Εξευρωπαϊσμός κι εκπαίδευση: η συμβολή της σχολικής ηγεσίας στον εξευρωπαϊσμό της σχολικής μονάδας πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, μέσω της κινητικότητας των εκπαιδευτικών
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Πρωτοβάθμια εκπαίδευση ; Σχολική ηγεσία ; Εξευρωπαϊσμός ; Erasmus+ KA1 ; Κινητικότητα ; ΕπιμόρφωσηΠερίληψη
Η σχολική ηγεσία στη σύγχρονη πραγματικότητα αντιμετωπίζει συνεχείς αλλαγές και προκλήσεις με αποτέλεσμα να προβάλλει ως αναγκαιότητα η αναβάθμιση του ρόλου της. Τα σχολεία καλούνται να γίνουν πιο ευέλικτα και αποδοτικά. Βασικός στόχος της έρευνάς μας είναι η προσέγγιση του θετικού ή αρνητικού ρόλου της σχολικής ηγεσίας στην προώθηση του εξευρωπαϊσμού στις σχολικές μονάδες στο πλαίσιο του προγράμματος Εrasmus+ KA1. Για τον σκοπό αυτό συντάχθηκε ένα ερωτηματολόγιο που προέκυψε από τη βιβλιογραφική επισκόπηση και από προηγούμενες εμπειρικές μελέτες. Το ερωτηματολόγιο συμπληρώθηκε από 141 εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης που υπηρετούν σε σχολεία από όλες τις περιφέρειες εκπαίδευσης της Ελλάδας και που συμμετείχαν σε προγράμματα κινητικότητας Erasmus+ KA1. Το βασικό συμπέρασμα που εξάγεται είναι ότι η σχολική ηγεσία της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης χρειάζεται να προωθεί την αλλαγή νοοτροπίας στα σχολεία ώστε να ενθαρρύνει τους εκπαιδευτικούς να συμμετέχουν στα προγράμματα κινητικότητας. Έτσι, μπορεί να συμβάλλει στην ευρωπαϊκή εξέλιξη του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος, όταν αναπτύσσει τη βούληση για εφαρμογή νέων και καινοτόμων διδακτικών μέσων στην εκπαιδευτική διαδικασία που να εναρμονίζονται με τον εξευρωπαϊσμό. Από τα αποτελέσματα της έρευνας προκύπτουν προτάσεις ώστε η σχολική ηγεσία να γίνει πιο αποτελεσματική στην υλοποίηση των αλλαγών και του εξευρωπαϊσμού της εκπαίδευσης.