παραδοσιακή ασφάλιση καλύπτει το πλοίο και τον εξοπλισμό του (Hull & Machinery) ή το φορτίο (Cargo Insurance). Η ασφάλιση «Προστασία & Αποζημίωση» καλύπτει τις αξιώσεις τρίτων έναντι μη προβλέψιμων «ανοιχτών κινδύνων». Παρέχεται από τους μη κερδοσκοπικούς αλληλοασφαλιστικούς οργανισμούς “Protect and Indemnity Clubs” (P&I Clubs). Τα 13 P&I Clubs έχουν προσχωρήσει στο θεσμό της Διεθνούς Συμφωνίας (International Group Agreement, IGA) ως μέλη μιας ευρύτερης ομάδας. Το κόστος μιας ναυτιλιακής εταιρείας κατανέμεται σε τέσσερις βασικές κατηγορίες: (1) Λειτουργικά έξοδα (14% του συνολικού κόστους). Αναλύονται σε: α) δαπάνες πληρώματος β) αποθέματα - αναλώσιμα γ) συντήρηση και επισκευή δ) ασφάλιση ε) διοικητικά. (2) Έξοδα περιοδικής συντήρησης (drydocking και επιθεωρήσεις του πλοίου, 4%) (3) Κόστος ταξιδίου (40%) που περιλαμβάνει καύσιμα, λιμενικές χρεώσεις, τέλη διελεύσεως καναλιών, κόστη σχετιζόμενα με το φορτίο (cargo-handling). (4) Κόστος κεφαλαίου (42% - αγορά του πλοίου, περιοδικές πληρωμές σε επενδυτές ή τραπεζίτες). - Τα έξοδα πληρώματος αποτελούν το μεγαλύτερο ποσοστό στα λειτουργικά έξοδα (άνω του 50%), ενώ η ασφάλιση (H&M + P&I clubs) το μικρότερο (κάτω του 10%). - Τα έξοδα ασφάλισης είναι μεγαλύτερα ως ποσοστό στα μεγαλύτερα πλοία. - Η ασφάλιση H&M είναι συνήθως μεγαλύτερη ως κόστος έναντι αυτής σε P&I clubs. Παράγοντες που αυξάνουν αυτοτελώς τα ασφάλιστρα αποτελούν: - Η μεγάλη ηλικία ενός πλοίου, το είδος (κρουαζιερόπλοια, δεξαμενόπλοια) και το μέγεθος του πλοίου, η πειρατεία, ο φόβος για τρομοκρατικά χτυπήματα και οι καταστροφές από φυσικά αίτια. Παράγοντες που μειώνουν τα ασφάλιστρα ως ποσοστό του συνολικού κόστους αποτελούν οι μεταβολές στη ζήτηση. Όταν αυξάνεται η ζήτηση έχουμε αύξηση του συνολικού κόστους και μείωση των ασφαλίστρων, ως ποσοστού του συνολικού κόστους. Επίσης η αύξηση της προσφοράς κεφαλαίων για επένδυση έχει ως αποτέλεσμα να αυξάνεται η προσφορά ασφαλιστικών προϊόντων από περισσότερες πηγές και έτσι να μειώνονται τα ασφάλιστρα. Το κόστος συμμετοχής σε P & I clubs επηρεάζεται επιπροσθέτως και από ρυθμιστικές διατάξεις όπως η MARPOL Convention, που θεσπίστηκαν μετά από ατυχήματα που προκάλεσαν μεγάλη ρύπανση. Αυτές στην αρχή αύξησαν τα ασφάλιστρα, στη συνέχεια όμως σημειώθηκε σταθεροποίηση και ελλάτωση, λόγω μειώσεως των ατυχημάτων και γενικά των «ασφαλιστικών περιπτώσεων».el
dc.format.extent149el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.titleThe operational cost of marine insurance and P & I Clubs as a parametre in the total cost of a maritime companyel
dc.title.alternativeΤο διαχειριστικό κόστος της ναυτικής ασφάλισης και των P & I Clubs ως παράμετρος του συνολικού κόστους της ναυτιλιακής επιχείρησηςel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Ναυτιλίας και Βιομηχανίας. Τμήμα Ναυτιλιακών Σπουδώνel
dc.description.abstractENMarine insurance covers the economic damage caused by the loss or damage of ships, cargo, terminals, and any other kind of damage that may arise from the shipping activity. The operators of traditional marine insurance are Lloyd's of London, brokers, the Insurers 'Institute of London (I.L.U), the International Insurance Association (I.U.A) and other insurers' Associations.Traditional insurance covers the ship and its equipment (Hull & Machinery). Τhere is alsο Cargo Insurance that covers the cargo of the ship. "Protection & Indemnity" insurance covers third party claims against unpredictable "open risks". It is provided by the "Protection and Indemnity Clubs" (P & I Clubs) on a non- profit basis. The 13 P & I Clubs have joined the International Group Agreement (IGA) as members of a larger group. The cost of a shipping company is divided into four main categories: (1) Operating costs (14% of total cost) including: a) crew costs b) stores - consumables c) maintenance and repair d) insurance e) administrative. (2) Maintenance costs (dry docking and ship inspections, reaching the percentage of 4% of the total cost). (3) Travel costs (40%) including fuel, port charges, channel fees, cargo-handling costs. (4) Cost of capital (42%) including purchase of the ship, periodic payments to investors or bankers). Crew expenses constitute the largest share in operating costs (over 50%), while the insurance cost (H & M + P & Iclubs) is less than 10%. - The insurance costs are higher as percentage regarding larger ships. - H & M insurance is usually higher than that in P & I clubs. Factors that increase premiums independently are: - The age of a ship, the type of the ship (cruise ships, tankers) and the size of the ship, piracy, fear of terrorist attacks and natural disasters. Factors that reduce premiums as percentage of the total cost are changes in demand. When demand increases, we have an increase in total costs and a reduction in premiums as percentage of the total cost. Also, the increase in the availability of capital for investment results into increase the offer for supply of insurance products from multiptle sources and thus reduce premiums. The cost of participation in P & I clubs is additionally influenced by regulatory provisions such as the MARPOL Convention, which were introduced after accidents that caused a great deal of pollution. They initially increased the premiums, but then stabilized followed by a decrease, due to the reduction of accidents and generally of "insurance cases".el
dc.contributor.masterΝαυτιλίαel
dc.subject.keywordΝαυτική ασφάλισηel
dc.subject.keywordP & I Clubsel
dc.date.defense2018-06-04


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής


Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»