Οικονομικές και περιβαλλοντικές επιπτώσεις καθώς και θέματα ασφαλείας από τη δραστηριοποίηση της ναυτιλίας στο Βόρειο Πέρασμα του Αρκτικού κύκλου - Η Σύμβαση 'Polar Code' του IMO
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Βόρειο Πέρασμα ; Αρκτική ; Ναυσιπλοΐα ; Πολικός ΚώδικαςΠερίληψη
Η Βόρεια Θαλάσσια Οδός είναι η πιο σύντομη ωκεάνια διαδρομή από τα Ευρωπαϊκά λιμάνια της Ρωσίας με την Άπω Ανατολή και ανταγωνίζεται ευθέως τη Διώρυγα του Σουέζ αφού μειώνει τον χρόνο της γραμμής Ευρώπης – Ασίας σχεδόν στο μισό. Το μεγαλύτερο πρόβλημα του Βορείου Περάσματος είναι οι πάγοι, οι οποίοι καλύπτουν ολόκληρη την διαδρομή την μεγαλύτερη περίοδο του χρόνου. Για την επίλυση αυτού προβλήματος χρησιμοποιούνται πυρηνοκίνητα παγοθραυστικά. Μόνο 1,5 με 2 μήνες το χρόνο η διέλευση γίνετε χωρίς πάγους. Όλο και περισσότερες εταιρείες χρόνο με το χρόνο δείχνουν ενδιαφέρον για το Βόρειο Πέρασμα και για την γρηγορότερη μεταφορά των φορτίων τους.
Η παρούσα μεταπτυχιακή εργασία αναλύει και περιγράφει όλες τις επιπτώσεις (οικονομικές, περιβαλλοντικές, πολιτικές) που έχει η Ναυσιπλοΐα στο Βόρειο Πέρασμα. Συγκεκριμένα, εστιάζει στο πρώτο τάνκερ που διέσχισε την Αρκτική χωρίς παγοθραυστικό. Πρόκειται για το ρώσικο δεξαμενόπλοιο Christophe de Margerie, το οποίο επιτέλεσε το ιστορικό αυτό επίτευγμα στις 17 Αυγούστου του 2017. Παρέχεται αναλυτική περιγραφή τόσο του ταξιδιού όσο και των αλλαγών που θα επιφέρουν στο μέλλον παρόμοια ταξίδια.